  • 1. Data: 2011-04-07 06:44:34
    Temat: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
    podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
    wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego
    wentylatora.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-04-07 09:57:36
    Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście
    > sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju
    > włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ?

    Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

  • 3. Data: 2011-04-07 09:59:46
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

    to źle podejrzewasz ;-)

    brat

  • 4. Data: 2011-04-07 13:07:40
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > to źle podejrzewasz ;-)

    Może i tak :-). Ale w każdym razie wentylator chyba dość
    szybko włącza się jak auto stoi z włączoną klimą...

  • 5. Data: 2011-04-07 17:09:29
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "bratPit[pr]"

    > to źle podejrzewasz ;-)

    coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie
    załączył

  • 6. Data: 2011-04-07 20:41:13
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie załączył

    nie musi się załączyć od razu -a rozumiem, że twórcy wątku o to właśnie
    chodzi, u mnie np jest tak, że jest czujnik ciśnienia z WY analogowym,
    jeżeli ciśnienie w układzie jest niskie to nie załącza się wentylator,
    sterownik klimy/wentylatorów startuje wentylator tłoczący dopiero po
    przekroczeniu pewnego ciśnienia - więc po włączeniu klimatyzacji chwilę
    chodzi bez wentylatorów, chociaż cały algorytm działania sterownika klimy
    nie jest dla mnie jasny - tzn jak i kiedy włącza wentylator tłoczący, kiedy
    ssący i na który bieg (każdy jest dwubiegowy),

    brat

  • 7. Data: 2011-04-07 20:57:47
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
    > wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego

    a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować?
    jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znając życie będzie
    brązowy jako masa (lub brązowy z jakimś paskiem) i dwa inne kolory, trzeba
    podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no chyba że do
    odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np zderzak bo i tak bywa
    o_O),
    poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna być
    diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check od
    silnika/klimy)

    brat

  • 8. Data: 2011-04-07 21:38:31
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-07 20:57, bratPit pisze:

> [...]
    > trzeba podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no
    > chyba że do odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np

    Zderzak niekoniecznie, ale do wtyczki najwygodniej dostać się po zdjęciu
    osłony silnika od spodu.

    > poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna
    > być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check
    > od silnika/klimy)

    Ano się był zaświecił, właśnie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu
    wentylatora wyszedł mi na przeglądzie, w zimie, więc mnie to mało
    obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większości konstrukcji tego typu, to
    jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a
    właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo
    dostać się do wentylatora.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2011-04-08 09:17:01
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a
    > właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo dostać

    tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
    obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

    brat

  • 10. Data: 2011-04-08 10:25:40
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:

    > tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
    > obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

    Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
    przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej
    skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

    http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
    j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

    --
    P. Jankisz