  • 41. Data: 2014-09-02 16:47:40
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Nie. Sądząc z opisu wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w
    > przeciwnym kierunku. I w takiej sytacji zapewne przejedzie przez linię
    > ciągłą.

    To już są tylko domysły. Oczywiście przekraczać linii ciągłej prawa nie ma,
    ale też najczęściej nie ma takiego powodu. Ulice w miastach są szerokie i
    bardzo często można przejechać obok skręcającego bez naruszania przepisów i
    do takiej sytuacji się odnosiłem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2014-09-02 17:53:28
    Od: <5...@7...175328.invalid> (Tom N)

    Myjk w

    > 01 Sep 2014 22:43:39 GMT, tᴏ

    > Ja spotykam czasem takich: http://youtu.be/au_g_Cwq81g

    Przez 15 sekund prawym pasem z naprzeciwka pojechał jedno (1) auto, na
    lewym "korek" ;P

    > Nie, nie było za mną korka. ;>

    Kłamiesz pewnie ;-D

    --
    'Tom N'

  • 43. Data: 2014-09-02 18:09:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-02 13:25, Andrzej Lawa wrote:

    > Ominąć zasadniczo tak. Jak _stoi_przed_ skrzyżowaniem (chyba że stoi
    > przed przejściem dla pieszych).
    >
    > Wyprzedzić (zwłaszcza na skrzyżowaniu) - nie.
    >
    > To znaczy jest wyjątek dotyczący wyprzedzania sygnalizujących zamiar
    > skrętu,

    Czyli tu. Piszę wyraźnie, że można, bo ma kierunek wrzucony, a ty
    piszesz, że nie można, chyba, że ma kierunek wrzucony:P Przegrywaj jak
    mężczyzna:P

    Shrek.

  • 44. Data: 2014-09-02 19:40:17
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 2 września 2014 13:58:33 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Nie. Sądząc z opisu wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w
    >
    > przeciwnym kierunku. I w takiej sytacji zapewne przejedzie przez linię

> [...]

    To czy przejeżdża czy nie przejeżdża linii ciągłej w przypadku jak nadzieje się na
    tego przepuszczanego nie ma znaczenia. Przejechał linię popełnił wykroczenie. Winny
    ewentualnej stłuczki czy wypadku będzie ten co mu pozwolono wjechać z
    podporządkowanej.

  • 45. Data: 2014-09-02 19:51:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    ps.com...

    > Kierowanie ruchem obejmuje "osoby trzecie" - uczestników ruchu,
    > nie związanych z tym co ja robię sam jako uczestnik.

    > W którą stronę?
    > Bo pierwszeństwo wynika zazwyczaj li tylko z braku braku pierwszeństwa :>
    > (nie licząc pieszych)

    Jest oczywista że ktoś kto zatrzymuje ruch za sobą aby wpuścić
    celowo kogoś kto nie ma pierwszeństwa, a nawet 2-3 samochody
    stara się KOSZTEM czasu (nie tylko swojego czasu ale wszystkich tych
    którzy stoją za nim) świadomie i celowo sterować ruchem kołowym.
    A do tego uprawniona jest zdaje się tylko Policja...
    Dla mnie takich dobrodziejów słusznie obtrąbiają i omijają bo
    niby jakim prawem ktoś będzie rozporządzał moim czasem???
    Co innego jak jesteś na pustej drodze i nikt za Tobą nie stoi, wtedy
    sobie puszczaj nawet cały korek z podporządkowanej... Ale jak
    blokujesz świadomie i celowo ruch na głównej drodze aby
    wpuszczać tych z podporządkowanej to mam nadzieje podpadasz
    pod jakiś paragraf kodeksu drogowego.

  • 46. Data: 2014-09-02 19:58:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oczywiście, skutkuje to również tak (mam na uwadze posty
    > Przemola), że ustąpić mogę wyłącznie SWOJEGO pierwszeństwa.
    > Nie mogę komuś "dać pierwszeństwa" wobec innych uczestników.
    > Jeśli JA ustępuję, to inny uczestnik ruchu nie może z tego
    > wywodzić, że inni też (mu) ustąpią, to już jego broszka,
    > i wyskakujący zza węgła jednoślad niejednego już zaskoczył.

    Z tym że on nie jest sam na drodze, za nim stoją ludzie na głównej
    drodze i drapią się po głowie co ten ch*** przed nimi próbuje robić
    i dlaczego on się rządzi ich czasem...

    > Konkretnie artykułem 3 PoRD, słowami "unikać wszelkiego
    > działania, które mogłoby [...]ruch ten utrudnić[...]
    > Przez działanie rozumie się również zaniechanie"

    I właśnie zachowując się NIEPRZEWIDYWALNIE on właśnie
    utrudnia ruch, w szczególności tym co stoją na głównej za nim.
    Mało tego, Ci z podporządkowanej widząc korek na głównej
    mogą właśnie przestać patrzeć przez przednią szybę i zacząć
    regulować radio - a więc reakcja na machanie ręką i "wpuszczanie"
    może być znacznie opóźniona, co niewątpliwie wkurwiać może
    tych co stoją na głównej drodze za dobrodziejem, i słusznie.

