  • 1. Data: 2012-01-02 15:19:31
    Temat: szklo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Tak a propos niedawnej pyskowki: patrze sobie po kominkach, i ludzie z
    tym zwiazani lubia okreslenie "szyba ceramiczna".
    albo np "przezroczysta ceramika".
    http://szybka.pl/sklep/c-25_83/szklo-kominkowe.html

    Sami pewnie tego nie wymyslili, przypelzlo z zachodu :-)

    J.

  • 2. Data: 2012-01-02 15:47:50
    Temat: Re: szklo
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 2 Sty, 15:19, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sami pewnie tego nie wymyslili, przypelzlo z zachodu :-)

    Wszystko jest w porządku. Kalka językowa pokazuje że nie wiedzą o czym
    mówią, ale powtarzają za angielskojęzycznym źródłem tak jak tam stało.
    Konrad

  • 3. Data: 2012-01-02 16:34:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

    >Wszystko jest w porządku. Kalka językowa pokazuje że nie wiedzą o
    >czym
    >mówią, ale powtarzają za angielskojęzycznym źródłem tak jak tam
    >stało.

    To co to jest ? ceramika stopiona do szkla ?

    J.

  • 4. Data: 2012-01-02 16:51:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 2 Sty, 16:34, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik "Konrad Anikiel"  napisa w wiadomo ci

    > To co to jest ? ceramika stopiona do szkla ?

    Technicznie? Kompozyt szklano-ceramiczny. Dobierasz dwa materiały:
    ceramikę (materiał krystaliczny) i szkło (amorficzny). Dobierasz
    proces technologiczny: mielesz ceramikę do odpowiedniego rozmiaru
    proszku, stapiasz z tym szkłem w odpowiedniej proporcji, mielesz to co
    powstało, znowu stapiasz, powtarzasz to odpowiednią ilość razy aż
    otrzymasz materiał o odpowiedniej homogeniczności. Formujesz z tego
    płyty czy co tam potrzebujesz. A potem nazywasz to 'glass ceramic'.
    Tłumacz i tak ochrzci to po polsku tak jak chce...
    Konrad

  • 5. Data: 2012-01-02 17:26:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >otrzymasz materiał o odpowiedniej homogeniczności. Formujesz z tego
    >płyty czy co tam potrzebujesz. A potem nazywasz to 'glass ceramic'.

    Topisz do postaci cieklej, czy do nizszej temperatury ?

    Przy nizszej powino chyba wyjsc "szklo" mleczne, przy wyzszej .. no i
    tu wracamy do poczatku - sklad chemiczny jest taki sam, przy stopieniu
    struktura krystaliczna znika, a i ewentualne wiazania chemiczne sie
    chyba przeorganizuja. Sklad ilosciowy moze byc troche inny.

    J.

  • 6. Data: 2012-01-02 17:46:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 2, 5:26 pm, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik "Konrad Anikiel"  napisa w

    > Topisz do postaci cieklej, czy do nizszej temperatury ?

    Odpowiedniej do procesu technologicznego.

> [...]
    > struktura krystaliczna znika, a i ewentualne wiazania chemiczne sie
    > chyba przeorganizuja.  Sklad ilosciowy moze byc troche inny.

    Wracaj do początku, śmiało :)
    Konrad

  • 7. Data: 2012-01-03 09:28:29
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-01-02 18:26, J.F pisze:
    > Topisz do postaci cieklej, czy do nizszej temperatury ?

    Można coś stopić do postaci stałej?

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2012-01-03 09:41:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 3 Sty, 09:28, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

    > Można coś stopić do postaci stałej?

    No właśnie..
    Ale z drugiej strony: przetłumacz sobie na polski 'melt (down)' i
    'fuse (together)' w odniesieniu do materiałów mięknących 500C poniżej
    liquidusu :-)
    Konrad

  • 9. Data: 2012-01-03 10:16:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomości
    >Można coś stopić do postaci stałej?

    Tak sie robi ceramike :-)
    Jak to jest mieszanka materialow o roznej temperaturze topnienia, to
    nie wszystko musi sie stopic :-)

    J.

  • 10. Data: 2012-01-03 11:21:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 3 Sty, 10:16, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak sie robi ceramike :-)

    Przepraszam, a co się topi w glinie, porcelanie, porcelicie itd
    podczas wypalania? Jak zwykle piszesz bzdurę a potem będziesz się wić
    żeby udowodnić że tak na prawdę to miałes na myśli zupełnie coś innego
    niż napisałeś, no i czemu nikt nie zważa na Twoją licentia poetica,
    podły świecie!
    Konrad