  • 11. Data: 2020-04-12 01:30:47
    Temat: Re: Do Olafa...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e91f3ab$0$552$6...@n...neostrada.pl

    > Teraz chwile grozy -- co w Boot.INI i w BCD...

    I co się stało? -- To się stało, co się miało stać...
    (to z piosenki)

    Odkręcanie ,,pomocy'' zajęło mi **godzinę**. Jeden partycjoner
    ,,naprawił'' po swojemu, drugi dorzucił swoje trzy grosze a trzeci
    niczego nie poprawił, choć dorzucił partycje... I BCD, i Boot.ini
    na kilku partycjach były nie do ruszenia!!! Gdy już dostałem się
    do wnętrza, co zobaczyłem? -- ,,professjonal'' itd...

    Ani słowa o tym, co mnie potrzebne! (PAE itd.) Na domiar złego
    z litanii ;) (profilaktycznie wyliczam 9 partycji) zostały dwa
    wpisy -- oba złe...

    Dlaczego aż trzech użyłem? Bo pod WXP mam Paragony, pod W10 mam
    inne a wszystko zakończyłoby się fiaskiem, gdyby nie partycjoner
    pod DOSem na karcie SD... Stary Paragon -- nie jest nadopiekuńczy,
    pyta, czy poprawić co trzeba, zezwala na wiele aktywnych, nie jest
    przesadnie kolorowy -- jest czytelny...

    -=-

    Tu zagwozdka: zleciłem dwukrotne kopiowanie tej samej partycji
    WXP -- jeden raz poszło bezproblemowo, ale za drugim razem
    Paragon zauważył błędy logiczne na źródłowej partycji...
    Chyba na źródłowej -- głowy swej nie dam... Widzę słabo
    i irytują mnie te niespodziewanki...

    -=-

    W jedno miejsce na HDD (na sam początek) kopiowałem partycję WXP
    co najmniej 7 razy... Teraz jej używam do pisania tego postu
    i chyba jest OK...

    Jak było wcześniej? Za każdym poprzednim razem pierwszy raz
    WXP uruchamiał się bez łaski, ale po restarcie miałem BSD!!!

    BTW -- BSD widuję raczej ;) rzadko...
    BARDZO rzadko!!!
    Natomiast często jasnoniebieskie ekrany -- sprawdzanie dysków...
    (logicznej ;) części -- filesystemów)

    -=-

    Jeśli ta sama partycja w innym miejscu dysku pracuje poprawnie
    a na początku dysku zwisa tuż po restarcie... Jeśli tak jest
    z różnymi kopiami WXP -- w tym miejscu dysku BSD, ale w innych
    miejscach tegoż dysku (i na innych dyskach też) jest OK... To
    co można sądzić? -- Na pewno wina staruszka!!!

    Ale najwyraźniej była to wina softu!!
    Ale jaka?!?!? Dlaczego WXP nie lubił tego akurat miejsca na HDD?!

    Dlaczego kopiowałem tak wiele razy? Bo za każdym razem usuwałem
    jakiś błąd niechlujstwa, ;) który wg mnie nie mógł powodować
    problemu, ale ogólnie raczej ;) takie błędy należy eliminować...
    Ponadto kopiowałem tam różne kopie WXP... Aż w końcu wkopiowałem
    tam taką, która pracowała już stabilnie na tym dysku, ale w innym
    miejscu tego dysku...

    Dotąd nie miałem takich problemów ani razu!!!
    Mam teraz 3 partycje z 64W10 -- każda poszła bezproblemowo!
    (dwie poszły naraz i tak miało zostać, ale gdy pojawił się
    problem z WXP -- jedną z tych partycji raz jeszcze skopiowałem)

    Oraz 4 WXP -- ale aby były 4, kopiowałem je kilkanaście razy!
    Po jakimś czasie chyba ;) skasuję i 2 WXP, i 1 64W10.

    64W10, WXP i DOS uzupełniają się doskonale!!!
    Czego nie zdołam spod tego OSu, to spod innego zdołam...

    -=-

    Mam tego dosyć! Zapowiadało się łatwo -- myślałem, że podepnę
    do laptopa z Seagate oba dyski (WDC i HTS) i zlecę wrzucenie
    czego trzeba w stosowne miejsca, po czym poprawię Boot.ini
    oraz BCD i wstawię HTS w miejsce Seagate...

    Jestem w szoku!!!!!!!

    -=-

    W10 jest znacznie juserfriendly niż WXP, ale partycjinery pod te OSy -- przeciwnie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2020-04-12 01:49:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" o...@4...com

    > To nie jest hybryda. To ST2000LM003.

    Myślałem, że to hybryda...

    Istotnie -- napisałeś:
    ST2000LM003(nie SSHD)
    Przepraszam za nieuwagę.

    Więc teraz Seagaty tak mają w ogóle?
    Mój 7200 rpm z GF nie wyłącza talerzy...

    > Sam kiedyś wstałem nie zdejmując słuchawek, pociągnąłem laptop i podpięty dysk -
    > laptomowi nieco rozbiłem obudowę, ale dysk zewnętrzny ocalał(wewnętrzny dostał BS,
    ale
    > działa dalej). Słuchawki dość solidne, więc zdołały zabrać laptop.

