  • 111. Data: 2024-03-22 20:56:14
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2024 o 20:40, Shrek pisze:

    > Definicja na samym początku, potem pierwsze rysunki...

    A tu jeszcze bardziej pasujące - podręcznik węzłów

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi
    =89978449&url=https://www.gov.pl/attachment/d5fd0222
    -b7fc-4f8c-bb6f-1c849ea49ed1&ved=2ahUKEwj7kb3I0IiFAx
    UmcvEDHU-KB3kQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw2S_8L2qF3nIc5aF_f
    T6b3c

    Powierzchnia kolizji (w obrębie _skrzyżowań_) - powierzchnia, na której
    występują punkty kolizji i którą nie może przejeżdżać (przekraczać)
    równocześnie dwóch lub więcej uczestników ruchu należących do różnych
    strumieni (np. pojazdy i piesi, pojazdy i rowerzyści). Poszczególne
    powierzchnie kolizji na skrzyżowaniu wyznaczają obwiednie korytarzy
    ruchu przecinających się strumieni pojazdów, pieszych i rowerzystów.

    Czyli to jednak jest skrzyżowanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2024-03-22 22:22:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.03.2024 o 19:46, Shrek pisze:

    > Na wlotach autostrad nie ma...

    Przy wjazdach na autostrady umieszcza się znak D-9, to wystarcza żeby
    widzieć jaka jest konstrukcja jezdni(między innymi oddzielne pasy dla
    obu kierunków) i jak się po niej poruszać(chociażby zakaz zawracania).
    To w zasadzie wyczerpuje temat jednokierunkowości na autostradzie.

    > A na poprzednim nie ma. A w drugim kierunku jest. Potem na marmonckiej w
    > tym kierunku są a w drugim nie ma. Loteria... Szczerze mówiąc nie sądzę
    > aby ktoś na nie zwracał szczególną uwagę.

    Albo zabrakło pieniędzy, albo kogoś poniosła fantazja, albo jedno i
    drugie? Taki kraj, nic nie poradzisz.

  • 113. Data: 2024-03-22 22:30:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2024 o 22:22, nadir pisze:

> [...]
    > obu kierunków) i jak się po niej poruszać(chociażby zakaz zawracania).
    > To w zasadzie wyczerpuje temat jednokierunkowości na autostradzie.

    To mniej więcej jak na każdym innym węźle. Tym również.

    > Albo zabrakło pieniędzy, albo kogoś poniosła fantazja, albo jedno i
    > drugie? Taki kraj, nic nie poradzisz.

    No tak jak piszę - przepisy są takie, jakie są. Nie zawsze z sensem i
    spójne i tylko to że wszyscy mają te nzami i nasze dyskusje w dupie
    pozwalaci skręcić na S8. Bo jakbyś brał to oznakowanie na poważnie, to...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2024-03-27 18:16:53
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2024-03-21 19:13, Shrek wrote:

    > Oczywiście że nie, bo nawet strzałki narysowano że geometrycznie na
    > wprost to w prawo, a w lewo to na wprost:P

    > Prze
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2601385,20.9507108,3a
    ,48.2y,221.34h,88.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFwppf-JUb4
    PaH9Vzlj_EZg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Geometrycznie na wprost tym pasem jest w prawo, bo tak mówi oznakowanie.
    > Na wprost jest z dwóch lewych pasów, bo tak mówi oznakowanie. Znak mówi
    > że masz jechać na wprost, więc powinieneś zmienić pas na bardziej lewy i
    > pojechać w prymasa tysiąclecia. Tyle jak się trzymamy przepisów. W
    > praktyce każdy jeżdzi gdzie chce a jakbyś kogokolwiek zapytał czy
    > widział ten nakaz jazdy na wprost i drogę jednokierunkową to chyba mało
    > kto by potwierdził. Zwłaszcza że powinni patrzeć w lewe lusterko:P

    Tutaj jazda na wprost oznacza, ze nie mozna zawinac pod prad tylko
    trzeba pojechac prosto na zlaczeniu drog. Oczywiscie nakaz jazdy prosto
    nie zabrania zmiany pasow. A jesli chodzi o prawoskret to on jest za
    dobre 300 metrow. No i taki skret w formie zjazdu nie jest uznawany
    zdaje sie za skret - tylko zjazd. Wiec z nakazem nie widze zadnego klopotu.

    Natomiast wiele wyjasniaja trojkaty w tym miejscu:

    https://www.google.pl/maps/@52.2597361,20.9502968,3a
    ,75y,204.4h,68.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5TzYA9dnBxJPx
    XXXxMy94A!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    One mowia, ze jak ktos bedzie sie "przewalal" z lewej strony na "nasz"
    pas to trzeba mu ustapic. Wszelkie watpliwosci wg mnie sa w ten sposob
    rozwiane.

    Gdy trojkatow nie ma to... wtedy sa takie deliberacje jak w tym watku
    wlasnie. Ale wg mnie niewiele to zmienia - nadal na dystansie 50-70m
    trzeba ustapic. No ale watpliwosci ja widac sa.

    --
    mk4

  • 115. Data: 2024-03-27 18:37:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 18:16, mk4 pisze:

    > Tutaj jazda na wprost oznacza, ze nie mozna zawinac pod prad tylko
    > trzeba pojechac prosto na zlaczeniu drog.

    Jazda na wprost oznacza jazdę przez skrzyżowanie na wprost. Koniec.

    Oczywiscie nakaz jazdy prosto
    > nie zabrania zmiany pasow. A jesli chodzi o prawoskret to on jest za
    > dobre 300 metrow.

    A konkretnie do linii ciągłej 140 merów.

    > No i taki skret w formie zjazdu nie jest uznawany

    Gdyż, albowiem, ponieważ?

> [...]
    >
    > One mowia, ze jak ktos bedzie sie "przewalal" z lewej strony na "nasz"
    > pas to trzeba mu ustapic. Wszelkie watpliwosci wg mnie sa w ten sposob

    Też tak sądzę, choć to głupie rozwiązanie - nie po to istnieją pasy
    rozbiegowe i przeplatania żeby stać na ich początku aż na głównej nikogo
    nie będzie.

    Ale nie przekonałeś mnie że te trójkąty narysowano właśnie w tym celu,
    bo początkowo trójkąty były... ale nie było komu ustąpić bo od strony
    "glównej" była... linia ciąga (kliknij sobie jak wyglądało w 2011);)
    Więc Chuj wie co projektant miał na mysli... zresztą tamtędy nie ma
    relacji, bo jest ona główną jezdnią eski a nie dwoma łącznicami na około.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2024-03-27 23:01:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]

    > dobre 300 metrow. No i taki skret w formie zjazdu nie jest uznawany
    > zdaje sie za skret - tylko zjazd. Wiec z nakazem nie widze zadnego klopotu.

    Ale tam nie ma żadnego prawoskrętu.
    Pasem na którym są strzałki "w prawo", jedzie się prosto.
    Dwoma pasami ze strzałkami "prosto", jedzie się w lewo.
    :D

    --
    -
    Akarm

  • 117. Data: 2024-03-28 05:59:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 23:01, Akarm pisze:

    > Ale tam nie ma żadnego prawoskrętu.
    > Pasem na którym są strzałki "w prawo", jedzie się prosto.
    > Dwoma pasami ze strzałkami "prosto", jedzie się w lewo.
    > :D

    No przecież od początku pisałem, że jakby to oznakowanie poważnie
    potraktować to jedyną legalną możliwością jest jazda w lewo w prymasa:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!