  • 337. Data: 2024-05-19 14:59:45
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > A jak Ci daje przykład bardzo wyraźny, uśredniony na tysiącach
    > lat ... i co - zanegujesz, ze klimat potrafi się ocieplić sam,
    > bez naszego udziału?

    Przez 80lat?
    Pokazesz co masz na mysli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 342. Data: 2024-05-19 14:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Komuś z nas na pewno coś się wydaje.
    > Tyle że ja miałem auta z wszystkimi rodzajami napędu, więc jestem
    > w stanie porównać, a Ty? ;-)

    Oczywiscie ze nie.
    I naprawde na podstawie tego zarzutu chcesz wyciagnac wniosek ze nie
    potrafie ocenic czy auto elektryczne jest dla mnie odpowiednie czy nie?

    Jak rozumiem, lubisz seks analny z mezczyznami? ;-)

    > Niby dlaczego auta firmowe nie miałyby podlegać podobnym zasadom?
    > Wydaje Ci się, że wszystkie robią po 100 kkm miesięcznie?

    100kkm miesiecznie? Zadne tyle nie robi.
    Wiekszosc zapewne robi maks 40kkm rocznie.
    Odnosiłem sie do tego ze jest ogromna grupa która kupuje auta nowe a
    jednak wybiera spalinowe. Ewentualnie hybrydy.
    Dlaczego nie elektryki? Sami głupcy?

    > Nieprawda.
    > Tylko tych którzy swoje auta mają w d..., więc nie zastanawiali
    > się nad garażem dla nich.
    > Ale oni i tak bev nie kupią, bo za młode.

    Czyli mam racje - wyciałes. Tyle ze znalazłes sobie do tego alibi.

    > Reszta gniazdka ma albo może mieć.

    Na siłe? W garazach? Pewnie sie da ale tanio nie bedzie.
    A ty mowiłes odarmowym ładowaniu...

    > Bo ponieważ?
    > Już wiele firm ma swoje ładowarki, jak szef światły i kuma bazę.

    Aha, czyli pracownik ma przyjechac do firmy i ładować sie powiedzmy
    przez 2h po to zaby pojechac w trase zamiast od razu jechac do
    klientów?
    Wow, jakie to optymalne.
    I to wszystko ma byc uzasadnione kosztowo? Pamietasz ze jeszcze całkiem
    niedawno firmy płaciły po 4zł za kwh?

    Naprawde martwi mnie to ze potrafisz tak mocno zamknac oczy ze nawet
    burza piaskowa sie nie przedostanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 343. Data: 2024-05-19 14:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Poważnie są tacy, którzy kupują mieszkania za kilka milionów, nie
    > zabezpieczając nawet miejsca w hali garażowej?

    Chyba nie masz pojecia o czym mowisz, jezeli łączysz hasła "hal
    garazowych" i ładowania.
    Ja mam jedno mieszkanie z hala garazowa - nie ma tam szany na
    ładowarke. Chcesz pogadac o tym ze wspolnota?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 344. Data: 2024-05-19 15:40:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.05.2024 o 13:59, Budzik pisze:

    > Moze na priv?

    Nie ma sprawy

  • 345. Data: 2024-05-19 16:56:02
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 19.05.2024 o 12:59, Budzik napisał:
    > Czyli zeby posiadac elektryka i ładować sie za darmo trzeba tylko:
    > - kupic nowe auto
    > - wyprowadzic sie z warszawy
    > - kupic garaz blisko bloku (ile to jest blisko?)
    >
    > I juz mamy prawie rozwiazane problemy. A nie, zaraz, darmowego
    > ładowania nadal nie mamy.

    Kolega zdaje się niedobudzony, bo ten temat był już omówiony zupełnie
    niedawno. :) Każdy normalny człowiek ma dach obładowany panelami.
    Słońce świeci i już się elektryk ładuje. Pracę należy oczywiście mieć w
    domu, ew. nocną.

    Mateusz

  • 346. Data: 2024-05-19 18:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@...invalid ...

> [...]
    > zupełnie niedawno. :) Każdy normalny człowiek ma dach obładowany
    > panelami. Słońce świeci i już się elektryk ładuje. Pracę należy

    :)
    Zeby było smieszniej, ja mam dach obładowany panelami, ba, mam nawet
    stare zasady które w jakims sensie rozwiazywałyby problem godzin
    ładowania (bo przeciez na nowych zasadach dach obładowan panelami i tak
    niewiele zmienia jezeli ktos pozno wraca do domu)

    A i tak jeszcze mi sie elektryk nie opłaca.

