eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2010-05-30 19:05:12
    Temat: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    Oto cytat z instrukcji obsługi mojego samochodu:

    "Do silnika tego samochodu najlepszy jest olej o lepkości SAE 0W-20,
    zapewniający najniższe zużycie paliwa i dobre własności rozruchowe w
    niskich temperaturach.
    W przypadku braku oleju silnikowego o lepkości SAE 0W-20, można
    zastosować olej SAE 5W-30. Jednak przy następnej wymianie zalecane
    jest zastąpienie go olejem o lekpości SAE 0W-20."

    Z powyższego cytatu wynika, że producent raczej niechętnie, z pewnym
    oporem dopuszcza ten olej 5W-30. Skądinąd dowiedziałem się, że ten
    olej 0W-20 jest przede wszystkim do samochodów hybrydowych i z
    systemem start-stop (gaszącym silnik przy zatrzymaniu na światłach),
    bo jest tam potrzebne dobre smarowanie natychmiast po rozruchu. Mój
    samochód ani nie jest hybrydowy, ani nie ma systemu start-stop. W
    czasie zimy poprzednie dwie wymiany robiłem na oleju 0W-20 (nb. dosyć
    drogim), ale teraz doradca techniczny w salonie powiedział, że on
    radzi jednak dać olej 5W-30.
    Silnik to benzynowy Valvematic 1.8 toyoty (następca VVT-i). Przebieg
    samochodu 10 000 km. Wymiana będzie wkrótce, czyli na lato. Próbowałem
    zgłębić temat olejów ale widzę, że na tym spokojnie można zrobić
    doktorat z chemii.

    Są na tej grupie jacyś spece od olejów? Jakieś opinie na temat
    wyższości gęstego oleju 5W-30 nad rzadkim 0W-20?


  • 2. Data: 2010-05-30 19:15:13
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Lew2 pisze:
    > "Do silnika tego samochodu najlepszy jest olej o lepkości SAE 0W-20,
    > zapewniający najniższe zużycie paliwa i dobre własności rozruchowe w
    > niskich temperaturach.
    > W przypadku braku oleju silnikowego o lepkości SAE 0W-20, można
    > zastosować olej SAE 5W-30. Jednak przy następnej wymianie zalecane
    > Są na tej grupie jacyś spece od olejów? Jakieś opinie na temat
    > wyższości gęstego oleju 5W-30 nad rzadkim 0W-20?

    Bankowo grupowi spece beda wiedziec lepiej niz sam producent.


    Pozdrawiam
    Pawel


  • 3. Data: 2010-05-30 19:37:23
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Na temat speców na Grupie, możesz wyrobić sobie zdanie czytając
    wypowiedzi "Jak rozpoznać olej w silniku?", z 2010-05-19 11:55. Kilka
    godzin czytania oraz analizowania, co kto chciał powiedzieć, i będziesz
    wszystko wiedział. Lej markowe oleje o parametrach zalecanych przez
    producenta.

    Z syntetycznym pozdrowieniem
    MJ


  • 4. Data: 2010-05-30 20:39:03
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-30 19:05, Lew2 pisze:
    > Oto cytat z instrukcji obsługi mojego samochodu:
    >
    > "Do silnika tego samochodu najlepszy jest olej o lepkości SAE 0W-20,
    > zapewniający najniższe zużycie paliwa i dobre własności rozruchowe w
    > niskich temperaturach.
    > W przypadku braku oleju silnikowego o lepkości SAE 0W-20, można
    > zastosować olej SAE 5W-30. Jednak przy następnej wymianie zalecane
    > jest zastąpienie go olejem o lekpości SAE 0W-20."
    >
    > Z powyższego cytatu wynika, że producent raczej niechętnie, z pewnym
    > oporem dopuszcza ten olej 5W-30. Skądinąd dowiedziałem się, że ten
    > olej 0W-20 jest przede wszystkim do samochodów hybrydowych i z
    > systemem start-stop (gaszącym silnik przy zatrzymaniu na światłach),
    > bo jest tam potrzebne dobre smarowanie natychmiast po rozruchu. Mój
    > samochód ani nie jest hybrydowy, ani nie ma systemu start-stop. W
    > czasie zimy poprzednie dwie wymiany robiłem na oleju 0W-20 (nb. dosyć
    > drogim), ale teraz doradca techniczny w salonie powiedział, że on
    > radzi jednak dać olej 5W-30.
    > Silnik to benzynowy Valvematic 1.8 toyoty (następca VVT-i). Przebieg
    > samochodu 10 000 km. Wymiana będzie wkrótce, czyli na lato. Próbowałem
    > zgłębić temat olejów ale widzę, że na tym spokojnie można zrobić
    > doktorat z chemii.
    >
    >

