  • 1. Data: 2012-08-09 20:22:14
    Temat: Czy przeniesiony numer jest wolniej obsługiwany?
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    Mam dwa numery przeniesione z orange do play.
    Wiem, że play nie ma swojej sieci, tylko dzierżawi
    łącza od konkurentów. Telefony działają trochę wolniej
    niż poprzednio u orange. Domyślam się, że po drodze
    są jakieś przekierowania. I że to też może być powodem
    spowolnienia.

    A moje pytanie jest takie: Czy w przypadku przeniesienia
    numeru do innego operatora, ale też mocnego, np. z orange
    do t-mobile, mogę się spodziewać podobnego spowolnienia.

    Chodzi mi o decyzję, o wybór pomiędzy przeniesieniem
    numeru a kupnem nowego. Każda opcja ma swoje zalety,
    ale chciałbym być pewny co do wad, w tym przypadku
    co do tego, czy przy przeniesieniu numeru odczuję
    dłuższy czas potrzebny na połączenie.

    Jan

  • 2. Data: 2012-08-09 20:39:17
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 9 Sie, 20:22, Jan45 <j...@w...pl> wrote:
    > Mam dwa numery przeniesione z orange do play.
    > Wiem, że play nie ma swojej sieci, tylko dzierżawi
    > łącza od konkurentów.

    Play ma swoją sieć.

    > Telefony działają trochę wolniej
    > niż poprzednio u orange. Domyślam się, że po drodze
    > są jakieś przekierowania. I że to też może być powodem
    > spowolnienia.

    Nie ma przekierowań. Nie powinno i raczej nie jest wolniej, więc nie
    wiem
    o czym piszesz. Przy przeniesieniach jest tylko odpytanie bazy numerów
    przeniesionych, ale ono jest niezauważalne czasowo dla dzwoniącego.
    Reasumując nie ma znaczenia czy numer jest nowy czy z przeniesienia.

    Ircys

  • 3. Data: 2012-08-10 02:38:45
    Od: "empe" <w...@m...tu>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > Telefony działają trochę wolniej
    > niż poprzednio u orange. Domyślam się, że po drodze
    > są jakieś przekierowania. I że to też może być powodem

    Play ma swoją sieć.

    Dodaj tylko ze ma zasieg taki sobie i ze na terenach gdzie zasiegu brak,
    korzysta z wewnetrznego roamingu który ma np. nizsze priorytety ustawione i
    już wystepuje to co kolega wczesniej zauważył czyli lagi itp...

    --
    empe

  • 4. Data: 2012-08-10 10:31:49
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-09 20:39, Ircys pisze:

    > Play ma swoją sieć.

    Jeśli tak, to mam wrażenie, że jednak nie jest ona zbyt
    gęsta. Np. mój telefon namierzył sieć orange, w trybie manualnym,
    z którą mój play się połączył. Bo innej w pobliżu najwyraźniej
    nie było.

> [...]
    > przeniesionych, ale ono jest niezauważalne czasowo dla dzwoniącego.
    > Reasumując nie ma znaczenia czy numer jest nowy czy z przeniesienia.

    Dziękuję za komentarz, zawsze lepiej to wiedzieć
    i się nie niepokoić. Zjawiska o przyczynach nieznanych
    są bardziej niepokojące i stwarzają poczucie zagubienia
    w gąszczu niedopowiedzeń.

    Jan

  • 5. Data: 2012-08-10 10:34:55
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-10 02:38, empe pisze:

> [...]
    > korzysta z wewnetrznego roamingu który ma np. nizsze priorytety
    > ustawione i już wystepuje to co kolega wczesniej zauważył czyli lagi itp...

    A, czyli jednak coś opóźnia połączenia. A że doświadczamy
    tego w terenie o słabszym pokryciu, wnioski są poprawne.
    Chyba. No i w takiej sytuacji warto się zastanowić przed
    wyborem tego tańszego playa.

    Jan

  • 6. Data: 2012-08-10 10:40:44
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-10 10:34, Jan45 pisze:

> [...]
    > tego w terenie o słabszym pokryciu, wnioski są poprawne.
    > Chyba. No i w takiej sytuacji warto się zastanowić przed

    Warto też sprawdzać, jak się sprawują połączenia
    w przypadku numerów przeniesionych do innego operatora,
    zwłaszcza do playa. W miastach różnice są chyba mniejsze
    niż w małych wsiach czy leśnych osadach. Latem, czyli
    w sezonie wakacyjnym, mamy okazję to sprawdzić częściej.
    Ja tego doświadczyłem biegając po polu, żeby się dodzwonić
    do pogotowia.

    Jan

  • 7. Data: 2012-08-11 14:46:45
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-08-09 20:22, Jan45 pisze:
> [...]
    > niż poprzednio u orange. Domyślam się, że po drodze
    > są jakieś przekierowania. I że to też może być powodem

    Mam jednego znajomego, który przeniósł numer ( Orange > Play )
    Wybieranie do niego numeru trwa zauważalnie dłużej.
    Poza tym innych problemów nie zauważyłem. Wielogodzinne rozmowy
    przebiegają bez zakłóceń.

  • 8. Data: 2012-08-11 15:31:58
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    Ircys wrote:
> [...]
    > przeniesionych, ale ono jest niezauważalne czasowo dla dzwoniącego.
    > Reasumując nie ma znaczenia czy numer jest nowy czy z przeniesienia.

    Już działa pełne ACQ? Czy nadal jakieś łatki typu QoR? Bo w fix-ach to
    jeszcze onward routing chyba działa, co?

    P.

  • 9. Data: 2012-08-11 16:05:46
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 10 Aug 2012 10:34:55 +0200, Jan45 napisał(a):

    > A, czyli jednak coś opóźnia połączenia. A że doświadczamy
    > tego w terenie o słabszym pokryciu, wnioski są poprawne.
    > Chyba. No i w takiej sytuacji warto się zastanowić przed
    > wyborem tego tańszego playa.

    To chyba nie ma żadnego związku z przeniesieniem.
    Ja mam telefon w Orange, nigdy nigdzie nie był przenoszony, a od
    jakiegoś czasu też obserwuję bardzo duże opóźnienia w nawiązaniu
    połączenia.
    Nawet kilka dni temu pisałem o tym problemie w tej wiadomości:

    Pozdrowienia,
    Krzysztof
    (dawniej używający nicka 'Chris')