    Ale tutaj cavallino ma racje - nie dorosłem jeszcze, a moze nie
    wyrosłem, a moze po prostu az tak sie nie zmieniłem zeby uwazac
    posiadanie nowego albo prawie nowego samochodu za wyznacznik statusu
    spolecznego.

    Niektorzy tak maja ze jeszcze pare lat temu jezdzili 10 letnim autem i
    na ten fakt sie nie obrazali a dzis jak widza kogos kto ma auto chocby
    rok starsze od własnego to z przekasem obracaja głowe rzucajac od
    niechcenia "co za gruz" :)))

    Mozna to nazywac nowobogadzkoscia, mozna obrastanem w piorka, mozna po
    prostu leczeniem kompleksów - mnie to nie złapało i oby nigdy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 347. Data: 2024-05-20 07:42:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2024 o 14:59, Budzik pisze:

    > Czyli zeby posiadac elektryka i ładować sie za darmo

    Nie, o tym nie było mowy.
    Przecież nikt nie mówi że ładowanie elektryka będzie zawsze za darmo -
    sam to sobie dopowiedziałeś.
    Chodziło o wygodne i tańsze ładowanie, niż lanie paliwa do baku w ice.

    > trzeba tylko:
    > - kupic nowe auto

    Nie trzeba.
    Można kupić używanego.

    > - wyprowadzic sie z warszawy
    > - kupic garaz blisko bloku (ile to jest blisko?)

    Nie trzeba.
    Można mieć gniazdko, garaż wynająć, albo mieć własne miejsce postoje i
    na nim zainstalować gniazdo ładowania (w Warszawie kosztuje to podobnie
    co w innych częściach kraju).

    Można mieć też możliwość ładowania w pracy, przy różnych aktywnościach
    które się uprawia, albo zakupach.

    To oczywiście nie zapewni ładowania za darmo.

    Też się da, ale to już wymaga mocnej gimnastyki i nadmiaru wolnego czasu.
    W odróżnieniu od ice, gdzie nawet to wszystko nie jest w stanie dać ani
    litra darmowego paliwa.

  • 348. Data: 2024-05-20 07:45:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2024 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Chyba nie masz pojecia o czym mowisz, jezeli łączysz hasła "hal
    > garazowych" i ładowania.

    W odróżnienieu od Ciebie mam.
    Na forach o ev na których bywam temat jest omawiany przynajmniej raz w
    miesiącu.

    > Ja mam jedno mieszkanie z hala garazowa - nie ma tam szany na
    > ładowarke. Chcesz pogadac o tym ze wspolnota?

    Nikt nie mówił, że zawsze się uda.
    Głąby w rodzaju ev-hejterów zdarzają się też we wspólnotach.
    I z radością olewają obowiązujące ich prawo, które NAKAZUJE zarządcy
    zgodę na założenie gniazdka do 11 kW.

  • 349. Data: 2024-05-20 07:51:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2024 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Oczywiscie ze nie.

    I wszystko na temat.

    > I naprawde na podstawie tego zarzutu chcesz wyciagnac wniosek ze nie
    > potrafie ocenic czy auto elektryczne jest dla mnie odpowiednie czy nie?

    A czy tematem jest to co, uważasz na dany temat, Ty osobiście?
    Otóż nie.

    > Odnosiłem sie do tego ze jest ogromna grupa która kupuje auta nowe a
    > jednak wybiera spalinowe. Ewentualnie hybrydy.
    > Dlaczego nie elektryki? Sami głupcy?

    Już odpisywałem na to pytanie.
    Cofnij się do początku wątku.

    > Czyli mam racje - wyciałes

    Nie masz.
    Nie mogłem nic wycinać, skoro nigdy nie byli klientami rynku o którym mowa.
    Wycięcie 0 nadal daje 0, nic nie zmienia.

    > Na siłe?

    Nie musi być na siłę.
    Auto można ładować ze zwykłego gniazdka.

    >W garazach? Pewnie sie da ale tanio nie bedzie.
    > A ty mowiłes odarmowym ładowaniu...

    Ale nic nie mówiłem, że bezinwestycyjnym.

    > Aha, czyli pracownik ma przyjechac do firmy i ładować sie powiedzmy
    > przez 2h po to zaby pojechac w trase

    Teraz chcesz na mnie jeszcze organizację pracy przerzucić i z tego
    powodu jakieś pretensje mieć?
    No bez jej.
    HINT: Auto firmowe to firmowe, a nie takie, którym sobie pracownik do
    domu jeździ.

    > I to wszystko ma byc uzasadnione kosztowo? Pamietasz ze jeszcze całkiem
    > niedawno firmy płaciły po 4zł za kwh?

