  • 1. Data: 2011-01-06 11:11:03
    Temat: Dostęp do lokalnej pętli abonenckiej TKT TP
    Od: "Teodor" <l...@t...gazeta.pl>

    Witam
    Czy ktoś się orientuje czy TP i TK Telekom mają umowę o wzajemnym dostępie
    do swojej sieci.
    Mam w firmie 2 telefony w sieci TP i dla tego operatora odprowadzam
    abonament.
    Ale, że budynek leży przy torach, lata temu sam musiałem wydzierżawić parę
    km linii telefonicznej od Telekomunikacji Kolejowej aby Tepsa mogła mi
    świadczyć usługę.
    Teraz chciałbym ograniczyć koszty i zrezygnować z dzierżawy.
    Czy wg stanu prawnego na dzień dzisiejszy (uwolnienie pętli abonenckiej) TP
    sama powinna doprowadzić linię do mnie bez dodatkowych kosztów z mojej
    strony. wiem że w drugą stronę (alternatywny operator ma dostęp do pętli w
    TP na podstawie umowy) to działa.
    nie wiem czy TK ma umowę o dostepię do sieci TP i czy to jest umowa
    wzajemna.
    Może ktoś przerabiał taką sytuację i pomoże mi pozbyć się dzierżawy, być
    może rozwiązaniem byłoby przenieśc nr tepsy do innego operatora.
    --
    Teodor

  • 2. Data: 2011-01-06 11:41:25
    Temat: Re: Dostęp do lokalnej pętli abonenckiej TKT TP
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-01-06 12:11, Teodor pisze:
> [...]
    > Może ktoś przerabiał taką sytuację i pomoże mi pozbyć się dzierżawy, być
    > może rozwiązaniem byłoby przenieśc nr tepsy do innego operatora.
    w takim przypadku już dawno bym z TP nie korzystał tylko przeniósł się do TK

  • 3. Data: 2011-01-06 16:56:51
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 06.01.2011 12:41, Jawi wrote:
    > w takim przypadku już dawno bym z TP nie korzystał tylko przeniósł się
    > do TK

    Razem z numerami telefonów.
    Przy okazji DSL z TKT też jest bardzo fajną usługą. Korzystam od paru
    lat i sobie chwalę.
    --
    Olek

  • 4. Data: 2011-01-06 20:01:32
    Od: "Teodor" <l...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > w takim przypadku już dawno bym z TP nie korzystał tylko przeniósł się do
    > TK

    łącza stanowią backup na wypadek awarii w TK. Podstawowe łącze są z TK.
    dlatego wolałbym oby przychodziły osobną infrastrukturą i z innej centrali
    taka specyfika firmy że łączność musi być. (oczywiście nr komórkowe też są w
    zapasie)
    --
    Teodor

  • 5. Data: 2011-01-10 12:04:34
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik "Teodor" <l...@t...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > centrali
    > taka specyfika firmy że łączność musi być. (oczywiście nr komórkowe

    O kant tyłka taki backup, przecież sam napisałeś że TP do Ciebie idzie
    po kablach TK.
    To tak jakbym kupił numery w "dwóch" sieciach: Taktaku i Heji ;)))

  • 6. Data: 2011-01-10 13:06:14
    Od: "Teodor" <l...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "pyton" <p...@o...no> napisał w wiadomości
    > O kant tyłka taki backup, przecież sam napisałeś że TP do Ciebie idzie po
    > kablach TK.
    > To tak jakbym kupił numery w "dwóch" sieciach: Taktaku i Heji ;)))
    Owszem nie do końca jest to prawdziwy bakup bo ostatnie 3 km lini idzie w
    jednym kablu, ale zabezpiecza mnie to przed awarią centrali i urwaniem
    swiatełka do punktu styku operatorów.
    liczę na odpowiedzi ludzi, którzy przerabiali problem, lub wiedzą jak
    zrezygnować z dzierżawy linii bez utraty numeru z tepsy.
    --
    Teodor