  • 1. Data: 2013-12-21 14:02:30
    Temat: Czy w HTML5/CSS3 rozwiązano problem height 100% ?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Wymyśliłem sobie narysowanie box'u 100px od góry okna przeglądarki w dół
    do samej krawędzi. Chyba, że zawartość będzie wyższa, to ten box ma
    dostosować się oczywiście.

    Cyba nie da się tego wprost zrobić więc trzeba skorzystać z
    zagnieżdżenia 2 elementów:

    Chciałbym aby .outer był wysokości 100% okna przeglądarki i zawierał
    padding 100px od góry. Wewnętrzny .inner ma wypełniać dostępną
    przestrzeń (czyli od 100px w dół).

    Nie wiadomo dlaczego zawsze z tym były problemy. Wysokość 100% zawsze
    stanowiła tabu ograniczając poprawne wyświetlanie elementów wyłącznie do
    tabel. Zauważyłem, że pod Chrome i IE już to ogarnięto i można
    posługiwać się blokami o wysokości 100% (łamiąc standard?) ale pod FF to
    nadal nie działa. Czy jest jakiś sposób bez angażowania JS, aby to
    zadziałało? Czy .inner musi być display:table aby pod FF zadziałało
    height:100% ?

    Nie czepiałbym się tabeli gdyby nie fakt, że stwarza ona poważne
    ograniczenie - nie da się w/g standardu użyć position:relative.

    Marek

  • 2. Data: 2013-12-23 13:08:15
    Temat: Re: Czy w HTML5/CSS3 rozwiązano problem height 100% ?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-12-21 14:02, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Wymyśliłem sobie narysowanie box'u 100px od góry okna przeglądarki w dół
    > do samej krawędzi. Chyba, że zawartość będzie wyższa, to ten box ma
    > dostosować się oczywiście.

    position:absolute;
    top:100px;
    bottom:0;

> [...]
    >
    > Nie wiadomo dlaczego zawsze z tym były problemy. Wysokość 100% zawsze
    > stanowiła tabu ograniczając poprawne wyświetlanie elementów wyłącznie do

    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/box
    -sizing

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 3. Data: 2013-12-26 21:34:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-23 13:08, Paweł Piskorz pisze:

    > position:absolute;
    > top:100px;
    > bottom:0;

    Czy jest dozwolone używanie obu ustawień jednocześnie? Kiedyś był z tym
    problem.

    > https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/box
    -sizing

    Fakt! Jest to rozwiązanie. Dzięki :-)

    Marek

  • 4. Data: 2013-12-27 13:51:40
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-12-26 21:34, Marek pisze:

    > Czy jest dozwolone używanie obu ustawień jednocześnie?

    Tak.

    > Kiedyś był z tym problem.

    O ile nie wspierasz jakiś staroci, to nie powinieneś mieć problemu.

    -sizing

    > Fakt! Jest to rozwiązanie. Dzięki :-)

    :)

    --