  • 1. Data: 2015-05-08 20:52:00
    Temat: Ducato 2.0 syntetyk - wymiana oleju
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Ducato 2012, 2.0 115km, olej syntetyczny.
    Jazda to 80% trasa, sposób jazdy bardzo spokojny, obroty do 3 tysiecy.
    Po zakupie wymieniłem olej na nowy.
    Wydawało mi sie ze przy tego typu uzytkowaniu nastepna wymiane zrobie po 30
    tysiacach.

    Tymczasem dzis autko pusciło mi komunikat ze mam wymienic olej a mineło
    raptem 15 tysiecy.
    Olej na bagnecie wyglada jak nowy, nie jest czarny, raczej ciemno brazowy
    jeszcze.

    Co o tym myslicie?
    To jakas bzdura zaproggramowana w komputerze ze po 15 tysiacach zalecaja?
    A moze jakis czujnik oznajmił ze pora na wymiane?

  • 2. Data: 2015-05-08 23:00:00
    Temat: Re: Ducato 2.0 syntetyk - wymiana oleju
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 8 maja 2015 20:52:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > To jakas bzdura zaproggramowana w komputerze ze po 15 tysiacach zalecaja?
    > A moze jakis czujnik oznajmił ze pora na wymiane?

    Jedyny czujnik jaki miałby sens to czujnik pH. Raczej kilometry liczy.

  • 3. Data: 2015-05-09 11:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Jedyny czujnik jaki miałby sens to czujnik pH. Raczej kilometry liczy.

    Tez tak mysle.
    Tylko dlaczego ustawiony na 15 tysiecy...?

  • 4. Data: 2015-05-09 11:06:06
    Od: rzymo <r...@g...com>

> [...]
    > To jakas bzdura zaproggramowana w komputerze ze po 15 tysiacach zalecaja?
    > A moze jakis czujnik oznajmił ze pora na wymiane?

    Głupie pytanie - olej był wymieniony i to wszystko, czy w kompie też była odnotowana
    zmiana? Tylko to się liczy (przy zaplanowanych przeglądach i wymianach oleju) -
    zmiana w kompie, a nie fizyczna wymiana oleju czy przegląd...

    U mnie ~26k km przejechane od listopada, według instrukcji powinien wołać o olej po
    40kkm, o przegląd po 45kkm. Za niedługo się przekonam, jak to wyjdzie w praktyce...

  • 5. Data: 2015-05-09 11:50:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik rzymo r...@g...com ...

> [...]
    > była odnotowana zmiana? Tylko to się liczy (przy zaplanowanych
    > przeglądach i wymianach oleju) - zmiana w kompie, a nie fizyczna

    A tego to nie wiem.
    Osoba ktora to robiła ma sprzet do komputera, ale kto wie czy zrobiła
    oznaczenie w komputerze, bo wymieniałem profilaktycznie i nie było tego
    komunikatu.

    > U mnie ~26k km przejechane od listopada, według instrukcji powinien
    > wołać o olej po 40kkm, o przegląd po 45kkm. Za niedługo się przekonam,
    > jak to wyjdzie w praktyce...

    Reasumujac - skasować komunikat i spokojnie jezdzic dalej kolejne 15-20
    tysiecy...?

  • 6. Data: 2015-05-09 11:59:05
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu sobota, 9 maja 2015 11:50:34 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik rzymo r...@g...com ...
    > (...)
    >
    > Reasumujac - skasować komunikat i spokojnie jezdzic dalej kolejne 15-20
    > tysiecy...?

    Instukcja do mojego wyraźnie tak wskazuje - olej po 40kkm, przegląd 45kkm.

  • 7. Data: 2015-05-11 19:31:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik rzymo r...@g...com ...

    > Instukcja do mojego wyraźnie tak wskazuje - olej po 40kkm, przegląd
    > 45kkm.

    I juz wszystko wiem.
    Osoba ktora wymieniała olej - nie skasowała komputera, bo w momencie
    wymiany nie było komunikatu.

    Natomiast komputer steruje wymiana na podstawie liczby kilometrów ale tez
    sposobu jazdy lub ilosci motogodzin - w kazdym razie szacuje to jakos bo
    np. samochód jezdzacy na trasach moze przejechac miedzy wymianami
    wskazanymi przez komputer 45 tysiecy ale juz jezdzac wiekszosc po miescie -
    raczej około 35 tysiecy km.

    Dzieki za odpowiedzi.