  • 1. Data: 2012-08-12 16:51:27
    Temat: Czy ten z VC rzeczywiście ma gorszą rozdzielczość?
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    Szanowni znawco obiektywów,

    Czy mógłbyś mi wskazać miejsce, gdzie znajdę porównanie
    dwóch obiektywów Tamron o zakresie ogniskowych 17-50 mm?
    Mają taki sam maksymalny otwór 1:2,8, ale jeden z nich
    ma mechanizm stabilizujący, czyli redukujący skutki
    poruszenia.

    Pytam o to, bo w toku sprawdzania tego w sieci znalazłem
    najpierw opinie ustne, że ten drugi jest nieco gorszy
    pod względem optycznym, a potem trafiłem na photozone.de,
    gdzie podano liczby dla różnych ogniskowych. Wynika
    z tego wszystkiego, że ten pierwszy, niestabilizowany,
    lepiej im się udał. Ale może stabilizacja tak bardzo
    poprawia komfort użytkowania, że skutki są lepsze?

    Bardzo proszę o opinię posiadaczy obu ww. obiektywów
    oraz o wskazanie jakiejś innej witryny, gdzie ww. sprawę
    obmierzono.

    Z uszanowaniem,
    Jan

  • 2. Data: 2012-08-12 18:45:00
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    planowałem kiedyś zakup takowego (bez VC) i natychmiast mi przeszło jak dostałem do
    testów od znajomego. Wolę już robić kitem niż tym obiektywem - strasznie głośny i nie
    za bardzo trafiający AF. Makabra.

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2012-08-12 19:45:09
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-12 18:45, Les pisze:
> [...]
    testów od znajomego. Wolę już robić kitem niż tym obiektywem - strasznie głośny i nie

    Dziękuję za radę, ale to nie o to mi szło.
    Ja miałem taki obiektyw, ten bez VC.
    Sprawował mi się bardzo dobrze, ale wiem,
    że to mógł być skutek miejsca kupna.
    Owszem, to prawda, że jest niezbyt cichy.
    Ale z ostrością sobie radziłem, a optykę
    ma taką, jakiej potrzebuję, czyli zgodną
    z testem podanym w optyczne.pl.

    Teraz, po pewnej przerwie, chcę wrócić
    do tego obiektywu. No i widzę, że są w ofercie
    dwa bardzo podobne, przy czym jeden z VC.
    Stąd moja prośba i pytanie.

    Natomiast jakość jako skutek miejsca kupna
    wynika z niecnej praktyki, stosowanej przez
    eksporterów. Na rynki bardziej wymagające
    ślą oni towar o wyższej jakości. Selekcja
    taka jest dość łatwa w dobie automatyki.
    Zdałem sobie z tego sprawę jakiś czas temu,
    kiedy poczytałem sobie narzekania na jakość
    serwisu polskiego i jakości wyrobów znanych marek,
    sprzedawanych w kraju, w tym nikona i canona.
    Porównałem to z doniesieniami krewnych
    i znajomych z krajów zamożniejszych i tam
    właśnie kupiłem swój poprzedni obiektyw.
    Oddałem go w dobre ręce, ale chcę mieć to
    samo teraz do swojego użytku.

    Zamierzam kupować w Holandii lub w Niemczech.
    Segregacja ekonomiczna trwa bowiem nadal.
    Na szczęście ceny lepszych i mniej dobrych
    obiektywów tego samego typu są tu i tam zbliżone.
    Ale pytam rodaków, bo przecież są tacy, co to wiedzą.

    Pozdrawiam znawców,

    Jan

  • 4. Data: 2012-08-12 20:02:38
    Od: Les <s...@p...fm>

    To kup u Cichego - będziesz miał ostry. I na miejscu.

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2012-08-12 21:02:42
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-12 20:02, Les pisze:
    > To kup u Cichego - będziesz miał ostry. I na miejscu.
    >
    > Pozdrawiam
    > Les
    Słyszałem to nazwisko. Ale jakoś szkoda mi czasu na
    dociekanie i sprawdzanie. Znacznie łatwiej, a i szybciej,
    jest kupować tam, gdzie są światowe premiery, np.
    w Amsterdamie czy Kolonii.

    Jan

  • 6. Data: 2012-08-13 07:55:29
    Od: Les <s...@p...fm>

    Nigdy u niego nie kupowałem, ale fotki na aukcji są porażające - jak takie buble
    trafiają do sprzedaży
    http://allegro.pl/promocja-tamron-17-50-2-8-vc-od-ci
    chego-f-vat-i2527492764.html

    Pozdrawiam