  • 1. Data: 2011-12-30 12:09:36
    Temat: proba rozciagania
    Od: "kraken" <[no_spam]yaxx@o2.pl>

    Zastanawia mnie taka rzecz, w czasie proby rozciagania prostokatnej probki
    stalowej, pekniecie nastepuje pod katem 45 stopni do osi probki (wzdluz
    linii Ludersa-Hartmanna). Czy wg. teorii, kierunek "skosnosci" tych linii
    jest zawsze w te sama strone tzn. np. od lewej w dol do prawej, czy kierunek
    jest przypadkowy?

  • 2. Data: 2011-12-30 12:14:03
    Temat: Re: proba rozciagania
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    kraken napisał(a):
> [...]
    > jest zawsze w te sama strone tzn. np. od lewej w dol do prawej, czy kierunek
    A z której strony maszyny stoisz?
    W.Kr.

  • 3. Data: 2011-12-30 12:25:42
    Od: "kraken" <[no_spam]yaxx@o2.pl>

    Użytkownik "W.Kr." <w...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    kraken napisał(a):
> [...]
    > linii Ludersa-Hartmanna). Czy wg. teorii, kierunek "skosnosci" tych linii
    > jest zawsze w te sama strone tzn. np. od lewej w dol do prawej, czy

    Chodzi mi tylko o to czy ten kierunek jest okreslony czy przypadkowy. A
    jesli okreslony to od czego zalezy, bo ksiazkach jakos nie moge znalezc.

  • 4. Data: 2011-12-30 13:20:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 30, 1:14 pm, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:
    > A z której strony maszyny stoisz?

    Hola! Próbka jest prostokątna, więc:
    1. Czy płaszczyzna pęknięcia ułoży się tak żeby mieć max.
    powierzchnię, min. powierzchnię, a może obwód? Będzie prostopadła do
    któregoś z boków? Krótszego czy dłuższego?
    2. Próbka wycięta z walcowanej grubej blachy, ale niesymterycznie
    względem płaszczyzny walcowania. Jednym słowem na jednym boku bardziej
    umocniona przez zgniot. Jaki będzie wpływ anizotropii?
    3. Próbka wycięta z małej odkuwki, gdzie kierunek płynięcia materiału
    nie jest ten sam w całej próbce. Na przykład z miejsca gdzie szyjka
    kołnierza przechodzi w kryzę. Też będzie pękać w przypadkowym
    kierunku?

    Na ten nowy rok :)
    Konrad

  • 5. Data: 2011-12-30 22:55:16
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Na ten nowy rok :)

    No i zabiłeś tak fajne i proste pytanie :)

    Miłego.
    __
    Pzd, Irek.N.

  • 6. Data: 2011-12-31 08:39:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 30, 11:55 pm, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > No i zabiłeś tak fajne i proste pytanie :)

    Wiem że zabiłem. Ale skoro bez wysiłku można znaleźć dowolną ilość
    wyjątków, to nie ma reguły. W szkołach uczenie takich "reguł" bez
    słowa o tych wyjątkach to antyuczenie.
    Konrad

  • 7. Data: 2011-12-31 15:02:01
    Od: "kraken" <[no_spam]yaxx@o2.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >
    >Wiem że zabiłem. Ale skoro bez wysiłku można znaleźć dowolną ilość
    >wyjątków, to nie ma reguły. W szkołach uczenie takich "reguł" bez

    Ale jednak czesto wynik jest zgodny z teoretycznym czyli 45stopni, dlatego
    pytalem jak to jest "wg. teorii". Ze wzoru wychodzi mi ze kierunek skosnosci
    zalezy od zwrotu sily (rozciaganie, sciskanie).

  • 8. Data: 2011-12-31 15:56:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

  • 9. Data: 2011-12-31 16:03:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

> [...]
    > pytalem jak to jest "wg. teorii". Ze wzoru wychodzi mi ze kierunek skosnosci
    > zalezy od zwrotu sily (rozciaganie, sciskanie).

    Widzę że WKr miał rację. Nie stawaj po drugiej stronie maszyny bo cała
    teoria pójdzie w p...
    Konrad

  • 10. Data: 2012-01-01 21:22:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 08:03:47 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Widzę że WKr miał rację. Nie stawaj po drugiej stronie maszyny bo cała
    > teoria pójdzie w p...

    Te linie to na poczatku sa powierzchniowe ?

    Byloby ciekawie gdyby po jednej stronie byly odchylone w prawo, a po
    drugiej ... tez w prawo.

    J.