    Już nie płacą - to raz.
    Większość ludzie mieszka w domach - to dwa.

  • 350. Data: 2024-05-20 08:15:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tego rodzaju, czyli informujące czytelników

    Ale to jest Twoje założenie.

    > ze należy się spodziewac problemów?

    Ale skąd to wiedzą, skoro nie mają pojęcia w temacie?
    Podali stanowisko kogoś kto ma?
    Nie?
    No właśnie.....

    Zastanawiałeś się dlaczego tego nie zrobili?

    Po prostu jeden dzban z drugim coś sobie założył co mu się wydaje.
    Wartość informacyjna - zero.

    > Czyli jak jest problem to mają o tym nie pisać

    Nie.
    Mają nie wymyślać problemów, których istnienia nie są w stanie stwierdzić.

    No i przecież podali sami, skąd wzięli temat - wprost od organizacji
    mającej na celu dysktredytowanie bev....
    I wszystko na temat.

    > I dlatego, każdy negatywny aspekt

    Oni nie piszą o żadnych aspektach, tylko o własnych obawach,
    podejrzeniach czy opiniach.

    >istnienia elektryków czyni osoby o tym
    > mówiące j.w.

    Jeśli nie sprawdzą u źródeł, nie porównują alternatyw itd - to tak.

    > Przeciez tam jest na co sie powołują.

    Czyli co?

    > Chyba dość często zakładasz z góry

    Tak - i jak zakładam że ktoś wpisujący się w trend chce się wpisać w
    trend, to zazwyczaj trafiam.
    Na tym polega doświadczenie życiowe i znajomość tematu.

    > W lepszym planowaniu podróży? Mowa o kłopotach z "paliwem" w jakimś
    > regionie Europy.

    W sensie, że informowali, że w CRO w sezonie również z benzyną może być
    kłopot?
    Czy im się "zapomniało"?

    > Rozumiem, ale zdaje się sam potwierdziłeś, że w sezonie może być z tym
    > problem.

    Niezależnie od rodzaju napędu.
    Więc jednostronne przedstawienie tego, to hejt.
    Inicjowany przez podmiot który hejt na bev ma w założeniu.

    > I bdb, widać są potrzebne bardziej niż te dystrybutory. Na co to w sumie
    > wskazuje?

    Że jest dokładnie odwrotnie niż próbują to opisywać opłacane przez lobby
    paliwowe media.

    > Jeśli wszedzie widzisz hejterów i idiotów

    Wszędzie nie.
    Dyskusje na forach/portalach będących w temacie są inspirujące i
    pokazują gdzie faktycznie może być z czymś problem.

    >, a kazde słowo, nawet nie że
    > krytyki, a potencjalnie pomniejszające zalety EV, jest manifestacją
    > spisku lub głupoty

    Zazwyczaj jest.
    Zwłaszcza gdy łatwo można sprawdzić jak jest w realu, ale autor tego nie
    robi.

    > Ci co uczestniczą tu w tej dyskusji.

    Tej w której tutaj uczestniczymy?
    No to może na placach jednej ręki mogę wymienić te osoby.
    Reszta albo hejtuje, albo przynajmniej podważa każde słowo tych co
    wiedzą o czym mówią, a wierzy w każde słowo dowolnego hejtera.

    > Akurat tu nie o dojazdach, a czy są tam rzeczywiste problemy z
    > ładowaniem.

    Nie większe niż z tankowaniem.

    I przecież nikt nie mówił że są, tylko że mogą być.
    Na tym ten hejt polega, że nie opisuje stanu faktycznego, tylko
    wyimaginowany

    > Chyba nie napisał

    No właśnie.

    (nie chce mi się linka odkopywac). Po co niby miał
    > pisac, jeśli informacja miała być ostrzeżeniem dla kierowców bev?

    Ty poważnie piszesz?
    Bo jak twierdziłeś wcześniej, miał być ostrzeżeniem dla kierowców ice......

    Kierowcy bev nie będą (nie powinni) sugerować się tego typu artykułami
    kogoś kto nie ma pojęcia o czym pisze, bo nigdy elektrykiem w Chorwacji
    nie był, ani nawet nie sprawdził tematu wśród tych co byli.
    Bo nic się z takiego babulenia takiego hejtera i tak nie dowie.

    Jak chce takiej wiedzy, to musi zapytać, ale wśród tych którzy jeżdżą
    elektrykami do Chorwacji czy są problemy z ładowaniem, na czym polegają,
    jak duże i kiedy.
    I tak robią.