  • 1. Data: 2024-03-09 19:02:49
    Temat: Zmiana podejścia do elektryków
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=yokey1sPsdA

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2024-03-09 19:48:57
    Temat: Re: Zmiana podejścia do elektryków
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.03.2024 o 19:02, RadosławF pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=yokey1sPsdA

    Zaraz przyjdą hejterzy.

  • 3. Data: 2024-03-09 22:20:11
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-03-09 o 19:48, nadir pisze:

    > Zaraz przyjdą hejterzy.

    Słuchajcie dyrektora Toyoty. On wie co mówi.

  • 4. Data: 2024-03-09 23:18:13
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-03-09 12:02, RadosławF wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=yokey1sPsdA

    Zyje juz dlugo i z mojego doswiadczenia i z tego co uslyszalem od
    starszych ode mnie wywnioskowalem ze Jak cos trzeba ponad 10 lat cisnac
    robiac to zle to znaczy z nie wyjdzie.

    I jedyna recepta na "sukces" to zamordyzm.

    I zrozumial bym jakby bylo tak ze to nasze zakompleksione poletko bylo
    fe i nie umialo niczego porzadnie zrobic ale ani niemce ani amerykanie
    nie potrafia zrobic niczego co nie przyszlo z chin (fotowoltaika i
    solary) albo nie bylo plastrem na syfa (wiater).

    Jakby prad byl tani, auta na prad niedrogie to ludzie by sie sami na to
    rzucili i ani zasieg ani dlugosc ladowania ani inne wady by nie
    przeszkadzaly adopcji.

    Jakis czas temu uslyszalem od ludzika ktorego nie lubie cos co sprawilo
    ze pomyslalem ze moze ma racje:

    Na poczatku 20 wieku zajelo 10 lat aby spopularyzowac samochody i
    wyprzec transport konny.

    Pomyslalem, no rzeczywiscie, a przeciez teraz globalizacja i przemysl
    lepszy!

    A potem zajrzalem w internet i mi wyszlo ze pierwsza tesla miala
    premiere 20 lat temu. Popularne modele zaczely byc sprzedawane 15 lat
    temu a sporo producentow pcha elektryki i hybrydy jus dobre 7-8 lat i
    nadal jest kila.

    A nie mozna popierdolic ze nie ma elektrykow bo nie ma gdzie ladowac bo
    siec elektryczna jest wszedzie a zrobienie gniazdka z licznikiem na rfid
    jest tanie jak skorka z psa.

    I wyszlo mi ze czlowiek ktorego nie lubie powinien nadal pozostac w
    przegrodce w jakiej byl a elektryczna rewolucja ma tylko tyle dobrego w
    sobie ze sie nie dzieje.

    Juz nie mowie ze rzady nie robia wiele zeby energii elektrycznej
    przybywalo. Ani pod wzgledem infrastruktury, ani przy promowaniu
    bezpodatkowego finansowania ani pomocy w inwestycjach lokalnie.

    W skrocie, calosc wyglada jak wielka szopka pozorow i tylko przykrecanie
    sroby im dobrze idzie.

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2024-03-10 08:12:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-03-2024 o 23:18, ptoki pisze:

    > Zyje juz dlugo i z mojego doswiadczenia i z tego co uslyszalem od
    > starszych ode mnie wywnioskowalem ze Jak cos trzeba ponad 10 lat cisnac
    > robiac to zle to znaczy z nie wyjdzie.

    Palenie w autobusach i samolotach udało się zwalczyć, wylewanie ścieków
    wprost do rzek też, w mądrzejszych miastach udaje się zwalczyć palenia
    syfem w piecach, więc uda się też zrezygnować z kopcenia z ruru wydechowych.

    > Jakby prad byl tani, auta na prad niedrogie to ludzie by sie sami na to
    > rzucili i ani zasieg ani dlugosc ladowania ani inne wady by nie
    > przeszkadzaly adopcji.

    I dokładnie tak się dzieje, spalinówki drożeją, elektryki tanieją (już
    zazwyczaj da się znaleźć tańszego niż analogiczny ice), prąd jest w
    produkcji ze dwa razy tańszy niż rok czy dwa temu, więc to co piszesz
    jest już zrobione.

    Ale opór koncernów paliwowych i producentów ice, którzy nie przesiedli
    się na czas na bev, jest tak duży, że woleli zainwestować w antyreklamę
    zamiast w swoje zmiany i produkcję dobrych i tanich elektryków.

