  • 1. Data: 2021-11-14 22:52:17
    Temat: Cyklon
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://scialert.net/fulltext/?doi=jas.2005.1185.118
    8

    Czy czegoś nie rozumiem? Jest tam wzór na D.
    W liczniku jest objętość a w mianowniku prędkość przepływu. Objętość
    obliczam z prędkości przepływu.
    To się skróci.

    Mam wyciąg do trocin i pomyślałem, że zrobię cyklon.
    Prędkość mam 5-10 [m/s], przekrój wylotowy 0,12x0,16 [m].

    Jaką nie podstawie prędkość to zawsze otrzymuję D około 160 mm.
    No i BxH ma 6 razy mniejsze niż przekrój mojego wylotu z wentylatora.

    Jak oszacować te wymiary?

    Robert

  • 2. Data: 2021-11-14 23:51:19
    Temat: Re: Cyklon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Czy czegoś nie rozumiem? Jest tam wzór na D.
    >W liczniku jest objętość a w mianowniku prędkość przepływu. Objętość

    To jest przeplyw objetosciowy.

> [...]

    >Jaką nie podstawie prędkość to zawsze otrzymuję D około 160 mm.
    >No i BxH ma 6 razy mniejsze niż przekrój mojego wylotu z wentylatora.

    Oni chyba maja zadany przeplyw Q, chca osiagnac okresloną przedkość V,
    wiec wyliczaja srednicę D

    ciekawszy jest wzor 2, skoro masz juz predkosc liniowa.

    Ale to jest cyklon wodny, a ty masz powietrzny.

    J.

  • 3. Data: 2021-11-15 08:23:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 15 November 2021 at 06:52:18 UTC+9, r...@g...com wrote:
    > https://scialert.net/fulltext/?doi=jas.2005.1185.118
    8

    > Czy czegoś nie rozumiem?

    Znajdź książki Idelchicka, on taki cyklon rozwalił wzorowo na wzorki gotowe do użycia
    dla ludzi.

  • 4. Data: 2021-11-15 10:04:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-11-15 o 08:23, Konrad Anikiel pisze:
    > Znajdź książki Idelchicka

    Czyżby ta:
    https://books.google.pl/books?id=E3hwQgAACAAJ&dq=ina
    uthor:"I.+E.+Idel´chik"&hl=pl&sa=X&redir_esc=y

    Jest coś o oczyszczaniu gazów. Ale w sieci raczej nie znajdę.
    Do kupienia za 100$, ale jest w bibliotece PP.

    Robert

  • 5. Data: 2021-11-15 12:14:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jaką nie podstawie prędkość to zawsze otrzymuję D około 160 mm.
    > No i BxH ma 6 razy mniejsze niż przekrój mojego wylotu z wentylatora.

    Odkurzacze Dysona mają po kilka małych cykloników.
    Widocznie to lepsze rozwiązanie, niż jeden duży cyklon.

    WM

  • 6. Data: 2021-11-15 12:27:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 15 November 2021 at 20:14:32 UTC+9, WM wrote:

    > Odkurzacze Dysona mają po kilka małych cykloników.
    > Widocznie to lepsze rozwiązanie, niż jeden duży cyklon.

    Im mniejszy tym drobniejszy pył wyłapuje. Ale stawia coraz większy opór, więc trzeba
    ich nastawiać wiele równolegle.

  • 7. Data: 2021-11-15 12:29:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 15 November 2021 at 18:04:36 UTC+9, r...@g...com wrote:

    > Czyżby ta:
    > https://books.google.pl/books?id=E3hwQgAACAAJ&dq=ina
    uthor:"I.+E.+Idel´chik"&hl=pl&sa=X&redir_esc=y

    Chyba ta. Po angielsku jej nie widziałem, więc nie jestem pewien czy to ten tytuł,
    ale brzmi dobrze. Ja mam po rusku.

  • 8. Data: 2021-11-15 13:40:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-11-15 o 12:29, Konrad Anikiel pisze:
    > Ja mam po rusku.

    Jeżeli nie masz jej na drugim końcu świata, to... :-)
    Do biblioteki i tak pójdę. Chyba zdjęcia można robić?

    Robert

  • 9. Data: 2021-11-15 14:39:56
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    r...@g...com napisał(a):
> [...]
    > obliczam z prędkości przepływu.
    > To się skróci.
    >
    > Mam wyciąg do trocin i pomyślałem, że zrobię cyklon.

    Jakaś ta geometria koślawa, taka teoretyczna. Po mojemu wylot powinien być większy.
    Paczaj na rolników. "Wialnia/dmuchawa do siana"
    https://4.allegroimg.com/s1024/0c1201/fe3650d0431d9d
    5951c33422b864

  • 10. Data: 2021-11-15 17:01:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > jest w bibliotece PP.
    Jednak to nie ta książka :-(
    https://primo-48puot.hosted.exlibrisgroup.com/primo_
    library/libweb/action/display.do?tabs=detailsTab&ct=
    display&fn=search&doc=48PUOT_BPP0147525&indx=1&recId
    s=48PUOT_BPP0147525&recIdxs=0&elementId=0&renderMode
    =poppedOut&displayMode=full&frbrVersion=&frbg=&rfnGr
    pCounter=1&mulIncFctN=facet_rtype&dscnt=0&rfnIncGrp=
    1&scp.scps=scope%3A%2848PUOT_dlibra%29%2Cscope%3A%28
    48PUOT_ibuk%29%2Cscope%3A%2848PUOT_BPP01%29%2Cscope%
    3A%2848PUOT_baztech%29%2Cscope%3A%2848PUOT_sfx%29%2C
    primo_central_multiple_fe&tb=t&mode=Basic&vid=48PUOT
    _VIEW&tab=default_tab&srt=rank&vl(freeText0)=Idelchi
    k&dum=true&fctIncV=books&dstmp=1636992017455&gathSta
    tIcon=true

    Robert