  • 1. Data: 2012-01-04 06:27:31
    Temat: Dopuszczalne naciski powierzchniowe
    Od: Inżynier Jaskiniowy <j...@g...pl>

    Dzień dobry.

    Mam nakrętkę i gwint stalowy pracujący w ten sposób:
    1. skręcamy bez obciążenia
    2. obciążamy
    3. stoi tydzień pod pełnym obciążeniem
    4. rozkręcamy pod pełnym obciążeniem (zwalniamy)
    5. odpoczywa dwa dni i powtarzamy cykl

    Przy obliczaniu takiego gwintu używa się wielkości Dopuszczalnego
    Nacisku Powierzchniowego.

    Czy jest norma ewent. książka, z której można się dowiedzieć jaki
    Dopuszczalny Nacisk przyjąć?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-04 10:19:13
    Temat: Re: Dopuszczalne naciski powierzchniowe
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 4 Sty, 06:27, Inżynier Jaskiniowy <j...@g...pl> wrote:
    > Dzie dobry.
    >
    > Mam nakr tk i gwint stalowy pracuj cy w ten spos b:
    > 1. skr camy bez obci enia
    > 2. obci amy
    > 3. stoi tydzie pod pe nym obci eniem
    > 4. rozkr camy pod pe nym obci eniem (zwalniamy)
    > 5. odpoczywa dwa dni i powtarzamy cykl
    >
    > Przy obliczaniu takiego gwintu u ywa si wielko ci Dopuszczalnego
    > Nacisku Powierzchniowego.
    >
    > Czy jest norma ewent. ksi ka, z kt rej mo na si dowiedzie jaki
    > Dopuszczalny Nacisk przyj ?

    Poszukaj w archiwum, było to wałkowane kilka miesięcy temu.
    Konrad

  • 3. Data: 2012-01-04 11:10:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    oops, w połowie marca 2010- trochę więcej niz kilka miesięcy :-)

  • 4. Data: 2012-01-04 11:22:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    oops, w połowie maja 2010- trochę więcej niz kilka miesięcy :-)

  • 5. Data: 2012-01-05 00:14:13
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Znalazłem rozdzialik i tablicę z wrtościam dla kilkunastu gatunków stali, w
    Niezgodzińscy "Wzory, Wykresy i Tablice wytrzymałościowe" PWN.
    PP

  • 6. Data: 2012-01-12 16:01:38
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm>

    Ok. dzięki za odpowiedzi.