  • 1. Data: 2010-04-27 23:41:01
    Temat: Oznaczenie układu smd-szukam pomocy
    Od: "Wojciech_B" <w...@s...net.pl>

    Witam.Mam problem,trafił do mnie modem Huawei E169 po wyłamaniu wtyku USB.W
    trakcie tego wyłamania z płytki odskoczył układ 6-nóżkowy o oznaczeniu
    "DG.." a nad kropkami dodatkowo odwrócona o 90 stopni w lewo litera T .Modem
    jest wykrywany ale nie loguje się do sieci i pewien fragment modemu bardzo
    mocno sie grzeje,przypuszczam, że to może być spowodowane własnie brakiem
    tej "kostki".Podłączenie tej "kostki"wygladało następująco, nóżka 1-Vcc z
    USB;nóżka 2=?; nóżka 3 i 6 masa ; nóżka 4 D+(z USB) ; nóżka 5 D- (z
    USB).Układ jest w obudowie SOT 363 czyli b.malutki. Przeszukałem wszystkie
    mozliwe katalogi i nic nie udało mi sie dopasować,a sadze, że to jakas
    bramka chyba? gdyż modem sygnalizuje brak otwartego portu więc może wyjście
    z układu na nóżce 2 ten port otwiera jak sądzę? Co znaczą również te kropki
    w oznaczeniu na układzie?Wiem, z dawnych czasów, ze bywa tu sporo
    prawdziwych fachowców dlatego spodziewam się tej informacji.Pozdrawiam.
    Wojtek_B(wibi)

  • 2. Data: 2010-04-28 06:06:44
    Temat: Re: Oznaczenie układu smd-szukam pomocy
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Wojciech_B pisze:

    > Podłączenie tej "kostki"wygladało następująco, nóżka 1-Vcc z
    > USB;nóżka 2=?; nóżka 3 i 6 masa ; nóżka 4 D+(z USB) ; nóżka 5 D- (z
    > USB).Układ jest w obudowie SOT 363 czyli b.malutki.

    Jak na mój gust to jest to zabezpieczenie ESD portu USB. Bez niego modem
    też będzie działał, tylko postaraj się nie strzelać iskrami w gniazdo
    portu :-)