    Po pierwsze na temat: producent na pewno wie lepiej i niezbyt
    bezpiecznie jest go poprawiać - jeśli ma być 0W-20, to trudno - tak ma być.

    Po drugie - (pytam z ciekawości) dlaczego w silniku, który ma 10000
    przebiegu już dwa razy wymieniałeś olej? Tak często trzeba wymieniać,
    czy tak mało jeździsz?

    Pzdr

    Janusz


  • 5. Data: 2010-05-30 21:25:55
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-30 20:39, j...@p...onet.pl pisze:

    >
    > Po pierwsze na temat: producent na pewno wie lepiej i niezbyt
    > bezpiecznie jest go poprawiać - jeśli ma być 0W-20, to trudno - tak ma być.
    >
    > Po drugie - (pytam z ciekawości) dlaczego w silniku, który ma 10000
    > przebiegu już dwa razy wymieniałeś olej? Tak często trzeba wymieniać,
    > czy tak mało jeździsz?

    Przykładowo po 1000km, następnie po roku. 9000km to realny roczny
    przebieg jak na polskie warunki.


  • 6. Data: 2010-05-30 21:34:58
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 30 Maj, 20:39, "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Po pierwsze na temat: producent na pewno wie lepiej i niezbyt
    > bezpiecznie jest go poprawiać - jeśli ma być 0W-20, to trudno - tak ma być.

    Mówię tak, ponieważ zarówno doradcy w serwisie autoryzowanym jak i
    paru znajomych mówi, że jednak lepiej stosować ten 5W-30, a ponoć olej
    0W-20 ma tylko za zadanie oszczędzanie paliwa i jakąś ekologię, na
    którą jest teraz moda. Zresztą producent pisze, że pozwala na 5W-30
    (zob. cytat), ale tak jakoś nie bardzo, zresztą zobacz cytat. Ktoś mi
    powiedział, że ten parametr (-20) powoduje że olej jest
    niedostatecznie lepki w wysokich temperaturach (zbliża się lato i
    obciążony pojadę na wakacje) i może grozić zerwaniem filmu olejowego.

    > Po drugie - (pytam  z ciekawości) dlaczego w silniku, który ma 10000
    > przebiegu już dwa razy wymieniałeś olej? Tak często trzeba wymieniać,
    > czy tak mało jeździsz?
    Producent przewiduje pierwszą wymianę po 15000. Ale ja chcę jeździć
    długo tym samochodem i nie dopuścić do tego żeby mi brał olej (tak jak
    poprzedni mój stary). Dlatego nadprogramowo wymieniłem olej i filtr
    oleju w ASO po 1000 km i po 5000 km, a chcę jeszcze po 10 000 km, no i
    oczywiście przy 15000 kiedy przewidziany jest przegląd. A potem już
    tylko co 7500 km olej (producent przewiduje co 15 000km).

    Nie zależy mi na oszczędzaniu paliwa tylko na oszczędzaniu silnika i
    przedłużeniu jego trwałości. Cały czas leję tylko paliwo PB98. Dodam,
    że ten olej 0W-20 oprócz tego że jest potwornie drogi, to jest tak
    rzadki, że bardzo ciężko jest odczytać poziom oleju bo jest jak woda.
    Jak na razie silnik nie wykazuje objawów zużycia i poboru oleju.