    Mało tego, doprowadzić może do tego, że taki wpuszczany na
    podporządkowanej, może w ostatniej chwili zauważyć tego
    wpuszczającego go dobrodzieja i dać rurę w momencie gdy
    wpuszczający zniecierpliwił się czekając i sam dał rurę na
    głównej, obtrąbiony przez wkurwionych z tyłu...

    Dlatego warto unikać takich sytuacji i nie obdarowywać tych
    na podporządkowanej NIE SWOIM wolnym czasem...
    To, że Tobie dobrodzieju się nie spieszy nigdzie i chcesz się
    swoją kulturą i dobrym wychowaniem popisywać nie znaczy
    że innym za Tobą się spieszy i mają święte prawo będąc
    na głównej drodze oczekiwać że pojadą wcześniej niż ci co
    czekają na drodze im podporządkowanej.

  • 47. Data: 2014-09-02 19:59:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > 01 Sep 2014 22:43:39 GMT, tᴏ

    > Ja spotykam czasem takich: http://youtu.be/au_g_Cwq81g
    > Nie, nie było za mną korka. ;>

    Dokładnie o tym piszę. Taki dobrodziej robi tylko niepotrzebne zamieszanie.

  • 48. Data: 2014-09-02 21:26:48
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 01 Sep 2014 20:59:23 +0200, Radek D napisał(a):

    > Więc by go trochę rozładować staram się choćby na kilka sekund
    > zatrzymać się lub choćby zwolnić przed skrzyżowaniem

    Może po prostu spróbuj odpowiednio wcześniej zachować większy odstęp od
    poprzednika jadąc z prędkością nie prowokującą do wyprzedzania.

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 49. Data: 2014-09-02 21:54:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-09-02 o 19:51, Pszemol pisze:
> [...]
    > którzy stoją za nim) świadomie i celowo sterować ruchem kołowym.
    > A do tego uprawniona jest zdaje się tylko Policja...

    Wybacz ale dalej nie czytam.
    Ślepa wiara w genialność prawa ustanawianego przez głupców prowadzi nas
    do ograniczeń takich jak 1600 wat w odkurzaczu.
    Mam przypominać o komórkach czy innych zielonych strzałkach?
    Nie wyobrażam sobie przetrwania w miejskiej dżungli bez odrobiny
    uprzejmości, pomyślunku i przepuszczenia kilku samochodów dziennie.
    Dzięki temu i mnie przepuszczają i jakoś da się żyć.
    Aż tak Wam się nudzie że nawet o to się kłócicie? :-)

    PS. [OT] Tylko czekam jak UE zakaże produkowania samochodów osobowych
    powyżej 100 KM. Przecież to szkodzi środowisku :-)

  • 50. Data: 2014-09-02 23:11:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, Pszemol wrote:

    > Z tym że on nie jest sam na drodze, za nim stoją ludzie na głównej
    > drodze i drapią się po głowie co ten ch*** przed nimi próbuje robić
    > i dlaczego on się rządzi ich czasem...

    Tak może być, dlatego wersji "przeciw" dla zastosowania art.3 PoRD
    nie wykluczam.
    Natomiast jeśli "sumarycznie" na tym ktoś inny zyska, to podstaw
    do zarzutów nie widzę.

    > I właśnie zachowując się NIEPRZEWIDYWALNIE on właśnie
    > utrudnia ruch, w szczególności tym co stoją na głównej za nim.

    W zamian ułatwiając go innym. Dlatego jak wyżej.

    > Mało tego, Ci z podporządkowanej widząc korek na głównej
    > mogą właśnie przestać patrzeć przez przednią szybę

    Niestety, zdarza się.
    Dlatego bardzo wskazany jest "kontakt wzrokowy".

> [...]
    > wpuszczający zniecierpliwił się czekając i sam dał rurę na
    > głównej, obtrąbiony przez wkurwionych z tyłu...

    O nie. To już jest błąd.
    Oczywiście, jak zwykle w takich wypadkach, może powstać
    "problem dowodowy", ostatnimi czasy rozwiązywalny za pomocą
    kamerki skądinąd :), ale zasada jest prosta: jak już ktoś
    ustąpi, to MA OBOWIĄZEK albo ustąpić, albo poczekać na
    sygnał od "obdarowanego", że tamten rezygnuje.
    W przeciwnym razie winien jest umyślnego wprowadzenia
    w błąd. Jak "tamten" nie reaguje, to trzeba się upewnić,
    że nie chce albo nie może (on mu gaz, a on mu zgas ;))
    (cenzura nie poprawiać). Klakson, długie, rzut beretem ;)

    > Dlatego warto unikać takich sytuacji i nie obdarowywać tych
    > na podporządkowanej NIE SWOIM wolnym czasem...

    A to już nie jest dyskusja prawnicza, lecz o definicję
    buraka ;) (bo znajdą się co najmniej dwa zdania z taką
    opinią, z przeciwnym założeniem).
    Natomiast jeśli takie ustąpienie może usunąć "zakleszczenie",
    to jak napisałem poprzednio - IMVHO jest obowiązkowe.

    A oczekiwać mogą. Nomen omen.
    :>

    pzdr, Gotfryd