  • 1. Data: 2021-11-02 15:06:47
    Temat: Konusowy gwint
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Oś z przedniej piasty rowerowej ma niby gwint M10x1.
    Nagwintowałem pręt fi 10 mm taką narzynką i nie można nakręcić konusów,
    ani nakrętek, tych oryginalnych od piasty.

    Skok gwintu jest mniejszy na 50 mm o pół zwoju. Tylko nie pamiętam w
    którą stronę.

    Średnica osi piasty ma 9,5 mm a moja po narzynce 9,9 mm.
    Cóż to za gwint na tej osi?

    Ślusarz doradził, aby przeciąć narzynkę. Nawet nie wiedziałem, że są
    takowe do kupienia.
    I tak z ciekawości poszukałem, aby dowiedzieć się w jakim zakresie można
    to regulować.
    https://www.otelo.pl/narzynki-przeciete-gwintu-prawe
    go-szlifowane-hss-metryczne-nfe-74001/vadium-1500113
    3/SF-ID-00040704/ref-4822.html

    Ale się nie dowiedziałem.
    "tolerancja średnicy roboczej 6 mm." Co to jest? Błąd, a może +/- 0,3 mm?

    Robert

  • 2. Data: 2021-11-02 17:04:50
    Temat: Re: Konusowy gwint
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2021 15:06:47 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > którą stronę.
    >
    > Średnica osi piasty ma 9,5 mm a moja po narzynce 9,9 mm.

    https://artykulytechniczne.pl/blog/gwinty-rowerowe-c
    harakterystyka/

    czyzby BSC 3/8 26 ?

> [...]
    > to regulować.
    > https://www.otelo.pl/narzynki-przeciete-gwintu-prawe
    go-szlifowane-hss-metryczne-nfe-74001/vadium-1500113

    Wow.

    J.

  • 3. Data: 2021-11-02 17:49:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-11-02 o 17:04, J.F pisze:
    > czyzby BSC 3/8 26 ?

    Na to wychodzi. Ale przetnę swoją, bo ceny dosyć wysokie tych narzynek
    calowych.

    Robert

  • 4. Data: 2021-11-02 18:12:58
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Oś z przedniej piasty rowerowej ma niby gwint M10x1.

    Przedniej ? Nigdy. Tylnej - u Shimano M10x1. Zdarzają się i inne rozmiary.

> [...]
    > którą stronę.
    >
    > Średnica osi piasty ma 9,5 mm a moja po narzynce 9,9 mm.

    To jakiś dziwoląg, zwykle średnica przedniej osi to 9 mm.

    > "tolerancja średnicy roboczej 6 mm." Co to jest? Błąd, a może +/- 0,3 mm?

    A w ogóle to co kombinujesz ? Nie podbierzesz gotowej osi ze
    zdezelowanej piasty ?

    W ogóle dla mnie klasyczna konstrukcja piast rowerowych to wielki
    badziew. Bieżnie w korpusie ot tak sobie wbite, a konusy osadzone na
    gwincie osi z tolerancją jak zawiasy w stodole.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2021-11-02 19:18:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-11-02 o 18:12, PeJot pisze:
    > A w ogóle to co kombinujesz ?

    Akurat teraz to nie ja, a syn. Silnik chyba jego nazwa to
    turboodrzutowy? Czyli rura, trzy wentylatory na osi, dysza od
    opryskiwacza, paliwo i ma się kręcić.
    https://youtu.be/MuUTSpus2i0

    Skoro już się wyjaśniło, że to gwint BSC 3/8 26 TPI, to może mi
    rozjaśnicie, bo zapytał mnie dlaczego wyrzut spalin jest w kierunku
    dyszy, skoro rozprężenia spalanego paliwa jest pomiędzy wentylatorami.
    Tak intuicyjnie równie dobrze może dmuchać ku przodowi.

    Robert

  • 6. Data: 2021-11-03 08:12:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2021 19:18:56 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Akurat teraz to nie ja, a syn. Silnik chyba jego nazwa to
    > turboodrzutowy? Czyli rura, trzy wentylatory na osi, dysza od
    > opryskiwacza, paliwo i ma się kręcić.
    > https://youtu.be/MuUTSpus2i0

    Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic.
    Predkosci i chlodzenie.

    Poza tym wydaje mi sie, ze konstrukcja musi byc bardziej
    skomplikowana, ale moze i taka zadziala.
    Czy po sprezarce temperatura powietrza nie powinna byc na tyle wysoka,
    aby paliwo sie palilo? Benzyna co prawda latwo sie zapala.

    J.

  • 7. Data: 2021-11-03 13:25:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-11-03 o 08:12, J.F pisze:
    > Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic.
    > Predkosci i chlodzenie.
    To ma się tylko uruchomić choć na chwilę. Raczej chodzi tu (mnie) o to,
    aby zobaczył, że to nie takie proste. Często słyszę, że wystarczy tylko
    uciąć... No i ciął gumówką rurę, gwintował wspomniany pręt, itp... :-)

    Robert

  • 8. Data: 2021-11-03 13:37:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >to, aby zobaczył, że to nie takie proste. Często słyszę, że wystarczy
    >tylko uciąć... No i ciął gumówką rurę, gwintował wspomniany pręt,

    Gdzies widzialem wersje na turbosprezarce z samochodu.

    No ale to raczej niewasciwe, bo pomysli, ze to takie proste :-)

    Gdzies na YT sa filmy, jak prawdziwy lotniczy silnik wyglada,
    ale sa tez tez filmy do modelarskiego - dzialajacego.

    J.

  • 9. Data: 2021-11-04 01:37:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Gdzies na YT sa filmy, jak prawdziwy lotniczy silnik wyglada,
    > ale sa tez tez filmy do modelarskiego - dzialajacego.

    Długi, ale dobrze się ogląda.
    https://youtu.be/dYFYZ-g7fzA?t=0

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-11-04 11:16:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Nov 2021 13:37:30 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Gdzies widzialem wersje na turbosprezarce z samochodu.
    >
    > No ale to raczej niewasciwe, bo pomysli, ze to takie proste :-)

    Silniki pulsacujne jeszcze prostsze. Strumieniowe jeszcze bardziej proste.
    Można go zrobić z puszki po piwie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam