  • 1. Data: 2022-07-14 10:20:50
    Temat: Dwukierunkowe kable adaptery
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    Skąd mam wiedzieć, czy kabel lub adapter działa dwukierunkowo. Np. kabel
    DVI(M)-HDMI(M) albo adapter DVI(M)-HDMI(F) - czy "puszczą" sygnał wideo
    z obu końców po podłączeniu do karty graficznej.
    Są jakieś oznaczenia, czy trzeba sprawdzać u producenta, czy może to
    dzisiaj oczywistość, że tak jest

  • 2. Data: 2022-07-14 10:33:01
    Temat: Re: Dwukierunkowe kable adaptery
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 14 Jul 2022 10:20:50 +0200, użytkownik mariachi napisał:

> [...]
    > z obu końców po podłączeniu do karty graficznej.
    > Są jakieś oznaczenia, czy trzeba sprawdzać u producenta, czy może to

    Praktycznie nigdy nie działa dwukierunkowo.
    Możesz przyjąć, że zawsze podaje się najpierw wejście potem wyjście
    sygnału.

  • 3. Data: 2022-07-14 10:39:34
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2022-07-14 o 10:33, jureq pisze:

    > Praktycznie nigdy nie działa dwukierunkowo.
    > Możesz przyjąć, że zawsze podaje się najpierw wejście potem wyjście
    > sygnału.

    O taki najtańszy z opisem "Dwukierunkowa komunikacja"
    Ściemniają?
    https://lanberg.pl/produkt/CA-HDDV-20CU-0018-BK

  • 4. Data: 2022-07-14 19:16:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 03:39:31 UTC-5 mariachi napisał(a):

    > O taki najtańszy z opisem "Dwukierunkowa komunikacja"
    > Ściemniają?
    > https://lanberg.pl/produkt/CA-HDDV-20CU-0018-BK

    Nie kojarze czy hdmi i dvi sa kompatybilne czesciowo na warstwie sygnalowej ale tu
    chyba chodzi o to ze wszystkie kable video jakas tam dwukierunkowosc maja.
    DCC czy inne sygnaly sterujace idace z monitora do komputera.

    Ten nie rozpisuje sie za bardzo o kierunkowosci poza tytulem:
    KABEL HDMI(M)->DVI-D(M)(24+1)
    ->

  • 5. Data: 2022-07-14 20:02:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.07.2022 o 19:16, ptoki pisze:

> [...]
    chyba chodzi o to ze wszystkie kable video jakas tam dwukierunkowosc maja.
    > DCC czy inne sygnaly sterujace idace z monitora do komputera.

    Są.
    Akurat z DVI-D <-> HDMI to działa. Jakby chciał DVI-I analogowe to już
    niestety nie. Drugi niuans to rozdzielczości, DVI single link - max
    1920×1080 @ 60 Hz, dual link - 2560×1600 @ 60 Hz, 3840×2400 @ 33 Hz

    Ogólnie można się pokusić, że kable/przejściówki pasywne (znaczy bez
    elektroniki) są "z reguły" dwukierunkowe jeżeli da się fizycznie kabel
    odwrócić i spiąć.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2022-07-14 20:28:49
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2022-07-14 o 20:02, Irokez pisze:

> [...]
    >
    > Ogólnie można się pokusić, że kable/przejściówki pasywne (znaczy bez
    > elektroniki) są "z reguły" dwukierunkowe jeżeli da się fizycznie kabel

    Nie byłem pewny sprawności tego kabla, co mam, więc kupiłem stacjonarnie
    ten z linka i działa w obie strony.
    Ale dlaczego nie przesyła dźwięku? Łaczę laptopa z hdmi do dvi monitora.
    Z tego samego laptopa kablem hdmi-hdmi idzie też dźwięk na głośniki
    monitora.

  • 7. Data: 2022-07-14 21:56:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.07.2022 o 20:28, mariachi pisze:

> [...]
    > Ale dlaczego nie przesyła dźwięku? Łaczę laptopa z hdmi do dvi monitora.
    > Z tego samego laptopa kablem hdmi-hdmi idzie też dźwięk na głośniki

    Jeżeli monitor nie ma obsługi audio w DVI to nie będzie głosu.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2022-07-14 22:02:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.07.2022 o 21:56, Irokez pisze:

    > Jeżeli monitor nie ma obsługi audio w DVI to nie będzie głosu.

    uściślając, standard sygnałów video jest podobny w DVI i HDMI, ale DVI
    jako takie nie jest przeznaczone do transmisji głosu. Niektóre karty
    graficzne potrafią po DVI puścić też audio, ale po stronie monitora to
    słabo widzę obsługę audio w DVI. Raczej to miało działać kierunku DVI ->
    HDMI gdy podłączamy kompa do telewizora.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2022-07-14 22:46:41
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2022-07-14 o 22:02, Irokez pisze:

> [...]
    > słabo widzę obsługę audio w DVI. Raczej to miało działać kierunku DVI ->
    > HDMI gdy podłączamy kompa do telewizora.

    Coś teraz kojarzę, że w pecetach było tak, że potrzebny był kabelek od
    karty graf. do płyty głównej. Tylko nie wiem, czy to nie po to żeby był
    dźwięk filmu na wyjściu audio z płyty.
    A jeszcze jedno. Jak karta graficzna ma wyjście pełne DVI-I albo D to
    nadal można do niej podłączyć wtyk DVI single? Będzie działać, ale
    będzie po prostu ograniczenie rozdzielczości itp.?

  • 10. Data: 2022-07-15 20:25:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.07.2022 o 22:46, mariachi pisze:

    > A jeszcze jedno. Jak karta graficzna ma wyjście pełne DVI-I albo D to
    > nadal można do niej podłączyć wtyk DVI single? Będzie działać, ale
    > będzie po prostu ograniczenie rozdzielczości itp.?

    tak

    --
    Irokez