  • 7. Data: 2010-05-30 21:35:45
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-30 21:25, CUT pisze:
    >
    >
    > Przykładowo po 1000km, następnie po roku. 9000km to realny roczny
    > przebieg jak na polskie warunki.

    W moim aktualnym pojeździe (fiat bravo 1,6 multijet) mam wymieniać olej
    co 35 000 km lub co 2 lata. Profilaktycznie na wyrost wymieniłem
    dodatkowo pierwszy raz po 10 000 km (4 miesiące).
    Jak sądzicie - wymieniać częściej, czy wg instrukcji?
    Częstsza wymiana coś da?

    Pzdr

    Janusz


  • 8. Data: 2010-05-30 21:37:33
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: Lew2 <w...@h...com>


    > Przykładowo po 1000km, następnie po roku. 9000km to realny roczny
    > przebieg jak na polskie warunki.

    Mój akurat ma już 5 miesięcy, więc z jazdą na wakacje wygląda że 20
    000 km przekroczę w ciągu pierwszego roku jego życia.


  • 9. Data: 2010-05-30 21:43:28
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 30 Maj, 21:35, "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2010-05-30 21:25, CUT pisze:
    >
    >
    >
    > > Przykładowo po 1000km, następnie po roku. 9000km to realny roczny
    > > przebieg jak na polskie warunki.
    >
    > W moim aktualnym pojeździe (fiat bravo 1,6 multijet) mam wymieniać olej
    > co 35 000 km lub co 2 lata. Profilaktycznie na wyrost wymieniłem
    > dodatkowo pierwszy raz po 10 000 km (4 miesiące).
    > Jak sądzicie - wymieniać częściej, czy wg instrukcji?
    > Częstsza wymiana coś da?
    >
    > Pzdr
    >
    > Janusz

    Z tego co czytałem w Auto Świecie i innych pismach, częsza wymiana
    jest lepsza dla silnika. Nie jest ona zauważalna przez pierwsze lata,
    ale ma wpływ na to czy silnik zacznie brać olej przy 150 000 km, czy
    przy 200 000 km. Jeśli zamierzasz tak długo eksploatować samochód, to
    lepiej jest wymienić dodatkowo olej. Niektórzy mechanicy mówią że to
    niepotrzebne wydanie pieniędzy. Natomiast nikt nie mówi że to
    zaszkodzi. Drugie stwierdzenie jest takie, że lepiej dla silnika jest
    dać nawet gorszy olej, ale częściej wymieniać.


  • 10. Data: 2010-05-30 22:47:54
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2010 12:34:58 -0700 (PDT), Lew2 wrote:
    >Mówię tak, ponieważ zarówno doradcy w serwisie autoryzowanym jak i
    >paru znajomych mówi, że jednak lepiej stosować ten 5W-30, a ponoć olej
    >0W-20 ma tylko za zadanie oszczędzanie paliwa i jakąś ekologię, na
    >którą jest teraz moda. Zresztą producent pisze, że pozwala na 5W-30
    >(zob. cytat), ale tak jakoś nie bardzo, zresztą zobacz cytat. Ktoś mi
    >powiedział, że ten parametr (-20) powoduje że olej jest
    >niedostatecznie lepki w wysokich temperaturach (zbliża się lato i
    >obciążony pojadę na wakacje) i może grozić zerwaniem filmu olejowego.

    Ano taka teoria - silniki sie krecily na olejach 40, 50 a nawet 60, a
    u nagle moda na 20. A producent byc moze musi zalecac 20 zeby sie
    utrzymac w normie emisji CO2.
    Gdzie lezy prawda - tu sie nie dowiesz, bo skad mamy wiedziec.

    Na twoje pocieszenie - to pomysl na ameryke, tam lata znacznie
    cieplejsze.

    przed W jest gestosc w niskiej temperaturze - 5W podgrzeje sie i
    przestanie byc istotne.

    J.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: