  • 1. Data: 2012-05-04 19:36:33
    Temat: Czerwona zielona fala
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    Dzisiaj, z powodu braku lepszego zajęcia, przejchałem sobie ulicą
    Puławską w Warszawie odcinek od Dworca Południowego do Pl. Unii
    Lubelskiej. Niby nic, ale postanowiłem zrobić to z dozwoloną
    prędkością 50 km/h. I niby nic w tym dziwnego, ale w połowie drogi już
    czułem lekkie poddenerwowanie. Otóż jadąc z taką prędkością (+/-5
    km/h) stoimy na _każdym_ skrzyzowaniu z sygnalizacją świetlną. Tyle
    słowem zachęty do repsektowania przepisów.

    Uwaga: cross-post!

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 2. Data: 2012-05-04 19:52:18
    Temat: Re: Czerwona zielona fala
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-05-2012 19:36, jerzu pisze:
    > czułem lekkie poddenerwowanie. Otóż jadąc z taką prędkością (+/-5
    > km/h) stoimy na _każdym_ skrzyzowaniu z sygnalizacją świetlną. Tyle
    > słowem zachęty do repsektowania przepisów.

    OIDP to celowe. Galas swego czasu chwalił się tym, że ma to służyć
    bezpieczeństwu tj. ma zwalniać kierowców.

    --
    Pozdr.

  • 3. Data: 2012-05-04 19:58:49
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 04 May 2012 19:52:18 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >OIDP to celowe. Galas swego czasu chwalił się tym, że ma to służyć
    >bezpieczeństwu tj. ma zwalniać kierowców.

    Działa zdecydowanie odwrotnie, bo zdecydowana większość jedzie c.a. 70
    km/h.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2012-05-04 20:06:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-05-2012 19:58, jerzu pisze:
    > Działa zdecydowanie odwrotnie, bo zdecydowana większość jedzie c.a. 70
    > km/h.

    Bo to Galas :)

    --
    Pozdr.

  • 5. Data: 2012-05-04 20:21:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Friday, May 4, 2012, 7:36:33 PM, you wrote:

> [...]
    > km/h) stoimy na _każdym_ skrzyzowaniu z sygnalizacją świetlną. Tyle
    > słowem zachęty do repsektowania przepisów.

    Byłem niedawno w Warszawie i z teggo, co widze, to tych, którzy
    ustawiają tam światła nalezałoby wsadzić do samochodów i kazać przez
    miesiąc jeździć po 8-10 godzin na dobę. Oczywiście w godzinach
    największego ruchu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2012-05-04 20:26:40
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-04 19:36, jerzu pisze:
> [...]
    > czułem lekkie poddenerwowanie. Otóż jadąc z taką prędkością (+/-5
    > km/h) stoimy na _każdym_ skrzyzowaniu z sygnalizacją świetlną.

    Ja codziennie jadąc do pracy przemierzam inną ulicę w Wawa, na której
    światła tak działają. Efektem tego jest to, że jak uda mi się dobrze
    wystartować, to potem jadę tą ulicą ok. 90 km/h, z zieloną falą.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 7. Data: 2012-05-04 22:28:31
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Ja codziennie jadąc do pracy przemierzam inną ulicę w Wawa, na której
    > światła tak działają. Efektem tego jest to, że jak uda mi się dobrze
    > wystartować, to potem jadę tą ulicą ok. 90 km/h, z zieloną falą.

    A wiesz.To jest chyba pewna prawidłowość. Jeżdżąc pewną trasą staram się
    trzymać 90 - 100 na liczniku. Niemal zawsze mam zielone światła. Przed
    chwilą to właśnie przerabiałem. Świateł bez liku i na żadnym nie stałem.

  • 8. Data: 2012-05-04 23:15:21
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

> [...]
    > km/h) stoimy na _każdym_ skrzyzowaniu z sygnalizacją świetlną. Tyle
    > słowem zachęty do repsektowania przepisów.

    a widzisz, a w Chorzowie są specjalnie wyświetlacze które podają
    prędkość z jaką należy jechać aby trafić na skrzyżowaniu na zielone.
    Zwykle jest to 50-60 km/h. Oczywiście mało kto tam tyle jedzie (droga po
    dwa pasy), więc potem "**uje stoją w tych jeba*y korkach";).

    Natomiast zastanawiam się dlaczego pod Katowickim tunelem jest
    ograniczenie (przynajmniej za dnia) do 70km/h. Tunel nowoczesny, kamery,
    drogi ucieczkowe, system wentylacji, etc. i naprawdę nie wiem czym się
    różni ta droga od drogi która po obu stronach zabudowana jest ekranami.
    A najbardziej rozwala mnie fakt jak za tunelem w odległości ok 400 m na
    prawym pasie jest korek a w całym tunelu wyświetlana jest dopuszczalna
    prędkość 30 km/h. Ach żeby nie było jest jednym z nielicznych którzy
    jadą tam przepisowo, a jak!. Widzę też że dużo aut z rejestracją SK
    śmiga tam o wiele szybciej - czyżby ten fotoradar to pic na wodę? Czy
    ktoś wie w którym miejscu robi pomiar?
    Pozdrawiam
    Marcin jan

  • 9. Data: 2012-05-04 23:42:03
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 04 May 2012 23:15:21 +0200, Marcin Jan <t...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >drogi ucieczkowe, system wentylacji, etc. i naprawdę nie wiem czym się
    >różni ta droga od drogi która po obu stronach zabudowana jest ekranami.

    Ciesz się, w Warszawie jest 50 km/h w tunelu wzdłuż Wisły ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2012-05-04 23:56:11
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-05-2012 23:42, jerzu pisze:
    > Ciesz się, w Warszawie jest 50 km/h w tunelu wzdłuż Wisły ;)

    Słusznie, to bardzo niebezpieczne miejsce!

    --
    Pozdr.