  • 1. Data: 2023-01-19 16:22:34
    Temat: Gencjana jakaś?
    Od: Pawel Chorzempa <p...@g...com>

    Na wielu filmach YT widzę, jak ludzie malują czymś gencjanopodobnym kawałek
    obrabianego metalu, żeby było na nim widać zaznaczenia linii suwmiarką, punktakiem
    itp. Co to jest i gdzie to kupić. Z pewnością szybko paruje i dosyć jednolicie
    fioletowo barwi.
    BTW gencjanę z aptek wymiotło, ponoć już dawno

  • 2. Data: 2023-01-19 17:04:17
    Temat: Re: Gencjana jakaś?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2023-01-19 o 16:22, Pawel Chorzempa pisze:
> [...]
    fioletowo barwi.
    > BTW gencjanę z aptek wymiotło, ponoć już dawno

    To nie gencjana, tylko błękit pruski.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Farba_%C5%9Blusarska

    WM

  • 3. Data: 2023-01-19 17:48:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 19 stycznia 2023 o 17:04:19 UTC+1 WM napisał(a):
> [...]
    itp. Co to jest i gdzie to kupić. Z pewnością szybko paruje i dosyć jednolicie

    Raczej nie o to chodzi. Farba o której napisałeś ma w składzie olej i nie wysycha.
    Przeczytaj co w linku który dałeś napisali i napisz czy jest tam zastosowanie o jakie
    chodzi pytającemu. To o co jest pytanie można kupić w Łodzi w sklepie z materiałami
    sciernymi na ulicy Gdanskiej 15.

  • 4. Data: 2023-01-19 20:52:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 19 stycznia 2023 o 16:22:35 UTC+1 p...@g...com napisał(a):
> [...]
    fioletowo barwi.
    > BTW gencjanę z aptek wymiotło, ponoć już dawno

    Do stali używa się siarczanu miedzi. To tani preparat do tego bez problemu można go
    kupić.

  • 5. Data: 2023-01-20 20:45:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Jan 2023 11:52:41 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    fioletowo barwi.

    > Do stali używa się siarczanu miedzi. To tani preparat do tego bez problemu można go

    Hm, faktycznie.
    Na stali powinien dac cieniutką warstewke miedzi, slabo trzymającą,

    J.

  • 6. Data: 2023-02-04 18:35:27
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Odpowiem majselfowi dla potomnych. Trzeba szukać pod hasłem "Płyn do
    trasowania". Jest, ale drogi. Rozrobiłem parę kryształków błękitu
    metylenowego w izopropanolu - działa to całkiem nieźle.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa