  • 91. Data: 2012-02-21 23:13:15
    Temat: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tak czy inaczej - numer. Jaka to roznica czy przypisany do telefonu
    > czy do telefonu :-0

    Numer IMEI tak czy inaczej już jest (zresztą dość długi), więc żaden
    oddelegowany urzędnik nie musi się juz męczyć nad wymyślaniem planów
    numeracji. Czyli jest różnica.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2012-02-21 23:15:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 22:46:04 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ja wiem, że wylosowanie sześciu kolejnych liczb w lotto wydaje się
    > ludziom niemożliwe w realizacji, ale jaka była trudność w nadaniu
    > 49 strefom kolejnych numerów zamiast rozsmarowywania ich po całej
    > puli?

    niby zadne, ale mieli luz, to sie nie ograniczali, bo po co.
    a potem .. rewolucje w calym kraju robic ? zeby nikt nigdzie nie mogl sie
    dodzwonic ?
    a potem i tak by sie okazalo ze Warszawa wprowadza zamet w calym kraju, a
    dzis numerow i tak brakuje.

    J.

  • 93. Data: 2012-02-21 23:21:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan adam napisał:

    > TP Spis telefonów 1995r. województwa łódźkiego
    > typowe:
    > 999 pogotowie ratunkowe
    > 997 pogotowie policji
    > 998 straż pożarna

    Tak mi się teraz przypomniało. Dawno temu, za komuny, w jakimś biurze,
    urzędzie czy innym GS-ie widziałem przykręconą do ściany blaszaną
    tabliczkę o treści mniej więcej takiej:

    WAŻNE TELEFONY

    999 pogotowie ratunkowe
    998 straż pożarna
    997 MO
    XXXX pani Jadzia

    To ostatnie było dopisane ręcznie.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2012-02-21 23:26:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > niby zadne, ale mieli luz, to sie nie ograniczali, bo po co.

    Nie mieli luzu, to było widać. A po co? Dla zasady i żeby być w zgodzie
    z regułami sztuki. Ostatecznie robiono to już w latach '90, kiedy było
    jasne, że będzie się coś w technologiach działo i ostre wydzielenie
    komórek (czy czego tam) będzie wskazane. A wcześniej, to mogli sobie
    pomyśleć choćby o wydzieleniu sieci dla Kumitetu Cyntralnego albo co.

    --
    Jarek

  • 95. Data: 2012-02-21 23:55:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > O, tego nie wiedziałem. To na kartę Aero da się zadzwonić? Jak ten numer
    > ustalić?
    Zadzwonić sie nie da, SMSa też ani w jedną ani w drugą. A numer wyświetla
    się po podaniu *102# (chyba, bo w tej chwili nie mam karty pod ręką).

  • 96. Data: 2012-02-22 00:02:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek napisał:

    > Zadzwonić sie nie da, SMSa też ani w jedną ani w drugą. A numer wyświetla
    > się po podaniu *102# (chyba, bo w tej chwili nie mam karty pod ręką).

    Rozumiem, że nie da się zadzwonić, bo nie tylko karta, ale cała sieć jest
    DATA ONLY. Czy są jakieś inne przeszkody? Gdyby tak jakaś inna sieć ją
    zaroamingowała.

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2012-02-22 00:20:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > Pan Maciej Bebenek napisał:

    > Rozumiem, że nie da się zadzwonić, bo nie tylko karta, ale cała sieć jest
    > DATA ONLY. Czy są jakieś inne przeszkody? Gdyby tak jakaś inna sieć ją
    > zaroamingowała.

    Są. Karta ma zaszytą tylko uslugę DATA. Dlatego ma problemy z częscią
    sprzętu, który loguje kartę do sieci poprzez VOICE (to w takim wielkim
    skrócie ;-).

  • 98. Data: 2012-02-22 07:04:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 23:26:08 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nie mieli luzu, to było widać.

    Mieli, bo te strefy to wprowadzali znacznie wczesniej.
    O komorkach nikt jeszcze nie slyszal

    > A po co? Dla zasady i żeby być w zgodzie z regułami sztuki.

    w zgodzie z regulami to zostawic sobie rezerwe :-)

> [...]
    > komórek (czy czego tam) będzie wskazane. A wcześniej, to mogli sobie
    > pomyśleć choćby o wydzieleniu sieci dla Kumitetu Cyntralnego albo co.

    No i wlasnie po to sa rezerwy.
    A jesli sie nie myle, to siec byla wydzielona - tzw "rzadowka".

    J.

  • 99. Data: 2012-02-22 07:08:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 23:13:15 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Numer IMEI tak czy inaczej już jest (zresztą dość długi), więc żaden
    > oddelegowany urzędnik nie musi się juz męczyć nad wymyślaniem planów

    tylko oddelegowani do komitetu pracownicy

    > numeracji. Czyli jest różnica.

    a potem sie okaze jak z ethernetem - firma kupuje milion numerow i robi 6
    milionow kart - po milionie na kazdy kontynent :-)

    J.

  • 100. Data: 2012-02-22 09:14:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Bo do tego dochodzi kwestia skali - po co ci komorka, skoro inni nie maja ?
    > Do dzwonienia na stacjonarne ? Mozna sie obyc, cale zycie obywales bez :-)

    Do dzwonienia w ogóle. :) Komórkę miałem 3 czy 4 lata przed
    stacjonarnym...

    MJ