  • 1. Data: 2010-08-06 20:48:47
    Temat: Dlaczego w czasie deszczu nie widac pasow ? (u nas)
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Hej.

    Hmm

    dlaczego (tak bardziej technologicznie) w czasie deszczu u nas (w sensie w
    PL) znikaja z jezdni pasy.
    Jakos w takiej Austrii czy Niemczech, sa one dosc dobrze widoczne.

    Pomijam fakt ze dwa razy w roku sa one malowane bo sie utleniaja ;P

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2010-08-06 20:54:35
    Temat: Re: Dlaczego w czasie deszczu nie widac pasow ? (u nas)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego (tak bardziej technologicznie) w czasie deszczu u nas (w sensie w
    > PL) znikaja z jezdni pasy.
    > Jakos w takiej Austrii czy Niemczech, sa one dosc dobrze widoczne.

    Ostatnio wracałem w nocnym, mocnym deszczu przez Wiedeń i nijak nie
    widziałem pasów na drodze, więc chyba nie do końca.

  • 3. Data: 2010-08-06 21:01:45
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:i3hlp9$ubb$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Ostatnio wracałem w nocnym, mocnym deszczu przez Wiedeń i nijak nie
    > widziałem pasów na drodze, więc chyba nie do końca.

    OK, dobra w Wiedniu bylem ostanio dobrych kilka lat temu. Ale w DE
    jezdzilem po miastach i miasteczkach, tak samo do DK zagladalem i no mam
    nieco lepsze wrazenia niz u nas. Ale to moze kwestia technologii, farby czy
    czego tam innego.

    I tak u nas sie zmieniac zaczyna powooooli bo te takie baranki zaczynaja
    klasc co potrafia nawet ze 3-4 lata wytrzymac z tego co widze.

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-08-06 21:03:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Szewczak

> [...]
    > jezdzilem po miastach i miasteczkach, tak samo do DK zagladalem i no mam
    > nieco lepsze wrazenia niz u nas. Ale to moze kwestia technologii, farby

    Bo tam więcej dróg jest wykonanych poprawnie i nie stoi na nich tyle wody
    co u nas. Farba pewnie też lepsza.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-08-06 21:05:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Adam Szewczak

    > Bo tam więcej dróg jest wykonanych poprawnie i nie stoi na nich tyle wody
    > co u nas.

    Obstawiam jeszcze co innego.
    U nich drogi są po prostu czyste.
    Syf który króluje na naszych, powoduje, że na pasach nie stoi woda, tylko
    woda z piachem w najlepszych przypadku, a w najgorszym regularne błocko (np.
    jeśli niedaleko jest budowa albo wyjazd z pola).

  • 6. Data: 2010-08-06 22:18:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Aug 2010 21:05:54 +0200, Cavallino wrote:
> [...]
    >woda z piachem w najlepszych przypadku, a w najgorszym regularne błocko (np.
    >jeśli niedaleko jest budowa albo wyjazd z pola).

    IMO to nie to.
    U nas wystarczy tylko troche wody i asfalt faktycznie staje sie
    czarny. Albo to kwestia swiatel, albo jednak fizyki - warstewka wody
    przy tak stycznym oswietleniu zachowuje sie jak lustro - swiatlo leci
    dalej i nie wraca do kierowcy. W Austrii tez nie.

    Chyba ze sie uzyje farby odblaskowej czy innych elementow - co sie
    zdarza i u nas. Z jakis powodow nie wszedzie jednak - moze za drogie ?

    Ta odblaskowa farba to chyba polega na posypaniu malunku szklanymi
    kuleczkami - moze to sie szybko sciera ?

    J.

  • 7. Data: 2010-08-06 23:21:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > IMO to nie to.
    > U nas wystarczy tylko troche wody i asfalt faktycznie staje sie
    > czarny.

    Zapewniam Cię, że się nie staje.
    Nie dalej trzy dni temu ZDM coś dziabał na mojej ulicy i nasyfił piachem, a
    dwa dni temu były ulewy.
    Ten piach dalej sobie leży jak gdyby nigdy nic.
    Podczas ulew był syfiastą mazią, potem woda spłynęła, a piach został.

  • 8. Data: 2010-08-07 02:50:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

> [...]
    > Ten piach dalej sobie leży jak gdyby nigdy nic. Podczas ulew był
    > syfiastą mazią, potem woda spłynęła, a piach został.

    Myślę, ze nie ma co się o to kłócić. Przyczyn jest wiele i pewnie każda z
    nich ma jakiś tam wpływ że wygląda to jak wygląda. Ogólnie drogi są u nas
    w gorszym stanie, stoi na nich woda jak tylko trochę popada, są brudne,
    farba gorsza i pewnie rzadziej odnawiana. No i jest jak jest.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-08-07 04:19:10
    Od: stev <s...@g...pl>

    On 8/6/2010 11:48 AM, Adam Szewczak wrote:
> [...]
    > Jakos w takiej Austrii czy Niemczech, sa one dosc dobrze widoczne.
    >
    > Pomijam fakt ze dwa razy w roku sa one malowane bo sie utleniaja ;P

    dlaczego w sloneczne dni nie widac koloru swiatel na skrzyzowaniach a w
    innych krajach widac?

  • 10. Data: 2010-08-07 07:20:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Aug 2010 23:21:32 +0200, Cavallino wrote:

    >Zapewniam Cię, że się nie staje. [...]

    Chyba o czym innym piszemy.

    Ja o tym ze suchy asfalt okazuje sie nie taki czarny i troche swiatla
    z wlasnych reflektorow do ciebie wraca i widzisz oswietlona droge
    przed soba.

    Troche wody i nagle "ciemnosc widze".

    To samo dotyczy tez pasa namalowanego zwykla farba.

    J.