  • 1. Data: 2016-06-02 10:54:18
    Temat: Cicha i dobra karta graficzna - ?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Niedługo będę się rozglądał za kartą graficzną. Chciałbym żeby była
    przede wszystkich super cicha. W komputerze nie mam w ogóle
    mechanicznego HDD, tylko duży wolnoobrotowy wentylator, który przy
    normalnym obciążeniu jest niesłyszalny. Przy małym obciążeniu w ogóle
    się nie włącza. Więc karta graficzna też powinna mieć wentylator, który
    nie włącza przy małym obciążeniu, a jak już się włączy, to jest cichy
    Wstępnie wytypowałem GIGABYTE Radeon R7 360 2GB OC i chciałbym coś +/- w
    tej cenie. Nie mam jednak informacji, jak u niej z głośnością. Czy taka
    karta na wyraźny przyrost mocy w stosunku do zintegrowanej Intel 2500
    HD? Zastosowanie głównie do wspomagania w programach do montażu wideo,
    obróbki grafiki 2D itp. W przyszłości może także grafika 3D. Gry
    sporadycznie jeżeli w ogóle. A może lepsza będzie całkiem inna karta?

  • 2. Data: 2016-06-02 12:28:18
    Temat: Re: Cicha i dobra karta graficzna - ?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-02 o 10:54, Poldek pisze:
> [...]
    > obróbki grafiki 2D itp. W przyszłości może także grafika 3D. Gry
    > sporadycznie jeżeli w ogóle. A może lepsza będzie całkiem inna karta?

    Ostatnio kupowałem droższą:
    http://www.x-kom.pl/p/237342-karta-graficzna-pci-e-a
    sus-geforce-gtx-960-4096mb-128bit-directcu-ii-strix-
    oc.html

    "DirectCU II zapewniającym chłodniejsze, cichsze i szybsze działanie
    oraz technologię wentylatora 0 dB gwarantującą całkowitą ciszę podczas
    ,,lekkiego" grania."

    Poszukaj może są tańsze modele z tym bajerem :-)

    Wentylatory włączają się tylko w stresie i są bardzo ciche. Na poziomie
    zasilacza (cichego) czy procesora i5 w trybie cichym.
    Gdyby był HDD to byłby najgłośniejszy z zestawu.

    Genaralnie do tej pory nie miałem nic do Ati ale się okazało że gryzie
    się z tunerami dvbt (różnymi)

    W drugim tańszym kompie kupiłem grafę z pasywnym chłodzeniem (za 200zł
    chyba) ale profilaktycznie założyłem duży wolnoobrotowy bezgłośny
    wiatrak. Temperatura sporo spadła i jest git :-)

  • 3. Data: 2016-06-02 12:44:13
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    z wrote:

> [...]
    > zasilacza (cichego) czy procesora i5 w trybie cichym.
    > Gdyby był HDD to byłby najgłośniejszy z zestawu.

    Opinie są zachęcające, ale chciałbym się upewnić, czy aby na pewno np.
    przy pisaniu w edytorze tekstu itp. wentylatory są całkowicie wyłączone?

  • 4. Data: 2016-06-02 13:53:20
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-02 o 10:54, Poldek pisze:
    > Niedługo będę się rozglądał za kartą graficzną. Chciałbym żeby była
    > przede wszystkich super cicha.

    Polecam:

    http://www.gainward.com/main/product/vga/pro/p00962/
    p00962_datasheet_95054fea89b7f6a7.pdf?s=178

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-06-02 14:12:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-02 o 12:44, Poldek pisze:

    > Opinie są zachęcające, ale chciałbym się upewnić, czy aby na pewno np.
    > przy pisaniu w edytorze tekstu itp. wentylatory są całkowicie wyłączone?

    Na 100%.
    Nie mam teraz jak zrobić statystyk :-) ale syn zapuścił jakąś wymagającą
    gierkę i byłem pod wrażeniem że jest dalej cicho.

  • 6. Data: 2016-06-03 10:36:47
    Od: atm <...@v...pl>

    > Opinie są zachęcające, ale chciałbym się upewnić, czy aby na pewno np.
    > przy pisaniu w edytorze tekstu itp. wentylatory są całkowicie wyłączone?

    Mam Asus Strix 970: w typowych, malo obciazajacych zastosowaniach 2D
    karata ne uruchamia wentylatorw. Zreszta w 3D jest nieporownywalnie
    cichsza od wczesiejszej 480 z turbina.