  • 541. Data: 2024-05-19 14:59:45
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nie każdy mieszka w Warszawie i to jego wybór jak sobie życie
    > poukładał.

    Czyli zeby posiadac elektryka i ładować sie za darmo trzeba tylko:
    - kupic nowe auto
    - wyprowadzic sie z warszawy
    - kupic garaz blisko bloku (ile to jest blisko?)

    I juz mamy prawie rozwiazane problemy. A nie, zaraz, darmowego
    ładowania nadal nie mamy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 542. Data: 2024-05-19 14:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > A jak Ci daje przykład bardzo wyraźny, uśredniony na tysiącach
    > lat ... i co - zanegujesz, ze klimat potrafi się ocieplić sam,
    > bez naszego udziału?

    Przez 80lat?
    Pokazesz co masz na mysli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 543. Data: 2024-05-19 14:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ ...@...pl ...

    > SPÓR nie jest o to czy się OCIEPLA.
    > Ociepla się od XIX w.

    Denialisci mowia: jakie co2? To zart, przeciez jest go tylko 0,04% w
    atmosferze.
    Natomiast na pytanie czy zgodza sie zjesc kanapke z cyjankiem w takim
    stezeniu juz nigdy nie udało mi sie uzyskac odpowiedzi.
    Jak zaznaczam ze jeszcze kilkadziesiat temu było 0,03% i ze to jest
    drastyczny wzrost o 33% w bardzo krótkim okresie to mowia ze jakie 33%
    i ze nie znam sie na procentach...
    Ciezka dyskusja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 544. Data: 2024-05-19 14:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Poważnie są tacy, którzy kupują mieszkania za kilka milionów, nie
    > zabezpieczając nawet miejsca w hali garażowej?

    Chyba nie masz pojecia o czym mowisz, jezeli łączysz hasła "hal
    garazowych" i ładowania.
    Ja mam jedno mieszkanie z hala garazowa - nie ma tam szany na
    ładowarke. Chcesz pogadac o tym ze wspolnota?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 545. Data: 2024-05-19 15:40:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.05.2024 o 13:59, Budzik pisze:

    > Moze na priv?

    Nie ma sprawy

  • 546. Data: 2024-05-19 16:56:02
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 19.05.2024 o 12:59, Budzik napisał:
> [...]
    > - kupic garaz blisko bloku (ile to jest blisko?)
    >
    > I juz mamy prawie rozwiazane problemy. A nie, zaraz, darmowego

    Kolega zdaje się niedobudzony, bo ten temat był już omówiony zupełnie
    niedawno. :) Każdy normalny człowiek ma dach obładowany panelami.
    Słońce świeci i już się elektryk ładuje. Pracę należy oczywiście mieć w
    domu, ew. nocną.

    Mateusz

  • 547. Data: 2024-05-19 18:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@...invalid ...

> [...]
    > zupełnie niedawno. :) Każdy normalny człowiek ma dach obładowany
    > panelami. Słońce świeci i już się elektryk ładuje. Pracę należy

    :)
    Zeby było smieszniej, ja mam dach obładowany panelami, ba, mam nawet
    stare zasady które w jakims sensie rozwiazywałyby problem godzin
    ładowania (bo przeciez na nowych zasadach dach obładowan panelami i tak
    niewiele zmienia jezeli ktos pozno wraca do domu)

    A i tak jeszcze mi sie elektryk nie opłaca.

    Ale tutaj cavallino ma racje - nie dorosłem jeszcze, a moze nie
    wyrosłem, a moze po prostu az tak sie nie zmieniłem zeby uwazac
    posiadanie nowego albo prawie nowego samochodu za wyznacznik statusu
    spolecznego.

    Niektorzy tak maja ze jeszcze pare lat temu jezdzili 10 letnim autem i
    na ten fakt sie nie obrazali a dzis jak widza kogos kto ma auto chocby
    rok starsze od własnego to z przekasem obracaja głowe rzucajac od
    niechcenia "co za gruz" :)))

    Mozna to nazywac nowobogadzkoscia, mozna obrastanem w piorka, mozna po
    prostu leczeniem kompleksów - mnie to nie złapało i oby nigdy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 548. Data: 2024-05-20 01:50:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-18, Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > Rozumiem.
    > Jeśli wydaje Ci się, ze tego typu artykuły z tezą piszą normalni
    > dziennikarze, chcący obiektywnie oddać rzeczywistość, to jesteś w grubym
    > błędzie.

    Tego rodzaju, czyli informujące czytelników dodatku specjalnego (moto),
    ze należy się spodziewac problemów? Przecież na tym dokładnie polega ich
    robota. Co więcej, sam potwierdzasz co opisują, tylko w zawoalowanej
    formie. Poczytaj inne art. tego dodatku, w tym np. o tanich elektrykach
    z Chin, klasy Twojej ulubionej Daci Scośtam, ale jeszcze tańsze, którą
    zdaje się gdzieindziej polecałeś Mateuszowi, czy terenówka Mercedesa.
    Zwykłe, neutralne artykuły. Cały dodatek prawdę mówiąc aż kipi od pro-EV
    pozytywów.

    > Co nie znaczy że nie pracują tam ludzie, którzy chętnie przemycą
    > przekazy lobby paliwowo-turbanowego, za kasę czy spełniając rolę
    > pożytecznych idiotów.

