  • 1. Data: 2010-04-27 14:14:36
    Temat: Da się sklonować pilota?
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    Cześć.
    Mam do bramy wjazdowej do garażu w bloku takiego pilota
    http://www.elmes.pl/?p=produkty&act=prodpok&prod=19
    Steruje bramą Hörmann.
    Dałoby się go jakoś sklonować?
    Proszę o praktyczne rady :)
    Nie chce mi wchodzić do piwnicy się rowerem przez klatkę schodową.

    Pozdrawiam
    charwel.

  • 2. Data: 2010-04-27 15:25:42
    Temat: Re: Da się sklonować pilota?
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Sklonować się nie da ale da się w 2 sekundy dodać kolejnego pilota do
    odbiornika.

    PC

  • 3. Data: 2010-04-27 15:26:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dałoby się go jakoś sklonować?
    > Proszę o praktyczne rady :)
    > Nie chce mi wchodzić do piwnicy się rowerem przez klatkę schodową.

    Nie można sklonować. Możesz, co najwyżej, kupić drugi taki sam pilot i
    zaprogramować go w odbiorniku zdalnego sterowania. Pod warunkiem, że
    odbiornik, nie ma już zaprogramowanej maksymanej ilości obsługiwanych
    pilotów.

    Odbiornik wygląda w przybliżeniu tak:
    http://www.elmes.pl/?p=produkty&act=prodpok&prod=9

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2010-04-27 20:37:28
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2010-04-27 17:26, yabba pisze:

> [...]
    > zaprogramować go w odbiorniku zdalnego sterowania. Pod warunkiem, że
    > odbiornik, nie ma już zaprogramowanej maksymanej ilości obsługiwanych

    Kurcze no trochę nie rozumiem.
    Mam pilota i nie da się jakoś zeskanować co on tam nadaje i nauczyć
    innego pilota tego samego kodu?
    Przy otwieraniu bramy zawsze ten sam numer na wyświetlaczu sterownika
    się pokazuje.
    Służy tylko do otwierania. Brama zamyka się automatycznie.

    Sorry za lamerstwo :)

    Pozdrawiam
    charwel:)

  • 5. Data: 2010-04-27 21:06:58
    Od: MM <m...@g...com>

    On 27 Kwi, 22:37, "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > się pokazuje.
    > Służy tylko do otwierania. Brama zamyka się automatycznie.

    Niestety, gdyby to było takie proste, to każdy mógłby sobie skopiować
    takiego pilota i wchodzić do Twojego bloku/garażu kiedy chce.
    Transmisja z pilota kodowana jest dłuugim kluczem (najczęściej 40
    bitowym). Po każdej transmisji, klucz ten zmienia się według pewnego
    algorytmu który zna tylko pilot i odbiornik (i producent :)). Więc
    nawet jeśli podsłuchasz co pilot teraz nadał, to następnym razem już z
    tego nie skorzystasz (bo kod w odbiorniku się zmienił). Może to trochę
    wyjaśni :) Poczytaj sobie o "rolling code".

    Pozdrawiam
    MM

  • 6. Data: 2010-04-27 21:07:20
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    charwel (Oo)==::: wrote:

    > Mam pilota i nie da siÄ? jakoĹ? zeskanowaÄ? co on tam nadaje i nauczyÄ?
    > innego pilota tego samego kodu?

    Nie da się, bo on właśnie jest tak pomyślany, żeby się nie dało. Za
    każdym razem wysyła inny kod, jednak odbiornik wie jaki kod ma być
    wysłany następny (tak w skrócie).
    Nie ma innej możliwości jak dokupienie takiego samego pilota i "wgranie"
    go w odbiornik. Z restą gdyby była i tak byłaby droższa.

    Mirek.

  • 7. Data: 2010-04-27 21:14:18
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    Dzięki Panowie za wyjaśnienia.
    Teraz wszystko jasne.
    Czyli muszę się skontaktować z serwisem bramy, żeby mi sprzedali
    odpowiedniego pilota :)

    Pozdrawiam

    charwel:)

  • 8. Data: 2010-04-27 22:39:40
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    > Dzięki Panowie za wyjaśnienia.
    > Teraz wszystko jasne.
    > Czyli muszę się skontaktować z serwisem bramy, żeby mi sprzedali
> [...]

    Jezeli nie było by "rolling code" mógłbyś taki pilot sobie kupić za 50,- i
    zaprogramować według oryginału... tu jest ten warunek, żeby kod był
    niezmienny.

  • 9. Data: 2010-04-28 12:40:10
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2010-04-28 00:39, Bodzio SE pisze:
> [...]
    >
    > Jezeli nie było by "rolling code" mógłbyś taki pilot sobie kupić za 50,- i
    > zaprogramować według oryginału... tu jest ten warunek, żeby kod był

    Już mi nie mąć :D
    Nie da się i już.

    Pozdrawiam
    charwel:)

  • 10. Data: 2010-04-28 20:02:27
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Dałoby się go jakoś sklonować?
    > Proszę o praktyczne rady :)
    > Nie chce mi wchodzić do piwnicy się rowerem przez klatkę schodową.
    kup sobie pilota, sciagnij instrukcje do radia, masz na stronie elmesa i sam
    dodaj, zajmie CI to kilka sekund, plus jakas minuta , dwie na rozkrecenie
    automatu:) wieczorkiem nikt sie nie doczepi, nawet jezeli to i tak nikomu
    sie nie bedzie chcialo kasowac wszystkich pilotow zeby twojego nowego
    wywalic:)
    pozdrawiam
    michal