    Mnie kiedyś spadł F-S w samochodzie z sedzenia na podlogę,
    ale nie było BS. Ciężarówka wyskoczyła znienacka -- hamowałem
    a laptop pracował obok mnie...

    Miał w sobie niemal na pewno błękitnego WDC. To był kwiecień 2009 r.

    > No to nie jest dobrze, radzę go kilka razy nadpisać,
    > Victoria dobra, dodatkowo zrobić kilka skanowań
    > odczytem - przeallokuje błędne sektory.

    Już kupiony -- zastanawiałem się zbyt długo...
    Czyli wg Ciebie można było zaryzykować kupno i przejechac Viktorią?

    Zostały (nie wiem, czy do tej pory) jedynie rzekome nówki -- dwakroć droższe...

    > Wyłączam na noc.

    Ja -- prawie nigdy, o ile nie potrzebuję w wyniku
    aktualizowania czy teraz, gdy skaczę z OSu na OS...

    Po co? Gdy do F-S wstawiłem 2x2 GiB -- jedynie usypiałem całymi miesiącami...
    (hibernacja odpada z uwagi na RAMdysk w pamięci, której WXP wprost nie widzi)

    Acera też prawie nigdy nie wyłączam...
    Hibernuję (gdy startuję z HDD) lub usypiam,(gdy startuję z SSD)...

    Netbook pod 32W10 nie lubi hibernacji -- jest problem z odhibernowaniem,
    ale W7S hibernowałem latami i hibernuję nadal...

    > Więcej jak 2-3 dni bez wyłączania sprzętu nie trzymam(kiedyś potrafiłem
    > nawet miesiąc nie wyłączać, teraz tak nie robię.

    Ja tak mogę miesiącami... Tower stał miesiącami włączony i stale coś młócił,
    bo był niezbyt szybki... Cos zapuszczałem na kilka dni... Dyski były ciche,
    wiatrakom dałem 5 V, monitor wyłączałem...

    Czasami SWAPu nie starczało -- wtedy PADAŁ!!!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2020-04-13 20:40:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" g...@4...com

    > Generalnie, największy zysk jest w czasie odpalania systemu, zysk na czasie
    odpalania
    > aplikacji jest bardzo trudny do oszacowania, teraz nie poszukam, ale w testach
    czasami
    > podawali i jedno i drugie(trzeba pamiętać, że ten zysk obowiązuje dla konfiguracji
    > sprzętowej i programowej testera, u usera będzie inny na innej konfiguracji, w
    dodatku
    > będzie zależny od fizycznego układu plików na dysku).

    Jeśli nie hybrydę, to może takie coś:
    https://allegro.pl/oferta/dysk-hdd-seagate-st500lm02
    1-500gb-7mm-8674022408
    by móc ;) oglądać pornole:
    https://youtu.be/QOUfyq00BME?t=96
    i nie tylko...

    Zamierzam chyba ;) qpić oba -- i hybrydę, i takiego błyska...

    https://allegro.pl/oferta/nowy-seagate-2-5-sshd-500g
    b-hybryda-7527424167
    https://allegro.pl/oferta/dysk-hdd-seagate-st500lm02
    1-500gb-7mm-8674022408

    Pandemia nie odpuści zbyt szybko -- po co mi tedy smartfon z DF GNSS?
    Zanim będzie mi taki potrzebny -- zapewne stanieje o dzisiejszą połowę...
    Do tego czasu mogę obywać się bez smartfonu... Może nawet znajdę w jakimś
    śmietniku MB do Asusa... I spróbuje podmienić -- może Max da się zreperować...

    -=-

    Stary Trawel HTS (HGST) pracuje poprawnie...
    Ale na razie nie widzę używek dobrej cenie -- raczej
    qszą nówki wygrzebane ze śmietnika...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2020-04-14 00:01:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    https://youtu.be/SywIiI-rn4g?t=227

    > zysk na czasie odpalania aplikacji jest bardzo trudny do
    > oszacowania, teraz nie poszukam, ale w testach czasami

    -=-

    Mnie nie przeszkadza długie ładowanie systemu -- czas ładowania
    i zamykania można skrócić kilkakrotnie czyszczeniem MountedDevices
    (NIE POLECAM -- ale chętnie czyszczę) czy ogólnie czyszczeniem
    rejestru i rozumnym modyfikowaniem tego, co jest ładowane...

    Mnie przeszkadzają permanentne lagowania...
    Można ich uniknąć różnymi metodami:
    - RAMdyskiem
    - SSD do zapisów maluteńkich plików
    - SSD do wszystkiego
    - **chyba** Optane
    (dziś są śmiesznie tanie, ale oqpują slot M.2)
    - priorytetowaniem dostępu do dysku
    (tego w M$ nie ma, nie było i nie potrzeba...)
    - usypianie i hiberncja

    Można też podczas ładowania zrobić (nie zlecić, ale zrobić) przelew...

    --