    Więc nie dziwota że ludzie to łykają jak pelikany i uważają, że to oni
    nie chcą zmian.

    Stąd przyrosty sprzedaży, ale nie takie duże jak mogłyby być.

    I tak należy to zostawić, jak nie oni, to ich dzieci sami zobaczą co
    jest lepsze i to wybiorą.
    Zmuszanie nie ma sensu, mogą wybrać zbiorkom przecież, jak już nie
    będzie ich stać na spalinówki.

> [...]
    > premiere 20 lat temu. Popularne modele zaczely byc sprzedawane 15 lat
    > temu a sporo producentow pcha elektryki i hybrydy jus dobre 7-8 lat i

    W sensie że tak przeczytałeś w reklamach Putina i jego mediów?
    I spodobało Ci się, bo to właśnie chciałeś przeczytać?

    Bzdura.

    W prawdziwym świecie najlepiej sprzedającym się autem na świecie jest
    elektryk, sprzedaż rośnie z roku na rok, stacji ładowania przybywa w
    postępie geometrycznym, nawet w Polsce naładowanie nie stanowi już
    dokładnie żadnego problemu.

    Problem jest zupełnie inny, przez to że producenci europejscy, chcieliby
    dokładnie tego samego co Putin, to wypadają z rynku, a ich rolę
    zaczynają spełniać auta zza oceanu i z Dalekiego Wschodu.

    I jedyne co im pozostaje to finansować grupy terrorystyczne, które
    podpalają i blokują fabryki konkurencji (np. Tesli w Niemczech).

  • 6. Data: 2024-03-10 11:02:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.03.2024 o 08:12, Cavallino pisze:

    > I dokładnie tak się dzieje, spalinówki drożeją, elektryki tanieją (już
    > zazwyczaj da się znaleźć tańszego niż analogiczny ice)

    A ta analogia to na czym polega? Nadal na 6 sekundach do setki?

  • 7. Data: 2024-03-10 15:28:28
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.03.2024 o 08:12, Cavallino pisze:
    > I dokładnie tak się dzieje, spalinówki drożeją, elektryki tanieją

    No właśnie nie dzieje się tak jak głosi to propaganda ekofaszystowska.

    o ile zatruwanie rzek czy palenie przy innych ludziach miało jakieś
    uzasadnienie to zarzynanie gospodarki przez głupie podatki w nadziei że
    7% tego co truje Europa coś zmieni w kwestii planety jest tylko
    ZABOBONEM a ludzie co to propagują to ewidentne SZURY ;-)

    Samochody to tylko ułamek ogólnego trucia z którym chcą walczyć ekofaszyści.

    Co do transportu to należałoby ZAKAZAĆ lotnictwa i powrócić do
    transportu wodnego.

  • 8. Data: 2024-03-10 15:30:59
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.03.2024 o 08:12, Cavallino pisze:
    > w antyreklamę zamiast w swoje zmiany i produkcję dobrych i tanich
    > elektryków.

    Producenci już sobie dokładnie policzyli że nie będzie kupca na taką
    ilość elektryków. Technologia utknęła na BATERIACH a na dotowanie już w
    kryzysie nie ma KASIORY. I wychodzi szydło z wora ;-)

  • 9. Data: 2024-03-10 15:36:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > wprost do rzek też, w mądrzejszych miastach udaje się zwalczyć palenia
    > syfem w piecach, więc uda się też zrezygnować z kopcenia z ruru

    Najprościej by było zakazać samochodów. Wtedy ci z miast przesiądą się
    do km, a ci co najbardziej krzyczą że im smród w miastach przeszkadza
    zostaliby na swoich wioskach i nie tłumaczyli miastowym jak mają u
    siebie żyć:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-03-10 15:51:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.03.2024 o 15:28, _Master_ pisze:

    > Samochody to tylko ułamek ogólnego trucia z którym chcą walczyć
    > ekofaszyści.

    Żądania dotyczą wszystkiego. Ciebie dotykają zmiany w transporcie
    samochodowym bo od lat nic nie robiłeś w tym temacie.

    > Co do transportu to należałoby ZAKAZAĆ lotnictwa i powrócić do
    > transportu wodnego.

    Że niby dopłyniesz do swojej chałupy? W oparach absurdu?