  • 1. Data: 2023-08-01 18:11:39
    Temat: Django Rest Framework
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Dzień dobry,

    wiem że to nie jest grupa programistyczna ale ostatnio pomogliście mi więc proszę o
    pomoc ponownie.
    Robię stronę w której można tworzyć pokoje oraz wysyłać wiadomości na zasadzie chatu
    (coś typu discord).
    Teraz pracuję nad funkcjonalnością zapraszania znajomych, korzystam z PostgreSQL,
    Django a dla frontendu korzystam z React-a.

    Wybrałem PostgreSQL-a między innymi dlatego że można zapisywać dane w jednej tablicy.
    Chciałem tą metodą zapisywać ID znajomych w bazie danych.
    Jednak gdy chcę edytować zapis poprzez żądanie PUT wysłane do API zrobione w Django
    wychodzi error 404, jednak gdy chcę pobrać tą samą instancję poprzez metodę GET
    wszystko jest ok i dane się pokazują.
    To jest przykładowy link od którego żądam edycję danych
    (http://127.0.0.1:8000/friends/1/)
    Poniżej znajduje się link do repozytorium.
    https://github.com/Piotrexx/Chat-App

    Piotr

  • 2. Data: 2023-08-01 22:07:55
    Temat: Re: Django Rest Framework
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 8/1/23 12:11, pytający wrote:
    > Wybrałem PostgreSQL-a między innymi dlatego że można zapisywać dane w jednej
    tablicy. Chciałem tą metodą zapisywać ID znajomych w bazie danych.

    Na Django kiepsko się znam ale sporo robiłem z bazami danych, i dam Ci
    jedną poradę: przemyśl strukturę danych które chcesz zapisywać, zrób
    przynajmniej lekką normalizację, zaprojektuj strukturę bazy, i nigdy
    więcej nie myśl o zapisywaniu wszystkiego w jednej wielkiej tablicy.

    Podziękujesz sobie później.

    Jacek

  • 3. Data: 2023-08-04 11:03:54
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/08/2023 17:11, pytający wrote:
> [...]
    > To jest przykładowy link od którego żądam edycję danych
    (http://127.0.0.1:8000/friends/1/)
    > Poniżej znajduje się link do repozytorium.

    jaki dokładnie masz URL dla tego PUT-a?

    c.

  • 4. Data: 2023-08-08 23:50:38
    Od: pytający <r...@p...fm>

    piątek, 4 sierpnia 2023 o 11:03:57 UTC+2 Cezar napisał(a):

> [...]
    Django wychodzi error 404, jednak gdy chcę pobrać tą samą instancję poprzez metodę
    GET wszystko jest ok i dane się pokazują.

    Dzięki ale znalazłem błąd i napisałem rozwiązanie.