  • 1. Data: 2010-03-08 13:31:27
    Temat: Czym przeczyścić turbine?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam w aucie ojca zawieszają sie łopatki w turbinie.
    Znajomy mechanik polecił wpierw zastosowac jakiś preparat czyszczący
    układ wydechowy.
    Jak to nie pomoże to bede musiał oddać turbine do regeneracji/
    czyszczenia.
    Silnik AHF Seat Leon 1,9 / turbina już była czyszczona około 100kkm
    temu ale wtedy była wyciągana.

    Jak środek polecacie do przeczyszczenia układy wydechowego?
    Jest w ogole sens bawiec sie w takie cos - bo mam wątpliwości?

    Uciu

  • 2. Data: 2010-03-08 13:41:06
    Temat: Re: Czym przeczyścić turbine?
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    uciu pisze:
    > Jak środek polecacie do przeczyszczenia układy wydechowego?
    > Jest w ogole sens bawiec sie w takie cos - bo mam wątpliwości?

    W sumie nie wiem czy takie coś istnieje a jeśli już czy działa. Ale tak
    na chłopski rozum, to jak miało by to działać i jak to dawkować i gdzie?
    Pewnie chodzi o zapieczone prowadnice. Generalnie żeby temu zapobiec od
    czasu do czasu trzeba auto przegonić zdrowo.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-03-08 14:27:31
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    uciu [a...@g...com]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

> [...]
    >
    > Jak środek polecacie do przeczyszczenia układy wydechowego?
    > Jest w ogole sens bawiec sie w takie cos - bo mam wątpliwości?

    Ściągnij turbinę i wrzuć do nafty na całą noc.
    Rano powinieneś ruszać sztangą do woli ;-)
    Jeżeli to nie pomoże to trzeba rozebrać i wyczyścić ręcznie.
    Operacja albo pomoże albo nie i czeka Was wymiana turbiny.

    Pozdrawiam,
    Rafal Lorenc

    --
    SysAdmin UsmiechaSie
    jid/mail:s...@u...sie.pl mobile: 503-611-119

  • 4. Data: 2010-03-08 18:01:19
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 04:31:27 -0800 (PST), uciu napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak środek polecacie do przeczyszczenia układy wydechowego?
    > Jest w ogole sens bawiec sie w takie cos - bo mam wątpliwości?

    Upewnij się, że to na pewno turbina a nie gruszka. Bo zakladam ze zawór
    sterujący jest ok.
    --
    pozdrawiam,
    Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

  • 5. Data: 2010-03-08 18:13:38
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Upewnij się, że to na pewno turbina a nie gruszka. Bo zakladam ze zawór
    > sterujący jest ok.

    To ja się podepnę z pytaniem takim. Mam Corsę 1,7 DTI i jak jest zimno to w
    okolicy 1800 rpm silnik przestaje ciągnąć równo, szarpie, generalnie nie
    idzie. Stan taki trwa krótką chwilę do 2km max. Potem nawet jeśli stoję 8
    godzin pod chmurką na mrozie nic się nie dzieje. Do następnego ranka. Czy to
    jest objaw zabrudzenia? Czego? Może też powinienem turbinę w naftę?

    Piotr

  • 6. Data: 2010-03-08 21:13:05
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Pewnie chodzi o zapieczone prowadnice. Generalnie żeby temu zapobiec od
    > czasu do czasu trzeba auto przegonić zdrowo.

    dokładnie, ale wytłumacz to mojemu ojcu:-)

    uciu

  • 7. Data: 2010-03-09 01:13:10
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-08 21:13:05 +0100, "uciu" <g...@i...pl> said:

    > dokładnie, ale wytłumacz to mojemu ojcu:-)

    Daj namiary, ja mu wytłumaczę.
    (wiem jak)

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2010-03-09 09:17:07
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    uciu pisze:
    > dokładnie, ale wytłumacz to mojemu ojcu:-)

    Jak raz wyda na naprawę i mu wytłumaczą dlaczego tak się stało następnym
    razem nie popełni takiego błędu :)

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-03-09 10:40:10
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > dokładnie, ale wytłumacz to mojemu ojcu:-)

    moze chodzi o cos takiego?
    http://nitroauto.bazarek.pl/opis/720967/wynns-egr-3-
    exhaust-gas-recirculation.html

    pierwsz y lepszty link - kiedys na cos takiego trafilem i teraz sobie
    przypomnialem...

    --
    Pozdrawiam, Bartek
    [SG] lybra 2.4 JTD