  • 1. Data: 2010-03-08 12:18:53
    Temat: Zafira A - co sie najszybciej zuzywa
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mocno mysle nad zakupem Opla Zafiry A (rocznik cos koło 2003). Jest cos w
    tym modelu co zuzywa sie bardziej niz inne czesci przy duzym przebiegu, co
    mozna sprawdzic od razu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-08 13:01:58
    Temat: Re: Zafira A - co sie najszybciej zuzywa
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym modelu co zuzywa sie bardziej niz inne czesci przy duzym przebiegu, co

    Samochód fajny (mam z 2003 r po liftingu) Zwróć uwagę na pompę paliwową ;)
    padają w nich po ok 100 tys km. U mnie wymiana na nową z robocizną i
    programowaniu w ASO wyszło cos koło 5 tys zł.

  • 3. Data: 2010-03-08 13:09:18
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Samochód fajny (mam z 2003 r po liftingu) Zwróć uwagę na pompę paliwową ;)
    > padają w nich po ok 100 tys km. U mnie wymiana na nową z robocizną i
    > programowaniu w ASO wyszło cos koło 5 tys zł.

    Wlasnie ze wzgledu na wadliwe pompy raczej zdecyduje sie na benzyne.

  • 4. Data: 2010-03-08 14:39:49
    Od: "pIOTER" <g...@w...peel>

    pompy nawalaja w dieslu 2.0 100 km, w 2.2 juz nie

    pIOTER

  • 5. Data: 2010-03-08 21:27:54
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-08 13:01, mz wrote:

    > Samochód fajny (mam z 2003 r po liftingu) Zwróć uwagę na pompę paliwową ;)
    > padają w nich po ok 100 tys km. U mnie wymiana na nową z robocizną i
    > programowaniu w ASO wyszło cos koło 5 tys zł.

    sorry ale cena kosmos!

  • 6. Data: 2010-03-08 22:41:08
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "pIOTER" <g...@w...peel> napisał w wiadomości
    > pompy nawalaja w dieslu 2.0 100 km, w 2.2 juz nie

    Skad masz takie informacje? To raczej w DTI 2.2 jest gorsza sytuacja
    bo od poczatku byla tam montowana pompa dwuwtykowa natomiast
    w 2.0 dobiero od maja 2003.

  • 7. Data: 2010-03-08 22:59:13
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Samochód fajny (mam z 2003 r po liftingu) Zwróć uwagę na pompę paliwową ;) padają w
    nich po ok 100 tys km. U mnie wymiana na nową
    > z robocizną i programowaniu w ASO wyszło cos koło 5 tys zł.

    5 tys zl za pompe paliwa? Pompa paliwa kosztuje 100 czy 200 zl.
    Chyba chodzi o pompe wtryskowa do diesla a nie pompe paliwa do benzyny?

  • 8. Data: 2010-03-08 23:10:38
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Wlasnie ze wzgledu na wadliwe pompy raczej zdecyduje sie na benzyne.
    Te pompy (bosch vp44) nie sa jakos specjalnie wadliwe, byly np.
    montowane w BMW i VW. Trzeba sie z nia obchodzic zgodnie z instukcja obslugi a
    moim zdaniem spokojnie mozna zrobic 500-700 kkm albo i wiecej. Podstawowe zasady:
    - nie odpalac na hol/pych/ z gorki przy padnietym aku.
    - nie odpowietrzac silnika przez parominutowe krecenie rozrusznikiem.
    - stosowac dobre paliwo.
    Czyli praktycznie wystarczy stosowac zasady zawarte w instruki obslugi.

  • 9. Data: 2010-03-09 08:50:20
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Bastion wrote:
> [...]
    >
    > 5 tys zl za pompe paliwa? Pompa paliwa kosztuje 100 czy 200 zl.
    > Chyba chodzi o pompe wtryskowa do diesla a nie pompe paliwa do benzyny?

    Oczywiście chodzi o pompę wtryskową do diesla, która jest jednocześnie
    pompą paliwa (VP44).

  • 10. Data: 2010-03-09 10:50:32
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > pompy nawalaja w dieslu 2.0 100 km, w 2.2 juz nie

    Niestety, brata vectra 2.2 stoi na klockach z powodu padnietej pompy.