eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Czy ktos mieszka w Polsce bez zasięgu telefonii komorkowej, internetu 3G, 4G ? Jest tania technologia zwiększająca zasięg smartfona, modemu 3G, 4G do 100 kilometrow

  • 1. Data: 2023-01-16 14:00:18
    Temat: Czy ktos mieszka w Polsce bez zasięgu telefonii komorkowej, internetu 3G, 4G ? Jest tania technologia zwiększająca zasięg smartfona, modemu 3G, 4G do 100 kilometrow
    Od: a a <m...@g...com>

  • 2. Data: 2023-01-24 12:48:06
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 16.01.2023 o 14:00, a a pisze:
    > Czy ktos mieszka w Polsce bez zasięgu telefonii komorkowej, internetu 3G, 4G ?

    Niedługo w ogóle nie będzie w Polsce zasięgu 3G. Ta technologia będzie
    wyłączona.

    Czasem na Elektrodzie pojawiają się prośby o pomoc z brakiem zasięgu.
    Zwykle jest to jakiś domek w dolince otoczony lasami. Można złapać
    resztki sygnału wychodząc na dach.

    > Jest tania technologia zwiększająca zasięg smartfona, modemu 3G, 4G do 100
    kilometrow

    Jest GSM w wersji extended range. Według różnych źródeł maksymalny
    zasięg zwiększał się z 35 km do 70 lub nawet 120 km.

    Podstawowym ograniczeniem jest dostęp TDMA i czas propagacji sygnału
    pomiędzy BTS a telefonem i z powrotem. Standard GSM określa maksymalny
    czas na odesłanie pakietu. Jeśli telefon jest za daleko, to pakiet
    dociera w momencie, gdy BTS odbiera już pakiet od innego telefonu.
    Drugą kwestią jest duże tłumienie sygnału z powodu zjawisk związanych z
    rozchodzeniem się fal radiowych na częstotliwościach rzędu 900 MHz.
    Tłumienie przez liście, horyzont radiowy, niskie umieszczenie telefonu,
    zwykle niecałe 2 metry nad powierzchnią gruntu.
    No i telefony nadają z małą mocą i mają słabe anteny.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2023-01-24 13:53:10
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 24 January 2023 at 12:48:09 UTC+1, yabba wrote:
> [...]
    > zwykle niecałe 2 metry nad powierzchnią gruntu.
    > No i telefony nadają z małą mocą i mają słabe anteny.

    ok, podaj linka na elektrodę do tego tematu, bo nie wchodziłem tam przez ostatnie 5
    lat

    A stackoverflow upadł, na 100 pytań tylko 10 odpowiedzi, bo powiedzieli, że nie są
    helpdesk i nie będą nikomu pomagali.

  • 4. Data: 2023-01-25 10:31:26
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24.01.2023 o 13:53, a a pisze:

> [...]
    lat

    > A stackoverflow upadł, na 100 pytań tylko 10 odpowiedzi, bo powiedzieli, że nie są

    Poszukaj sobie po frazie "brak zasięgu" lub podobnie.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17
    954881#17954881
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17
    211193#17211193
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16
    789512#16789512

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2023-01-26 00:52:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 January 2023 at 10:31:32 UTC+1, yabba wrote:

    są helpdesk i nie będą nikomu pomagali.
    > Poszukaj sobie po frazie "brak zasięgu" lub podobnie.

> [...]
    dzięki
    ale jak nie mają zasięgu, to jak piszą na elektrodę ;)

  • 6. Data: 2023-01-26 11:08:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2023-01-26 o 00:52, a a pisze:

> [...]
    789512#16789512

    > dzięki
    > ale jak nie mają zasięgu, to jak piszą na elektrodę ;)

    Antena satelitarna, lub telefonia kablowa?

    WM

  • 7. Data: 2023-01-26 11:27:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 26 January 2023 at 11:09:29 UTC+1, WM wrote:

    są helpdesk i nie będą nikomu pomagali.

    > Antena satelitarna, lub telefonia kablowa?
    >
    > WM
    ok, ale dyskusje z linków są 4-5 lat stare
    Może zasięg się już poprawił.

    Poszukam w internecie map braku zasięgu,
    może ktoś będzie zainteresowany

  • 8. Data: 2023-01-28 01:04:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.01.2023 o 14:00, a a pisze:
    > Czy ktos mieszka w Polsce bez zasięgu telefonii komorkowej, internetu
    > 3G, 4G ? Jest tania technologia zwiększająca zasięg smartfona, modemu
    > 3G, 4G do 100 kilometrow

    W górach w mojej okolicy jest masa miejsc, gdzie żadna sieć GSM nie
    działa. Część ludzi radzi sobie w takich miejscach korzystając z Wi-Fi
    pochodzącego ze światłowodu. Zresztą z tego powodu u nas często nie
    dzwoni się po GS, a jakimiś komunikatorami, bo w domu większość jakieś
    tam Wi-Fi ma, a GSM bywa przy oknie.
    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-01-28 01:05:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.01.2023 o 11:27, a a pisze:
    > Poszukam w internecie map braku zasięgu,
    > może ktoś będzie zainteresowany
    A są takie? Sam bym obejrzał, bo mogę Ci z palca wskazać takie miejsca.
    Natomiast jest asa miejsc, gdzie tylko jedna sieć działa.
    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-01-28 21:11:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 28 January 2023 at 01:06:02 UTC+1, Robert Tomasik wrote:
    > A są takie? Sam bym obejrzał, bo mogę Ci z palca wskazać takie miejsca.
    > Natomiast jest asa miejsc, gdzie tylko jedna sieć działa.
    > --
    > Robert Tomasik
    Dzięki
    Najłatwiej będzie ze zwiększeniem zasięgu internetu 3G/4G.
    Muszę na próby pojechać w miejsce, gdzie brak albo slaby zasięg, aby technologię
    przetestować praktycznie.
    Koszty niewielkie i da się żyć.

    Rozmawiałem z mieszkancami Rural America, czemu płacą 1000 $ za Melonowy internet
    starlinka.

    A oni mówią, siedź cicho. U nas w ogóle nie ma internetu, 100 km do najbliższego
    miasteczka i Starlink to wybawienie.,
    Tam się nie da zwiększyć zasięgu 3G/4G bo po prostu nie ma stacji bazowych w pobliżu.