  • 1. Data: 2009-01-26 17:35:19
    Temat: Czy to pada twardy ?
    Od: "Marcin Nowak" <a...@g...pl>

    Witam.
    Od ok. 3 tygodni z komputera zaczął "wydobywać się" dźwięk taki jak w
    przypadku zabrudzenia wentylatora (tak przypuszczałem).
    Otawrłem obudowę, chciałem zobaczyć który wentylator "pada" i co dziwne -
    odłączyłem wszystkie 3 (na procesorze, w obudowie i w zasilaczu) i okazało
    się, że ten dźwięk wydobywa się dalej. Jak się okazało z okolic twardego
    dysku.
    Czy to pierwsze oznaki jego "umierania" ?
    Dodam, że kilka tygodni temy na początku dźwięk był głośniejszy lecz po
    kilku minutach ustawał.
    Teraz słychać go co kilka sekund lecz przez ok. 1s. i znowu jest cisza przez
    kilka następnych sekund (ok.4s).
    Ma ktoś doświadczenia w tej materii.

    Marcin

  • 2. Data: 2009-01-26 18:06:22
    Temat: Re: Czy to pada twardy ?
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    Marcin Nowak wrote:
    > "..."

    Dla pewnosci odlacz zasilanie od dysku i zobacz czy wtedy tez sie wydobywaja
    takie dzwieki. Jak nie, to masz potwierdzenie ze twardy. Wtedy radze
    kombinowac na predce nowy dysk i wszystko od razu przegrywac. A ten...? Ten
    ludziska by radzili sprawdzac programami, kombinowac z ich SMART - ami,
    itd... Ja bym proponowal jedno - jak jest na gwarancji to od razu dac do
    wymiany, jak nie, to niestety ale lepiej go nie uzywac...

    --
    chemik333

  • 3. Data: 2009-01-26 18:57:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Nowak" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ma ktoś doświadczenia w tej materii.

    Może to obudowa?

  • 4. Data: 2009-01-26 19:56:33
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 26 Sty, 19:57, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Nowak" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:glkscn$4bj$1@inews.gazeta.pl...

    > Może to obudowa?

    Zrób tak jak Ci powiedział chemik333, sam otrzymasz odpowiedź.
    Pozdr. - Janeo

  • 5. Data: 2009-01-26 19:58:09
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 26 Sty, 19:57, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Nowak" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:glkscn$4bj$1@inews.gazeta.pl...

    > Może to obudowa?

    Jak zrobi tak jak powiedział chemik333, sam znajdzie odpowiedź :-).
    Pozdr. - Janeo

  • 6. Data: 2009-01-27 09:02:24
    Od: Janeo <j...@g...com>

  • 7. Data: 2009-01-27 11:05:51
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Marcin Nowak" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Może to obudowa?

    Może być i obudowa. Ja mam taką badziewiastą i jak się procek trochę
    nagrzeje to tak sobie "pyka" ;) Ale jeśli dysk się potwierdzi, to chyba
    tylko do przenoszenia danych się będzie nadawał;)
    |TOMASZEK - antysemita, homofob, rasista |
    |e-mail: d...@g...com |