  • 1. Data: 2010-11-12 15:09:45
    Temat: Domofon & otwieranie drzwi na pilota
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    w bloku jest domofon, taki zwykły na klucz, chciałbym się zapytać czy
    można zrobić coś takiego żeby zamiast to otwierać kluczem zrobić to na
    pilota, [ tylko dla 1 osoby ]

  • 2. Data: 2010-11-12 16:10:25
    Temat: Re: Domofon & otwieranie drzwi na pilota
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 16:09:45 +0100, Gupik wrote:
    >w bloku jest domofon, taki zwykły na klucz, chciałbym się zapytać czy
    >można zrobić coś takiego żeby zamiast to otwierać kluczem zrobić to na
    >pilota, [ tylko dla 1 osoby ]

    Zasadniczo mozna, cala masa bram jest na elektrozamki.
    Tylko oczywiscie pytanie ile to bedzie kosztowalo, kto za to zaplaci i
    kto bedzie protestowal.

    J.

  • 3. Data: 2010-11-12 16:27:53
    Od: Tomasz bla Fortuna <b...@t...be>

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 16:09:45 +0100
    Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał(a):

    > w bloku jest domofon, taki zwykły na klucz, chciałbym się zapytać czy
    > można zrobić coś takiego żeby zamiast to otwierać kluczem zrobić to
    > na pilota, [ tylko dla 1 osoby ]
    Na jakiej wysokości jest Twoje mieszkanie? IMHO pogrzebanie w tym
    głównym domofonie to będzie problem, ale możesz się wbić do swojej
    słuchawki, ustalić na jakiej zasadzie otwiera drzwi i zrobić układ,
    który przyjmuje radiowo zlecenie otwarcia.

    To może być tak proste jak zwarcie przekaźnikiem dwóch przewodów. Nie
    wiem czy obsłużysz radio (avr + rfm12 najtaniej... ale nie prosto). I
    nie wiem czy mieszkania nie masz zbyt daleko od drzwi.

    Pozdrawiam,
    --
    Tomasz bla Fortuna
    jid: bla(at)af.gliwice.pl

  • 4. Data: 2010-11-12 17:24:27
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Gupik pisze:
    > w bloku jest domofon, taki zwykły na klucz, chciałbym się zapytać czy
    > można zrobić coś takiego żeby zamiast to otwierać kluczem zrobić to na
    > pilota, [ tylko dla 1 osoby ]
    ja to zrobiłem tak ,ze w mieszkaniu jest starodawny erisccon, podłączony
    do domofonu. wystarczy na niego puścić dzwonek i otwiera rygiel.
    Ericsson - bo ma "białą listę"

    ToMasz

  • 5. Data: 2010-11-12 18:15:25
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-11-12 16:09, Gupik wrote:
    > w bloku jest domofon, taki zwykły na klucz, chciałbym
    > się zapytać czy można zrobić coś takiego żeby zamiast
    > to otwierać kluczem zrobić to na pilota, [ tylko dla 1
    > osoby ]

    Ja mam to zrobione na jednokanalowej radiolini Elmesa
    podlaczylem sie perfidnie pod przycisk rygla w
    sluchawce. Jesli natomiast masz domofon z wywolaniem
    cyfrowym to juz bedzie gorzej bo tam trzeba najpierw
    podniecs sluchawke i dopiero mozna otwierac
    (przynajmniej w tychdomofonach ktore znam tak jest)

    --
    NoRek

  • 6. Data: 2010-11-12 19:05:10
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > Na jakiej wysokości jest Twoje mieszkanie?
    mieszkam na 1 piętrze, centralny zamek w samochodzie otwiera się bez
    problemu z okna.

  • 7. Data: 2010-11-12 20:44:17
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    NoRek wrote:

    > trzeba najpierw podniecs sluchawke i dopiero mozna otwierac

    Albo jeszcze gorzej: Najpierw ktoś musi zadzwonić domofonem, potem
    trzeba podnieść słuchawkę i dopiero można otworzyć.

    Mirek.

  • 8. Data: 2010-11-13 12:10:06
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

    > Albo jeszcze gorzej: Najpierw ktoś musi zadzwonić domofonem, potem
    > trzeba podnieść słuchawkę i dopiero można otworzyć.

    Tak się zachowują wszystkie popularne cyfrowe domofony.
    Dopóki ktoś z dołu nie zadzwoni są "martwe", nie da się z nich wysłać komendy
    "otwórz"

    Tak więc rozwiązaniem może być tylko instalacja odbiornika , najprościej i
    chyba najtaniej sterownika centralnego zamka od samochodu, przy centralce
    domofonu.
    Styki przekaźników wykonawczych równolegle i będzie działać.
    Myślę, że każdy konserwator domofonów potrafi (jeśli zechce) to zrobić.