  • 1. Data: 2010-10-22 09:27:34
    Temat: Czy to koniec publicznego Wi-Fi?: odpowiedź
    Od: wm <...@w...pn>

    Ostatnio pytałem na grupie o darmowe Wi-Fi i rozporządzenie Ministra
    Infrastruktury z 28.12.2009.
    Nasi prawnicy, po tym jak polegli sami na tym problemie, skontaktowali
    się z lokalnym odziałem UKE i z centralą w Warszawie.

    Interpretacja jest następująca:
    jeżeli podmiot świadczy usługę nieodpłatnie, koszty usługi nie są
    wliczone w koszty działalności działalności gospodarczej i nie stanowią
    części faktury którą dostaje klient to podmiot nie jest operatorem i nie
    podlega pod rozporządzenie.

    Trzeba przyznać, że ludzie z UKE, rozpatrując problem, byli bardzo
    pomocni i wykazali dużo własnej inicjatywy. :)

  • 2. Data: 2010-10-22 15:56:09
    Temat: Re: Czy to koniec publicznego Wi-Fi?: odpowiedź
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-22 11:27, wm pisze:
> [...]
    >
    > Trzeba przyznać, że ludzie z UKE, rozpatrując problem, byli bardzo
    > pomocni i wykazali dużo własnej inicjatywy. :)

    Jesteś pewien, co do zaliczania kosztów?

  • 3. Data: 2010-10-24 21:22:29
    Od: wm <...@w...pn>

    > Jesteś pewien, co do zaliczania kosztów?

    Tak, taki był wniosek z wielostronicowej analizy.
    Jedyny sposób by uniknąć rozporządzenia to nie być operatorem.
    Operatorem się jest jeśli usługa jest działalnością gospodarczą.

    Może te zaliczanie kosztów nie jest konieczne.
    Ale w przypadku problemów będzie łatwiej jeśli powiemy, nie jestem
    operatorem bo A, B, C niż jeśli nie jestem bo A i C.
    W kontaktach z urzędami więcej argumentów nigdy nie zaszkodzi :)

  • 4. Data: 2010-11-02 10:51:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wm" <...@w...pn> napisał w
> [...]
    > Trzeba przyznać, że ludzie z UKE, rozpatrując problem, byli
    > bardzo pomocni i wykazali dużo własnej inicjatywy. :)

    Tylko jak rozumiec ich/twoje wyjasnienie.

    Prowadze np hotel, wifi jest dla gosci .. no i przechodnie tez, na
    rachunku nie wystepuje, ale przeciez wiadomo ze usluga noclegowa
    polegala na pokoju, sniadaniu i internecie ..

    J.

  • 5. Data: 2010-11-02 21:31:40
    Od: wm <...@w...pn>

    J.F. wrote:

    > Prowadze np hotel, wifi jest dla gosci .. no i przechodnie tez, na
    > rachunku nie wystepuje, ale przeciez wiadomo ze usluga noclegowa
    > polegala na pokoju, sniadaniu i internecie ..

    No tak ale jak nie ma na fakturze to już nikogo nie będzie interesowało
    co się mieści w "wiadomo" :)

    Taka jest interpretacja, pewnie, że przy odrobinie złej woli można
    przekręcić w drugą stronę. Prawo to nie fizyka, mc2 czy inny Newton. Ale
    jest to opinia ludzi którzy kontrolują więc powinna wystarczyć.
    Tak sobie nawet myślę, że ktoś rozsądny w tym urzędzie próbuje łagodzić
    brutalność tego naiwnego rozporządzenia które niby ma zwalczać groźnych
    terrorystów a nie pozwala spokojnie wypić kawy przy laptopie :)

  • 6. Data: 2010-11-04 20:26:53
    Od: " " <m...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tylko jak rozumiec ich/twoje wyjasnienie.
    >
    > Prowadze np hotel, wifi jest dla gosci .. no i przechodnie tez, na
    > rachunku nie wystepuje, ale przeciez wiadomo ze usluga noclegowa
    > polegala na pokoju, sniadaniu i internecie ..

    1) Ja bym w takim przypadku interpretował to na podstawie art. 2.48
    PT "usługa telekomunikacyjna - usługę polegającą głównie na przekazywaniu
    sygnałów w sieci telekomunikacyjnej;" - twoja usługa nie polega głównie na
    przesyłaniu sygnałów, ale na zapewnianiu noclegu - nie świadczysz więc usług
    telekomunikacyjnych.
    2) Co więcej Twoje usługi nie są dostępne publicznie, ale wyłącznie dla
    gości hotelu, więc nawet jeśli byłaby to usługa telekomunikacyjna, to nie
    jesteś "operatorem", ale "przedsiębiorcą telekomunikacyjnym", a sławetne
    rozporządzenie dotyczyło "operatorów".

  • 7. Data: 2010-11-08 07:54:45
    Od: Tomasz Kruk Czarnet <f...@g...com>

    On Tue, 02 Nov 2010 22:31:40 +0100, wm <...@w...pn> wrote:

> [...]
    >brutalność tego naiwnego rozporządzenia które niby ma zwalczać groźnych
    >terrorystów a nie pozwala spokojnie wypić kawy przy laptopie :)

    ten cały terroryzm to temat wymyślony przez amerykańskich specjalistów
    do spraw manipulacji tylko po to,żeby uzyskać społeczną akceptacje dla
    postępującego ograniczania wolności obywatelskich

    gdyby Hitler wygrał wojnę to (podobnie jak Obama) dostałby
    Nobla,miałby pomniki w każdej wiosce, a tych, co walczyli z niemieckim
    okupantem (również i na ziemiach polskich) nazwano by terrorystami

  • 8. Data: 2010-11-10 19:04:03
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

> [...]
    > wliczone w koszty działalności działalności gospodarczej i nie stanowią
    > części faktury którą dostaje klient to podmiot nie jest operatorem i nie

    A ja jestem operatorem więc to mnie nie urządza :(
    W Chinach ładnie rozwiązali ten problem. W miejscu gdzie jest publiczne
    wifi jest małe urządzonko ze skanerem i drukarką.
    Kładziesz paszport na skanerze, klikasz guziczek i z drukarki odbierasz
    indywidualny login do sieci.
    Nie mam pojęcia czy weryfikuje toto w jakiś sposób oryginalność
    skanowanego dokumentu. Pewnie nie.

  • 9. Data: 2010-11-12 20:55:33
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2010-11-10 20:04, Asmodeusz pisze:

> [...]
    > indywidualny login do sieci.
    > Nie mam pojęcia czy weryfikuje toto w jakiś sposób oryginalność skanowanego
    Nie wszędzie. Publiczny hotspot jest praktycznie w każdym hostelu i nie wszędzie
    wymagają takiej rejestracji.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 10. Data: 2010-11-17 13:38:36
    Od: wm <...@w...pn>

> [...]
    > przesyłaniu sygnałów, ale na zapewnianiu noclegu - nie świadczysz więc usług

    niestety w takim wypadku mamy do czynienia dwiema usługami, zapewnienie
    noclegu i dostarczanie Internetu, która to usługa głównie polega na
    przekazywaniu sygnałów. No i ta ostatnia ma swoje wymogi.

> [...]
    > jesteś "operatorem", ale "przedsiębiorcą telekomunikacyjnym", a sławetne

    Jeśli dla gości, klientów to jest dostępna publicznie. TPSA, UPC czy kto
    tam inny świadczy usługi tylko dla swoich klientów i nie zwalnia to ich
    z "retencji".