    From: " " <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Date: Wed, 24 Jun 2009 17:55:48 +0000 (UTC)

    Czesc. Mam pytanie, jak w temacie: dla kogo sa jezyki programowania? Juz
    wyjasniam, co rozumiem przez to pytanie. Kiedys mialem stycznosc z roznymi
    jezykami programowania, m.in. Turbo Pascal, Delphi, C++, troszke Visual Basic.
    Najwiecej czasu poswiecilem Turbo Pascalowi i to wlasnie on byl pierwszym
    jezykiem z jakim sie spotkalem. Poczatkowo bardzo wciagnelo mnie programowanie
    i pomimo, ze uczylem sie totalnych i malo "efektownych" podstaw, bylem tym
    pochloniety. Z czasem, podczas przerabiania kolejnych odcikow kursu Turbo
    Pascala, coraz bardziej zdawalem sobie sprawe, ze to niestety nie dla mnie.
    Pomimo wielkich checi, motywacji, dochodzilem do wniosku, ze programowanie
    mnie przerasta. Zauwazylem, ze majac przed soba kawal kodu, ktory zostal w
    kursie wytlumaczony, nie jestem w stanie go zrozumiec i zaczynam uczyc sie go
    na pamiec, mechanicznie, bez zrozumienia korelacji miedzy komendami, skladnia
    itd. Przestalem kompletnie zajmowac sie programowaniem i do dzis sytuacja sie
    nie zmienila. Reasumujac, czy bedac absolutnym humanista, totalnie nastawionym
    na myslenie wolne, humanistyczne, bez analizy, dedukcji, schematow, regul
    itd., nie przepadajacym w stopniu WYJATKOWYM za matematyka (jedyny dzial
    tolerowany, a nawet przyjmowany z lekkim usmiechem, to logika:), mozna zostac
    dobrym programista? Nie chodzi o kogos zaawansowanego, kto pracowalbym w
    firmie programistycznej, tylko czlowieka, ktory potrafi poslugiwac sie
    swobodnie, w miare biegle jakims jezykiem programowania i bedacym w stanie bez
    problemu napisac uzyteczny program, ew. srednio-zaawansowany?
    Czy jest to w ogole mozliwe, cz moze jezyki sa przeznaczone dla typowych
    scislowcow, rozumujacych w sztywnych i nieelastycznych kategoriach matematyki?
    Dzieki z gory za odpowiedzi, porady, uwagi i wskazowki.
    Pzdr.