  • 1. Data: 2009-10-28 14:47:31
    Temat: Cortex M3 - ZL30PRG - Keil
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam
    Niedawno zakupiłem programator ZL30PRG do programowania/debagowania
    popularnych ostatnio cortex'ow. Według zapewnień producenta (Kamami)
    programator jest w pełni zgodny z programatorem/debuggerem ST-Link firmy
    STMicroelectronics. NIestety w/w programator nie współpracuje prawidłowo w
    srodowisku Keil. Nie mozna za jego pomocą załadować skompilowanego programu
    do uC a przy probie przejścia w tryb debagowania zawiesza keil'a.
    Na szkoleniu STM32TechDays organizowanym przez firme ST w grupie 30 osob
    bylo okolo 5 urzytkownikow u ktorych wystepowal identyczny problem. Osobom
    tym wypozyczono do zajec inny programator ULink ME i kontynuowano zajecia.
    Po powrocie do domu i probie pracy z ZL30PRG na moich innych komputerach
    keil odmawiał prawidlowej wspolpracy.
    Może ktos juz uporal sie z tym problemem i wie jak nakłonić w/w programator
    do wspolpracy z keil'em.
    Za wszelka pomoc dziekuje.

  • 2. Data: 2009-10-28 18:19:35
    Temat: Re: Cortex M3 - ZL30PRG - Keil
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    roxy pisze:

> [...]

    > bylo okolo 5 urzytkownikow u ktorych wystepowal identyczny problem. Osobom
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    qué?

    > Może ktos juz uporal sie z tym problemem i wie jak nakłonić w/w programator
    > do wspolpracy z keil'em.

    Można spróbować jeszcze jednego rozwiązania - podmienić plik dll
    obsługujący programator na starszą wersję (1.2.0 zamiast 1.2.1). Plik
    ten był rozsyłany pocztą do uczestników seminarium. Gwarancji działania
    nie ma, ale może w twoim przypadku pomoże.
    Warto też zastosować metodę informatyka (zamknąć keila, uruchomić
    ponownie, powtarzać aż do skutku :-) ).

  • 3. Data: 2009-10-28 20:39:55
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

> [...]
    > ma, ale może w twoim przypadku pomoże.
    > Warto też zastosować metodę informatyka (zamknąć keila, uruchomić

    Dziekuje za pomoc i przepraszam za bledy.
    Podmiana bibliotek pomogla rozwiazac problem
    Pomimo iz pliki dll z instalki keil'a mają ten sam rozmiar plik
    ST-LINKIII-Keil.dll
    jest w wersji 1.2.1 natomiast przesłany w emailu przez organizatorow jest w
    wersji 1.3.0
    Zasugerowałem się taką samą wielkością plikow więc nie podmienilem bibliotek
    i to bylo przyczyna moich problemow.
    Dziekuję za pomoc.