  • 141. Data: 2012-02-24 21:20:33
    Temat: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > A czy za komuny coś było ogólnodostępne, szczególnie z dziedziny
    > telekomunikacji? Nawet nie wiem na jakiej to częstotliwości robiło,

    Ocet ani dzieła wszystkie Lenina nie za bardzo nadawały się do celów
    telekomowych, ale... Pomyślałem trochę aż wymyśliłem: monety do
    automatów - w końcu wtedy wszyscy mieli pracę (a nawet był jej przymus,
    przynajmniej dla mężczyzn) a zatem i wszyscy mogli te monety zarobić :-P

    > ale 40 MHz z czymś mi się kojarzy. Jak się do niego dzwoniło, tego
    > też nie wiem, bo z przyczyn opisanych niżej raczej się nie dzwoniło.
    > Więc mógł to być któryś 9xx.

    > Ale słuchawka była taka wielka, oldskulowa, jeszcze starsza niż te
    > w bratkach czy tulipanach. Jakoś tak tam sobie wisiała ni w pięć
    > ni w dziewięć.

    De Funes & Bourvil też mieli AFAIR niemałe ;-).

    > No to jeszcze nie powiedziałem, że to był jeden z lepszych szpeców
    > od telekomunikacji.

    Aha. Ciekawe czy w latach 80-tych miał dodatkowe kartki na benzynę na
    podróże z domu do zasięgu i nazad ;-).

    Przemek

  • 142. Data: 2012-02-24 21:31:52
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > ze tez ci sie tak chce dzwonic z drogi ... no i do kogo, bo w tych
    > godzinach to inni pewnie tez w drodze :-)

    My w Polsce D nie jesteśmy tak zagonieni, żeby nie móc zadzwonić z drogi
    (choć prowadząc samochód dzwonię zasadniczo tylko gdy utknę w korku) a
    tym bardziej nie mieć do kogo ;-).
    A dzwonię na stacjonarne głównie do rodziców (matka zapomina czasami
    naładować baterię w komórce, ojciec nie ma wcale), teściów (nie mają w
    ogóle komórek, a z powodu schorowania i tak prawie nie ruszają się z
    domu) czy wreszcie do żony, gdy wiem, że jest w domu (czasami torebkę z
    komórką na dnie położy w takim kącie, że nie usłyszy a dwie słuchawy
    DECT na bazach są słyszalne w zasadzie zawsze i wszędzie).

    Przemek

  • 143. Data: 2012-03-04 22:02:47
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Mariusz W." <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > W Warszawie były jeszcze:
    > [...]

    Zupełnie zapomniałem o takich trzech numerkach (również warszawskich):
    937 - powkosupoty i bankosupoty z dnia bieżącego
    938 - powkosupoty i bankosupoty z dnia poprzedniego
    939 - powkosupoty i bankosupoty z dnia przedpoprzedniego

    7 lat temu o tych numerach pisałem:
    https://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia/ms
    g/a9ec7da177370aac?hl=pl

    :-)

    Piotr

  • 144. Data: 2012-03-05 18:41:31
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > 7 lat temu o tych numerach pisałem:
    > https://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia/ms
    g/a9ec7da177370aac?hl=pl

    Z rzadka się zdarzał komunikat "W dniu dzisiejszym, do chwili obecnej,
    powkosupot nie wpłynął" - i to była cała informacja.