  • 1. Data: 2012-03-29 16:19:38
    Temat: Docieranie chińczyka
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    Witam
    jutro powinien przyjść do mnie chińczyk toros m50 (4T).
    Kupiłem olej do silników motorowych 4T Castrol 10W40, ale chyba nie nadaje
    się na proces dotarcia tego silnika?

    Z tego co wyczytałem to najlepiej zastosować olej mineralny i tutaj mam
    pytanie: jaki olej najlepiej zastosować?

    Wyczytałęm, że 15W40, ale takie są tylko dedykowane do samochodów
    (przynajmniej na etykiecie) i nie mogę nigdzie znaleźć 15W40 dedykowanego do
    silników motocyklowych.

    Czy zastosować zwykły olej 15W40 do silników samochodowych?

  • 2. Data: 2012-03-29 17:45:15
    Temat: Re: Docieranie chińczyka
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "tomekx" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dedykowanego do silników motocyklowych.
    > Czy zastosować zwykły olej 15W40 do silników samochodowych?

    Do takich sprzętów najlepszy jest superol. Nie drogi. Po dotarciu w takich
    cudeńkach i tak przeważnie silnik się kończy, więc ten olej może ten proces
    przyspieszy. Sprzęt nie będzie się męczył i Ty również.:-)

    --
    Grzybol

  • 3. Data: 2012-03-29 21:24:20
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

    Użytkownik "tomekx" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Kupiłem olej do silników motorowych (..)

    a co to "silnik motorowy" ?

    erg

  • 4. Data: 2012-03-29 23:23:11
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    > a co to "silnik motorowy" ?

    Silników motocyklowych miałęm na myśli. Niby są oleje z naklejkami
    "specjalnie do motocyklów", ale nie wiem czy to nie zwykła ściema, więc
    pytam czy mogę zalać 15W40 zwykłym do silników samochodów osobowych.

  • 5. Data: 2012-03-30 01:22:01
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    > Silników motocyklowych miałęm na myśli. Niby są oleje z naklejkami
    > "specjalnie do motocyklów", ale nie wiem czy to nie zwykła ściema, więc
    > pytam czy mogę zalać 15W40 zwykłym do silników samochodów osobowych.

    To nie jest ściema. Oleje do motocykli zawierają dodatki przeciw ślizganiu
    się sprzęgła.

    Na dotarcie możesz wlać samochodowy.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info

  • 6. Data: 2012-03-30 08:20:39
    Temat: Re: Docieranie chi?czyka
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-30 01:22, Drzewo pisze:

    > To nie jest ?ciema. Oleje do motocykli zawieraj? dodatki przeciw ?lizganiu
    > si? sprz?g?a.

    WOW. Ale mozna wlac olej samochodowy i, zamiast powyzszych dodatkow,
    dosypac lyzeczke drobno zmielonych trocin lub piasku kwarcowego.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 7. Data: 2012-03-30 08:53:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/30/2012 01:22 AM, Drzewo wrote:

    > To nie jest ściema. Oleje do motocykli zawierają dodatki przeciw ślizganiu
    > się sprzęgła.

    Odwrotnie. Motocyklowe a ściślej te z JASO MA/MA2 nie zawierają dodatków do
    lepszego poślizgu stosowanych w samochodach i olejach typu energy saving.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2012-03-30 09:19:49
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-03-29 16:19, tomekx pisze:
    > toros m50
    To nie będzie zalany olejem, którym będziesz mógł go dotrzeć?
    Pdr. M

  • 9. Data: 2012-03-30 09:30:49
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-30 09:19, mk pisze:
    > To nie będzie zalany olejem, którym będziesz mógł go dotrzeć?
    > Pdr. M

    Za olej placi sie ekstra pewnie. Jestem ciekaw czy plyn hamulcowy jest w
    cenie czy tez trzeba doplacac.

  • 10. Data: 2012-03-30 12:14:27
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Za olej placi sie ekstra pewnie. Jestem ciekaw czy plyn hamulcowy jest w
    > cenie czy tez trzeba doplacac.

    ...iii.. powietrze w oponach ?

    erg