  • 31. Data: 2014-11-07 18:03:46
    Temat: Re: Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-06 o 23:14, 2late pisze:
    > W 6cio letnim laptopie mam jakis hitachi dysk, anie jednego bad
    > sectora, prawie caly czas robil jako stacjonarny, rzdko restartowany.
    > W PC-cie, w NASie lacznie 6 dyskow (w tym 2 WD) i nic. W poprzednim
    > pececie 4 dyski (Seagate, WD) i nic.
    > Komputery, jak juz cos robie i jest potrzeba, to restartuje i z 30
    > razy dziennie ale jak juz dziala do uptime'y i ok. miesieczne bywaja.
    > Jeden dysk w zyciu mi padl ale byl na gwarancji, z czasow 10 GB
    > Seagate'ow
    > Co robie zle? ;)

    Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi.

    Widzę że dyski masz opanowane to wyjaśnij mi co robię źle, że mam RAID1
    na 2 identycznych dyskach i nagle maszyna robi zwis i po restarcie nie
    wstaje system? Serwer Dell PowerEdge T310 ze sprzętowym kontrolerem RAID
    PERC, zgłasza że jest zdegradowany, uszkodzony dysk w biosie oznacza
    offline a system Win 2008 Serwer nie wstaje na tym dobrym?
    Po wyjęciu dysku system wstał. Padnięty podłączam przejściówką USB i
    odczytuję SMART: ma ponad 2000 badsektorów, kolejne 6 czeka na
    realokacje, przepracowane ponad 4 lata i tylko 243 rozruchy.
    Serwer zasilany z UPS APC Smart 1500, całość w szafie klimatyzowanej.
    Co robię źle?

    --
    Irokez

  • 32. Data: 2014-11-07 18:15:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > dokładnie, muszę się z Tobą zgodzić, te jebane powskie śmiecie nie
    > szanują czyichś danych... najpewniej jednak zapisywać na dvd, a mi
    > kurwa wszystkie nagrywary zjebali... ostro w tej europie.

    Mnie tam uczyli w podstawówce, że Chiny są w Azji a nie w Polsce, no ale
    zdarzało się że ktoś podstawówki nie kończył.

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2014-11-07 18:57:52
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    R.e.m.e.K wrote:

    > A Hitachi?

    > Mam NASa, ale 100MBit, z dwoma dyskami 500GB, lecz to troche malo. A NAS wybredny i
    nie ze
    > wszystkimi dyskami chce pracowac. A z kolei kupowac nowego NASA + 2 duze dyski to
    2k
    > trzeba wyrzucic, chwilowo za droga impra.

    Za 1100 zł masz wypasionego NASa ReadyNAS 102 z dyskiem WD RED 2 TB i
    temat rozwiązany kompleksowo na parę lat w przód. Drugi dysk do RAIDa
    dokupisz, jak będziesz chciał i potrzebował podwyższenia samopoczucia w
    kwestii redundancji danych i do tego czasu dysk WD RED 2 TB będzie parę
    gr tańszy.

  • 34. Data: 2014-11-07 21:02:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-11-07 o 18:03, Irokez pisze:
> [...]
    > realokacje, przepracowane ponad 4 lata i tylko 243 rozruchy.
    > Serwer zasilany z UPS APC Smart 1500, całość w szafie klimatyzowanej.

    Nic nie robisz źle, po prostu obecnie produkowane dyski, to taki sam
    szajs jak wszystko inne co nas otacza, a dodając do tego jeszcze gęstość
    upakowania danych, mamy to co mamy.

  • 35. Data: 2014-11-07 21:22:07
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-11-07 14:00, Chris pisze:

    > Pytanie jeszcze jak to jest transportowane bo łatwo uszkodzić dysk w
    > transporcie jak go zapakują w kopertę i dadzą na pocztę :)

    Pamiętam mój jeden dysk, firmy Maxtor wówczas, który jako jedyny
    otrzymałem w kartonie rozmiarach a'la na buty. Gruby karton, a w środku
    pianka/gąbka, w samym środku dysk. :)

  • 36. Data: 2014-11-08 11:04:42
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.11.2014 o 12:15, R.e.m.e.K pisze:
    > Jaki dysk warto dzis kupic, by miec w miare spokojna glowe o dane?

    Żaden.

    Albo dwa-trzy dyski i postawić macierz plus ewentualnie za-
    pasowy magazyn danych na kopie.

    Dyski są awaryjne -- po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić
    i w sytuacjach, gdy dane są istotne, próbować to obejść macie-
    rzowaniem i/lub robieniem kopii zapasowych.

    > Jest jaskios dysk 2TB, ktory warto kupic?

    Już w ogóle niewielu zostało producentów HDD niestety.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 37. Data: 2014-11-08 11:33:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radosław Sokół napisa?(a):

    > Dyski są awaryjne -- po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić
    > i w sytuacjach, gdy dane są istotne, próbować to obejść macie-
    > rzowaniem i/lub robieniem kopii zapasowych.

    Pamietając, że macierzowanie zabezpiecza *dostęp* do danych a kopie
    zapasowa zabezpiecza dane ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 38. Data: 2014-11-08 12:11:34
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 8 Nov 2014 10:33:12 +0000 (UTC), januszek napisał(a):

    > Pamietając, że macierzowanie zabezpiecza *dostęp* do danych a kopie
    > zapasowa zabezpiecza dane ;)

    Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 39. Data: 2014-11-08 13:19:20
    Od: marek <marek@>

    On 08.11.2014 12:11, R.e.m.e.K wrote:
    > Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

    W pliku Truecrypt pociętym splitterem i umieszczonym w kilku chmurach,
    tak aby w żadnej nie była całość.

    Marek

  • 40. Data: 2014-11-08 13:26:45
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 08 Nov 2014 13:19:20 +0100, marek napisał(a):

    > W pliku Truecrypt pociętym splitterem i umieszczonym w kilku chmurach,
    > tak aby w żadnej nie była całość.
    >
    > Marek

    A do kogo sie modlic, zeby zadna z chmur nie:
    - zniknela
    - padla
    - uszkodzila pliku
    - zablokowala konta