    Czyli jak jest problem to mają o tym nie pisać bo inaczej są
    sprzedawczykami lobby lub idiotami.

    > Nawet teoretycznie lepsze źródła z tego słyną, od routersa poczynając.

    I dlatego, każdy negatywny aspekt istnienia elektryków czyni osoby o tym
    mówiące j.w., ewentualnie, przy mniejszej skali hejterami?

    > Podasz jakie źródła z drugiej strony sprawdziła ta informacja prasowa,
    > ilu userów ev zapytała o ich problemy przy ładowaniu w Chorwacji na
    > wakacjach?

    Przeciez tam jest na co sie powołują.

    > Bo ja z góry zakładam że żadnego, bo po ci mieliby podważyć ich z góry
    > założoną w artykule tezę?

    Chyba dość często zakładasz z góry i jak dotąd, przynajmniej w tej
    odnodze dyskusji, błędnie.

    > Ale w czym?
    > W utwierdzaniu ich w mylnych poglądach?

    W lepszym planowaniu podróży? Mowa o kłopotach z "paliwem" w jakimś
    regionie Europy.

    > W każdym razie - ja już niejeden filmik widziałem, w który ice stały w
    > kolejce do stacji na autostradzie, nawet poza sezonem, a ładowarki obok
    > stały wolne.

    Rozumiem, ale zdaje się sam potwierdziłeś, że w sezonie może być z tym
    problem.

    > Zauważalny nowy trend, to likwidacja części dystrybutorów na stacjach
    > paliw i budowanie w tym miejscu ładowarek.
    > Fajne, bo do tej pory nie zawsze były w miejscach o odpowiedniej
    > infrastrukturze, którą zapewniają sklepy na stacji i ich otoczenie.

    I bdb, widać są potrzebne bardziej niż te dystrybutory. Na co to w sumie
    wskazuje?

    > Jasne, podanie suchych liczb, które nic nie mówią odbiorcy i który nie
    > jest w stanie ocenić co się do niego mówi, na pewno wskazuje na problem.
    > Ale taki że wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

    Jeśli wszedzie widzisz hejterów i idiotów, a kazde słowo, nawet nie że
    krytyki, a potencjalnie pomniejszające zalety EV, jest manifestacją
    spisku lub głupoty, to tak jakby nie jest to problem wyłącznie po
    stronie odbiorców.

    > Jacy wszyscy?

    Ci co uczestniczą tu w tej dyskusji.

    > No ogólnie jest problem z dojazdem do Chorwacji w szczycie sezonu i ev
    > go nie zlikwidują jeśli na to liczyłeś.

    Akurat tu nie o dojazdach, a czy są tam rzeczywiste problemy z
    ładowaniem.

    > Tak z ciekawości - pismak napisał ile jest stacji benzynowych w
    > Chorwacji, tak dla porównania?
    > Bo jestem dziwnie spokojny, że na jeden ice, przypada ich mniej niż
    > stacji ładowania na bev.....

    Chyba nie napisał (nie chce mi się linka odkopywac). Po co niby miał
    pisac, jeśli informacja miała być ostrzeżeniem dla kierowców bev?

    --
    Marcin

  • 549. Data: 2024-05-20 07:42:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2024 o 14:59, Budzik pisze:

    > Czyli zeby posiadac elektryka i ładować sie za darmo

    Nie, o tym nie było mowy.
    Przecież nikt nie mówi że ładowanie elektryka będzie zawsze za darmo -
    sam to sobie dopowiedziałeś.
    Chodziło o wygodne i tańsze ładowanie, niż lanie paliwa do baku w ice.

    > trzeba tylko:
    > - kupic nowe auto

    Nie trzeba.
    Można kupić używanego.

    > - wyprowadzic sie z warszawy
    > - kupic garaz blisko bloku (ile to jest blisko?)

    Nie trzeba.
    Można mieć gniazdko, garaż wynająć, albo mieć własne miejsce postoje i
    na nim zainstalować gniazdo ładowania (w Warszawie kosztuje to podobnie
    co w innych częściach kraju).

    Można mieć też możliwość ładowania w pracy, przy różnych aktywnościach
    które się uprawia, albo zakupach.

    To oczywiście nie zapewni ładowania za darmo.

    Też się da, ale to już wymaga mocnej gimnastyki i nadmiaru wolnego czasu.
    W odróżnieniu od ice, gdzie nawet to wszystko nie jest w stanie dać ani
    litra darmowego paliwa.

  • 550. Data: 2024-05-20 07:45:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2024 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Chyba nie masz pojecia o czym mowisz, jezeli łączysz hasła "hal
    > garazowych" i ładowania.

    W odróżnienieu od Ciebie mam.
    Na forach o ev na których bywam temat jest omawiany przynajmniej raz w
    miesiącu.

    > Ja mam jedno mieszkanie z hala garazowa - nie ma tam szany na
    > ładowarke. Chcesz pogadac o tym ze wspolnota?

    Nikt nie mówił, że zawsze się uda.
    Głąby w rodzaju ev-hejterów zdarzają się też we wspólnotach.
    I z radością olewają obowiązujące ich prawo, które NAKAZUJE zarządcy
    zgodę na założenie gniazdka do 11 kW.