eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetCzy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ? › Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ?
    From: ww <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ?
    Date: Wed, 29 Apr 2015 08:52:52 +0200

    Witam. Czy jest ktoś kto ma PRAKTYCZNE doświadczenie w tej kwestii ?

    Mam oprogramowanie które dosyć intensywnie korzysta z bazy danych (sporo
    zapisów i jeszcze więcej odczytów). Nie jestem w stanie powiedzieć
    jak bardzo intensywnie ale dysk wydaje się być wąskim gardłem. Chodzi
    to na najzwyklejszym seagate ST3500320AS przeznaczonym tylko pod
    wirtualną maszynę na której pracuje program. Zastanawiam się nad
    wrzuceniem 2 dosyć starych dysków

    http://dyski.cdrinfo.pl/benchmark/Fujitsu-MAX3073RC-
    204/

    w macierzy RAID 0. Widzę jakieś testy z których wynika, że ten dysk
    wcale nie osiąga super transferów ale za to ma dwa razy niższe
    czasy dostępu.

    Czy to by miało jakiś sens ? Droższe rozwiązania nie wchodzą w grę. Nie
    potrzebuje więcej niż 60GB.