  • 1. Data: 2014-12-31 10:51:33
    Temat: Czy 801xxxxxx to 'numer specjalny'?
    Od: " 666" <...@...6>

    Pewien op w ramach planu taryfowego oferuje bezpłatne połączenia do sieci
    stacjonarnych, natomiast naliczył (słone) opłaty za połączenia na numer
    801-xxxxxx
    Czy taki był cel ustawodawcy wprowadzania numeracji 801xxxxxx?
    Celem ustawodawcy było, aby dla wielu abonentów połączenia nie były
    traktowane jako połączenia zamiejscowe.
    Czy wbrew intencji ustawodawcy numery 801-xxxxxx zmieniły się w kury
    znoszące złote jajka operatorom?
    Czy literalnie (z uwagi na treść leguraminu oraz treść cennika świadczenia
    usług) numer "801xxxxx" to "numer specjalny"?
    W leguraminie ani cenniku nie pojawia się słowo "prefiks", więc mowa o
    numerze 801xxxxxx jako o całym numerze.

  • 2. Data: 2014-12-31 14:12:18
    Temat: Re: Czy 801xxxxxx to 'numer specjalny'?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-31 o 10:51, 666 pisze:
> [...]
    > świadczenia usług) numer "801xxxxx" to "numer specjalny"?
    > W leguraminie ani cenniku nie pojawia się słowo "prefiks", więc mowa o

    Numery 801 powstały w zupełnie innej rzeczywistości, faktycznie obecnie
    używanie ich jest pozbawione sensu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-01-02 17:16:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Dec 2014 10:51:33 +0100, 666 napisał(a):
> [...]
    > traktowane jako połączenia zamiejscowe.
    > Czy wbrew intencji ustawodawcy numery 801-xxxxxx zmieniły się w kury

    Nie wiem czy tak wbrew intencji, bo historia tych numerow jest dluga,
    a ustawodawca nie reaguje.
    Owszem, po likwidacji miedzystrefowych i mnogosci "darmowych minut" to
    raczej jest numer o podwyzszonej oplacie niz obnizonej, ale od bardzo
    dawna gorna stawka potrafila byc wygorowana.

    Ustawodawca/wladze to raczej zabily zlota kure TP czyli numerki 300-,
    choc raczej z braku numerow a nie z troski o klienta.

    > Czy literalnie (z uwagi na treść leguraminu oraz treść cennika świadczenia
    > usług) numer "801xxxxx" to "numer specjalny"?

    Przy tej mnogosci operatorow, technologii i swobodzie gospodarczej, to
    trudno na tym zapanowac. Ustawodawca wiec najpierw skupil sie na
    rejestrze, a teraz chyba ma byc jakas zapowiedz slowna, bo trudno sie
    w tym rejestrze odnalezc.
    No i obowiazkowa jest bezplatna usluga blokowania polaczen na numery o
    podwyzszonej oplacie ..

    > W leguraminie ani cenniku nie pojawia się słowo "prefiks", więc mowa o
    > numerze 801xxxxxx jako o całym numerze.

    http://www.uke.gov.pl/tablice/NumerUpo-list.do?execu
    tion=e1s1

    Coraz trudniej mowic o prefiksach.