  • 1. Data: 2010-05-29 17:17:18
    Temat: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Witam
    Czytałem ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
    testowali dwie droższe benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
    tradycyjnej 95. Wyszło na to że spalanie (test na długości 1000km) nie
    rózni sie na tyle żeby opłacało się dopłacać - czesto nawet 20-30gr na
    litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
    paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
    Gdzie leży prawda. Testował ktoś na swoim aucie w dłuższym okresie
    czasu ? Choci oczywiście o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
    zawsze bedzie paliło podobnie :)
    Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
    power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

  • 2. Data: 2010-05-29 17:36:15
    Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    On 29.05.2010 17:17, BearBag wrote:
> [...]
    > Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
    > power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

    Niegdyś kupowałem tylko i wyłącznie BP ultimate diesel, jeździłem na tym
    jakieś 2-3 lata.
    Obecnie od kilku miesięcy tankuje na BP albo na SHELL'u normalnego diesla.
    Minimalne średnie spalanie na wzorcowej trasie po której często jeżdżę
    wynosi 5,8l/100km, jak mi się nie chce bawić w oszczędzanie to średnie
    na tej trasie mam około 6,5l i to niezależnie od rodzaju zatankowanego
    paliwa. Nie zauważyłem zmniejszonego spalania na "lepszym" paliwie.

    Druga strona medalu:
    jakość paliwa - jakieś 3 lata temu robiłem wtryskiwacze, jeden był
    wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie można powiedzieć że były OK.
    Jeździłem te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do
    naprawy:| Teraz tankuje tylko to "gorsze" paliwo ale nadal trzymam się
    markowych stacji, jeżeli wtryskiwacze wytrzymają 2 lata to... wnioski
    wyciągnijcie sami.

  • 3. Data: 2010-05-29 17:37:51
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    On 29.05.2010 17:36, Rafal wrote:

> [...]
    > naprawy:| Teraz tankuje tylko to "gorsze" paliwo ale nadal trzymam się
    > markowych stacji, jeżeli wtryskiwacze wytrzymają 2 lata to... wnioski

    Zapomniałem dodać..
    Pacjent Laguna II 2.2 dCi

  • 4. Data: 2010-05-29 17:39:40
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    BearBag pisze:
> [...]
    > litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
    > paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.

    Proste - zatankował droższe paliwo to zaczął oszczędniej jeździć ;)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 5. Data: 2010-05-29 17:48:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 17:37:51 +0200, Rafal wrote:
    >Zapomniałem dodać.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi

    Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
    wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-05-29 17:50:16
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Testowałem na własnym aucie i wyszło mi, że na Shell V-power pali 0,5 litra
    mniej, silnik rano zapala bez problemu i równo ciągnie. Na "zwykłym" paliwie
    rano kaprysił, zwłaszcza w wilgotnie dni, więcej palił i jakoś nie miał
    kopyta.
    Okazało się, że przyczyna jest w upływie wysokiego napięcia. Wymiana
    przewodów WN, umycie cewek i połączeń benzyną ekstrakcyjną i zmniejszenie
    odstępu elektrod o 0,1 mm sprawiły, że silnik zaczął chodzić jak lala
    niezależnie od paliwa.
    Widocznie dodatek do V-powera powoduje łatwiejszy zapłon mieszanki, a więc
    przy kiepskiej iskrze jest mniej wypadająch zapłonów. I tu bym widział
    przyczynę tych "oszczędności".
    Jacek

  • 7. Data: 2010-05-29 18:00:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 08:17:18 -0700 (PDT), BearBag wrote:
    >Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko droższe
    >paliwa i mówi że spala im średnio litr mniej na setke po mieście.
    >Gdzie leży prawda.

    Przetestuj sam i napisz co wyszlo. Tylko zadbaj o wlasciwe warunki.

    Koledze kiedys wyszlo w trasie znacznie mniejsze spalanie. I tak sobie
    przypomnial ze chyba cos "lepszego" zatankowal.
    Spalanie bylo naprawde niskie i wzbudzilo zainteresowanie, ale nie
    ciagnal tematu.

    >Testowany silnik 1.8 125KM spalił 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
    >power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

    0.15 to jest mniej niz rozrzut pomiarow :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-05-29 18:22:09
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-29 17:48, J.F. pisze:

    > Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
    > wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)

    Sęk w tym, że te wtryskiwacze z dużym prawdopodobieństwem są niemieckie. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2010-05-29 18:38:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 18:22:09 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    >Sęk w tym, że te wtryskiwacze z dużym prawdopodobieństwem są niemieckie. ;)

    Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli
    "niemieckiej firmy" :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-05-29 18:44:37
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
[...]

    Trudno bedzie jednoznaczne wnioski wyciagnac bo rozrzut spalania jest
    ogromny
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/351317.html

    Niemniej ten g silnik na Ultimate chodzi nie wiadomo czemu o niebo ladniej
    niz na zwyklej ON, da sie to odczuc zwlaszcza rano.

    PZDr
    Adam