  • 21. Data: 2016-06-14 20:37:37
    Temat: Re: Duży monitor czy telewizor?
    Od: z <...@...pl>

    Już wiem więcej. :-)

    Karta graficzna za 120 zł ze sklepu jakiś geoforce potrafi ogarnąć
    rozdzielczość 4K. Da się ustawić ręcznie taką rozdzielczość w sterowniku
    przy 25 Hz.
    Efekt jest jednak kieski. Drobne teksty robią się nieczytelne.
    Prawdopodobnie telewizor za dużo kombinuje z "polepszaniem obrazu"
    Rozmywa szarpie... Podejrzewam że nie da się tego wyłączyć (a może)
    Podobny efekt jest na starym telewizorze FHD.

    Za to przy rozdzielczości 1080p obraz wygląda ok. Znaczy dużo lepiej niż
    przy tej samej rozdzielczości w starym tv FHD.

    Wniosek: Jeśli ktoś ma zamiar podłączyć telewizor do komputera to warto
    4K dla lepszej jakości obrazu FHD Zachowuje się wtedy jak bardzo duży
    monitor FHD :-)

    Testowałem na Samsungu UE43KU6072U za 2500 zł po hdmi

  • 22. Data: 2016-06-15 08:44:26
    Od: z <...@...pl>

    Po podłączeniu szybszego komputera wszystko ładnie śmiga w 4K po hdmi.
    Do domowych zastosowań monitory 4K to finansowe i "calowe"
    nieporozumienie. :-)

  • 23. Data: 2016-06-18 16:00:06
    Od: PJP <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 16:28:59 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Ja to wiem. Kiedyś HD kupowałem też na wyrost.
    >
    > Chodzi mi teraz o możliwość realnego wykorzystania tych 4K pixeli
    > podłączonych do komputera.
    > Sprzedawcy w sklepie robią wielkie oczy jak pytam jaką rozdzielczość
    > uzyskam po podłączeniu do kompa.
    >
    > Jeśli się uda to będę się martwił o moc tego kompa :-)
    >
    > Inna zaleta tv to kąty widzenia. Zazwyczaj tanie tv wypadają lepiej niż
    > tanie monitory TN a jeszcze przeliczając na cale to jest kosmos :-)

    A próbowałeś poszukać instrukcji obsługi tv (w sklepie czasem tez udostępniają). Np.:
    <https://www.download.p4c.philips.com/files/4/49pus6
    561_12/49pus6561_12_dfu_pol.pdf> str 102. Tych informacji szukałes?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2016-06-18 19:10:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-18 o 16:00, PJP pisze:
> [...]
    Np.: <https://www.download.p4c.philips.com/files/4/49pus6
    561_12/49pus6561_12_dfu_pol.pdf> str 102. Tych informacji szukałes?

    Dzięki ale to co piszą w instrukcjach jest tyle samo warte co gatki
    sprzedawców (doświadczenie życiowe). :-) A jaką kartę graficzną kupić
    tam nie napisali:-)
    Sam teraz muszę dojść do tego (doświadczalnie) jaka GPU udźwignie
    Na razie wiem że nie muszę wydawać 800 zł tylko znacznie mniej.

    PS. Mam kolejny dylemat ale pewnie już bardzo OT :-)
    Czy zakładając do telewizora Samsung UE43KU6072U Moduł CI+ od UPC nadal
    będę mógł przewijać i nagrywać na dysku zewnętrznym tak samo jak z
    naziemnej?
    Opinie są różne: że się nie da, że się da, że da się tylko przewijać :-)

  • 25. Data: 2016-06-19 00:11:08
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-06-18 o 19:10, z pisze:
    > jest tyle samo warte co gatki sprzedawców (doświadczenie życiowe)

    Nie rozumiem po co ta *gadka*, żeś się uparł oglądać ich... gacie! ;-)

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 26. Data: 2016-06-21 21:36:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Jun 2016 14:01:21 +0200, z napisał(a):

    > Czy będzie potrzebna wypasiona karta graficzna która taką rozdzielczość
    > obsłuży?

    Kiedyś kopałem za grafiką do współpracy z OTV HD, z biernym chłodzeniem
    i niezbyt dużą pobieraną mocą która by obsłużyła po HDMI 4096x2160.
    Znalazłem jedynie GV-N710SL-1GL, 2GL i GV-N730SL-2GL. Niestety, jedynie
    w wykonaniu z krótkim slotem. W końcu nie kupiłem i nie wiem czy by się
    sprawdziła.
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a