  • 1. Data: 2015-04-29 08:52:52
    Temat: Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ?
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Czy jest ktoś kto ma PRAKTYCZNE doświadczenie w tej kwestii ?

    Mam oprogramowanie które dosyć intensywnie korzysta z bazy danych (sporo
    zapisów i jeszcze więcej odczytów). Nie jestem w stanie powiedzieć
    jak bardzo intensywnie ale dysk wydaje się być wąskim gardłem. Chodzi
    to na najzwyklejszym seagate ST3500320AS przeznaczonym tylko pod
    wirtualną maszynę na której pracuje program. Zastanawiam się nad
    wrzuceniem 2 dosyć starych dysków

    http://dyski.cdrinfo.pl/benchmark/Fujitsu-MAX3073RC-
    204/

    w macierzy RAID 0. Widzę jakieś testy z których wynika, że ten dysk
    wcale nie osiąga super transferów ale za to ma dwa razy niższe
    czasy dostępu.

    Czy to by miało jakiś sens ? Droższe rozwiązania nie wchodzą w grę. Nie
    potrzebuje więcej niż 60GB.

  • 2. Data: 2015-04-29 09:56:22
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-04-29 08:52, ww wrote:

> [...]
    > w macierzy RAID 0. Widzę jakieś testy z których wynika, że ten dysk
    > wcale nie osiąga super transferów ale za to ma dwa razy niższe

    Mysle ze I/O mozesz uzyskac bardzo zadowalajace - oczywiscie sporo
    wciaz zalezy od wydajnosci kontrolera (w tym wielkosci jego cache).
    Bo sa przeciez stare entry-levelowe kontrolery SAS ktorych wydajnosc
    obecnie wprost zabija smiechem i byle SATA zje taki setup na sniadanie.

    Wiec najprosciej przetestowac to empirycznie. Oczywiscie jesli to
    jakies produkcyjne srodowisko to lepiej gdyby byl to raid 10.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2015-04-29 10:20:21
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 09:56, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > Bo sa przeciez stare entry-levelowe kontrolery SAS ktorych wydajnosc
    > obecnie wprost zabija smiechem i byle SATA zje taki setup na sniadanie.

    No tego to własnie nie wiem. Celowałem raczej w najtańsze kontrolery
    dostępne na allegro. Dobrych (chyba) producentów ale starsze.

    Np zupełnie przypadkowo wybrany ten który jest na allegro za 50 zł

    http://www8.hp.com/h20195/v2/GetDocument.aspx?docnam
    e=c04128360

    > Wiec najprosciej przetestowac to empirycznie. Oczywiscie jesli to
    > jakies produkcyjne srodowisko to lepiej gdyby byl to raid 10.

    Na razie zupełnie testowe. Do produkcyjnego bym nie wkładał pojedynczego
    badziewnego seagate.

  • 4. Data: 2015-04-29 10:49:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 29 Apr 2015 08:52:52 +0200, ww napisał(a):

> [...]
    > czasy dostępu.
    >
    > Czy to by miało jakiś sens ? Droższe rozwiązania nie wchodzą w grę. Nie

    Hmm. Czy przy operacjach bazodanowych akurat SSD by się nie sprawdził
    lepiej?

    [ Starzec i pijany są po dwakroć jak dzieci. (Platon) ]

  • 5. Data: 2015-04-29 11:14:02
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 10:49, Przemysław Ryk pisze:

    204/

    > Hmm. Czy przy operacjach bazodanowych akurat SSD by się nie sprawdził
    > lepiej?

    Ale taki do 200 zł ? Bo mniej więcej tyle planowałem wydać na
    2 używane dyski i jakiś kontroler raid sas.

  • 6. Data: 2015-04-29 12:26:44
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ww naskrobał(a):

    > Ale taki do 200 zł ? Bo mniej więcej tyle planowałem wydać na
    > 2 używane dyski i jakiś kontroler raid sas.

    Za jeden SSD dasz w granicy 160 zeteł polskich.
    http://skroc.pl/b6491
    Pierwszy link na chybił trafił.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz wszedł do gabinetu Müllera i spytał:

  • 7. Data: 2015-04-29 12:52:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-04-29 10:20, ww wrote:

> [...]
    > dostępne na allegro. Dobrych (chyba) producentów ale starsze.
    >
    > Np zupełnie przypadkowo wybrany ten który jest na allegro za 50 zł

    do tego kontrolera nie podlaczysz bezposrednio dysku SAS bo ten model
    LSI ma zlacza SATA. Potrzebowalbys do dysku takiej przejsciowki jak
    na obrazku 6.

    http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01511148.pdf

    Ale to sie raczej mija z celem.

    Poza tym nie jestem przekonany czy kontroler LSI brandowany HP
    ruszy np. na skladaku - zakladajac, ze nie posiadasz jakiejs maszynki HP
    wymienionej na liscie zgodnosci.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2015-04-29 14:24:06
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 12:26, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ww naskrobał(a):

    > Za jeden SSD dasz w granicy 160 zeteł polskich.
    > http://skroc.pl/b6491
    > Pierwszy link na chybił trafił.

    I takie dyski za 160 są coś warte ?

  • 9. Data: 2015-04-29 14:34:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2015 14:24:06 +0200, ww napisał(a):

    > I takie dyski za 160 są coś warte ?

    Czemu nie? Kupiłem 5 lat temu za stówę do domowego kompa Kingstona 64GB
    z drugiej ręki. Smiga do dziś.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 10. Data: 2015-04-29 14:45:52
    Od: ww <w...@o...pl>

    > Czemu nie? Kupiłem 5 lat temu za stówę do domowego kompa Kingstona 64GB
    > z drugiej ręki. Smiga do dziś.

    A jak to się ma do dysków które są dostępne TERAZ i jako nowe kosztują
    poniżej 200 ? Pewnie nikt nie wie jak.