  • 41. Data: 2012-12-27 16:44:16
    Temat: Re: Czy kompakty wyprą bezlusterkowce?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Michal Tyrala:

    > Co za frajerzy kupuja te lustra, przeciez lutro (z kitem) daje mniej niz
    > byle zaawansowany kompakt. W dodatku jest drogie, wielkie i ciezkie.
    > Przeciez 99% gospodyn z krakowa wystarczy kompakt.

    No i gdybym teraz zaczynał od zera, to na pewno nie władowałbym tyle kasy w
    system Nikona, tylko kupił u4/3, ale potem i tak dokupiłbym jeszcze kompakt
    klasy RX100.

    Natomiast jeśli za jakiś czas pojawią się kompakty z obiektywem z
    ekwiwalentem 24-96/2.0 (przecież C4000 już dawno temu miał stałe F2), to jak
    dla mnie zakup u4/3 w ogóle traci sens.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 42. Data: 2012-12-27 16:48:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze JDX:

    > Nie gorszych. Nowe kompakty będą mieć szkła takie, jak lepsze zoomy w
    > u4/3. Zresztą już mają.

    i co kupisz sobie pięć kompaktów?

    z obiektywami odpowiednikami 14-24, 24-80, 70-200 no i ewentualnie jakis
    100-300? :)

    nie licząc jakiegoś 24mm i powiedzym 80mm :)

  • 43. Data: 2012-12-27 16:50:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Marek Dyjor:

    > Bzdura, nie poupycham. Kompakt można wsadzić do kieszeni spodni (!).
    > Sam masz pseudo OM i dobrze wiesz, że on wcale nie jest mały. Jeżeli
    > znowu musiałbym zabierać torbę albo plecak i szykować się
    > *specjalnie* na zdjęcia, to jak dla mnie nie ma to żadnego sensu. Ja
    > chcę mieć aparat, który mam zawsze przy sobie i jest uniwersalny.

    noszę taka szmacianą śmieszną zieloną torbę plażową zachachmęconą od żony
    :)

    w sam raz pasowałby do mojego czerwonego boa :) http://www.dyjor.com/

  • 44. Data: 2012-12-27 20:22:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > z obiektywami odpowiednikami 14-24, 24-80, 70-200 no i ewentualnie jakis
    > 100-300? :)

    A ciekawe co zrobi Olympus, jak ktoś wypuści faktycznie ostre szkło
    24-240/2-5.6 z matrycą Sony i sprzeda to za 3500 zł.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 45. Data: 2012-12-27 21:31:15
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

    > A ciekawe co zrobi Olympus, jak ktoś wypuści faktycznie ostre szkło
    > 24-240/2-5.6 z matrycą Sony i sprzeda to za 3500 zł.

    Chyba nie sądzisz, że wszystkie dotychczasowe szkła zostały
    wyprodukowane w zmowie pomiędzy ich producentami? ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 46. Data: 2012-12-27 21:55:37
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-27 20:22, Mateusz Ludwin pisze:

    > A ciekawe co zrobi Olympus, jak ktoś wypuści faktycznie ostre szkło
    > 24-240/2-5.6 z matrycą Sony i sprzeda to za 3500 zł.

    Coś podobnego już jest i nazywa się Nikon P7700. Jakoś sprzedaż m4/3 nie
    poleciała przez to na łeb. Zresztą już teraz ten Nikon nie jest wcale
    taki kieszonkowy, a jakby jeszcze miał mieć matrycę 1" i obiektyw
    zaczynający się od 24 mm to już z pewnością nie będzie wielkości paczki
    fajek.

    --
    marcin

  • 47. Data: 2012-12-27 22:09:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Marek Dyjor:

    > A ciekawe co zrobi Olympus, jak ktoś wypuści faktycznie ostre szkło
    > 24-240/2-5.6 z matrycą Sony i sprzeda to za 3500 zł.

    to wskaż mi takie szkło w wersji nie składanej i miniaturowej... może być
    dla lustrzanek albo systemu 3/4te albo dla FF.

    wiesz przecież że dobre zoomy to mają zwykle mnożnik góra 3 a częściej 2
    albo 2.5 a wszelkie wynalazki typu 10x to zawsze sa kosmiczne paście z
    beczką na szerokim końcu i mydłem na długim.

  • 48. Data: 2012-12-27 22:10:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mt wrote:

> [...]
    > wcale taki kieszonkowy, a jakby jeszcze miał mieć matrycę 1" i
    > obiektyw zaczynający się od 24 mm to już z pewnością nie będzie

    żartujesz nie da sie zrobić kieszonkowego skąłdanego suuuuper zooma 24-240
    2.0 5.6 do matrycy o przekątnej 1"?

    :)

  • 49. Data: 2012-12-28 10:27:29
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 16:44:16 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

> [...]
    >
    > Natomiast jeśli za jakiś czas pojawią się kompakty z obiektywem z
    > ekwiwalentem 24-96/2.0 (przecież C4000 już dawno temu miał stałe F2), to jak

    Miał F/2.0. gdy rozdzielczości były rzędu 4Mpix i nie było widać braków.
    W chwili, gdy masz rozdzielczość 16Mpix, to przy F/2.0 miałbyś faktyczne
    4Mpix na takim szkle, bo nie sądzę, że jakość produkcji szkieł nagle
    poszła gigantycznie do przodu - po prostu producenci ważą przysłonę
    względem jakości i tym sposobem osiągają np. F/3.5 na szerokim końcu i
    F/5.6 na długim, chociaż i tak często jest mydło.

    Te obiektywy, które mają F/2.0 i lepiej, mają krótki zoom lub wcale.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 50. Data: 2012-12-28 11:30:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-28 10:27, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    > F/5.6 na długim, chociaż i tak często jest mydło.
    >
    > Te obiektywy, które mają F/2.0 i lepiej, mają krótki zoom lub wcale.

    A jednak parę konstrukcji na rynku jest i dają radę bez przymykania. Co
    prawda matryca raczej mniejsza, ale nie 2/3''.
    Technologia optyki mimo wszystko bardzo poszła do przodu.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm, powstałaby wielka menda/