  • 1. Data: 2021-09-07 12:48:53
    Temat: Dyski desktop do NASa 95% idle?
    Od: m...@s...com

    Witam!

    Czy jest jakiś istotny argument, poza przedłużoną (czasami) gwarancją
    oraz "dedykowaniem" (czyli właściwie czym?), za kupowaniem dysków NAS
    do instalacji gdzie będą wiodły raczej leniwą egzystencję? Chodzi mi o
    sytuację, gdy NAS obsługuje jedną - dwie osoby, rzadko równocześnie,
    używany jest głównie jako magazyn na media, kopie zapasowe i przez
    jakieś 95% czasu chodzi na pusto? Czy w warunkach bardzo domowych
    będzie odczuwalna jakakolwiek różnica? Realnie te dyski będą znacznie
    mniej obciążone od tych w komputerze na biurku, przewidywana
    konfiguracja - dwa dyski w raid1. Potencjalny bonus dysków
    desktopowych: różnicę w cenie można dołożyć do trzeciego dysku na
    zapasowe kopie zapasowe :).

    Ciekaw jestem opinii :)

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2021-09-07 14:40:48
    Temat: Re: Dyski desktop do NASa 95% idle?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-07, m...@s...com <m...@s...com> wrote:
> [...]
    > konfiguracja - dwa dyski w raid1. Potencjalny bonus dysków
    > desktopowych: różnicę w cenie można dołożyć do trzeciego dysku na

    Nie widzę najmniejszego sensu inwestować w dyski NASowe. To co prawda
    żadna statystyczna wartość, ale mi częściej padały dedykowane do NASa
    niż zwykłe. Obciążeniowo używam generalnie jak i Ty.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-09-13 09:15:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Nie widzę najmniejszego sensu inwestować w dyski NASowe. To co prawda
    > żadna statystyczna wartość, ale mi częściej padały dedykowane do NASa
    > niż zwykłe. Obciążeniowo używam generalnie jak i Ty.

    Mi nigdy nie padły dedykowane do NASa, ale ja nigdy nie miałem WD Red.
    Miałem WD Green w NASie i był problem z ciągłym
    parkowaniem/odparkowaniem głowicy - lawinowo przyrastały na liczniku
    parkowania-odparkowania. W końcu kupiłem Seagate do NASa (chyba nazywa
    się do Hawk) i działają super i ogólnie NAS ma lepszą wydajność.

  • 4. Data: 2021-09-13 12:03:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.09.2021 o 09:15, Poldek pisze:
    > Mi nigdy nie padły dedykowane do NASa, ale ja nigdy nie miałem WD Red.

    Coś w tym jest - mam 3 sztuki WD Red 3TB. Kiedy miałem jeszcze Synology
    dwudyskowe to padły mi (na szczęście ni jednocześnie) oba dyski. Kupione
    były osobno. Na szczęście obsługa gwarancyjna była na tyle dobra, że jak
    kupiłem Synology 4 dyskowe to dokupiłem kolejnego Reda, który działa OK
    ale jest już po gwarancji chyba :)

> [...]
    > parkowania-odparkowania. W końcu kupiłem Seagate do NASa (chyba nazywa
    > się do Hawk) i działają super i ogólnie NAS ma lepszą wydajność.

    Mam jeszcze jeden slot wolny - może pójdę w te Seagate?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2021-09-13 12:52:28
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 13/09/2021 11:03 AM, Mirek Ptak wrote:

> [...]
    > jest już po gwarancji chyba :)

    > Mam jeszcze jeden slot wolny - może pójdę w te Seagate?

    Tez mam 2 REDy w domowych NASach i chodza bez problemow. Jeden z 10 lat (2
    TB) drugi NAS ok. 6 lat (6TB). Ze 3 lata temy dokupilem Seagate'a (6TB) i
    ten jest glosniejszy (bo 7200 rpm), wczesniej nic nie slyszalem. Ten
    ostatni NAS ma 4 sloty wiec jako system wstawilem SSD 48 GB. Teraz mam
    jeszcze jeden slot wolny ale ceny HDD sa zbyt wysokie.
    Ani jednego bad blocka, a jedyne jakie mi sie przytrafily to z 5-6 lat temu
    w komputerze na WD Black 4 TB ale od lat nic nowego.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 6. Data: 2021-09-13 15:06:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 13.09.2021 o 12:03, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > ale jest już po gwarancji chyba :)

    > Mam jeszcze jeden slot wolny - może pójdę w te Seagate?

    Sorki - linia dysków do NAS od Seagate nazywa się Ironwolf i takie dyski
    mam (2×2TB) i od kilku lat nie mam zastrzeżeń. Działają ciszej niż
    wcześniejsze WD Green, dają lepsze osiągi NASa niż dawały Greeny (miałem
    2×1TB) i nie robią żadnych numerów.
    W każdym razie odradzam do NASa WD Green - to nie są dyski przewidziane
    do NASów i faktycznie się nie sprawdziły w moim NASie.

  • 7. Data: 2021-09-13 16:13:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP od dawna nie produkują Greenów.

    -----

  • 8. Data: 2021-09-13 19:54:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-13 o 09:15, Poldek pisze:

    > Mi nigdy nie padły dedykowane do NASa, ale ja nigdy nie miałem WD Red.

    To chyba kluczowe zdanie właśnie jest.
    Nieszczęśliwy posiadacz złomu WD Red, znaczy tylko ładnych talerzyków z
    nich pod piwo.. może i szczęśliwy z tego powodu ;)

    Aktualnie szczęśliwy posiadacz Hitachi.

    Taa wiem, WD kupiło Hitachi bo nie potrafili robić dobrych dysków ;)
    Nawet blacki padły mi 14 z 14 sztuk w 5 lat.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2021-09-13 19:58:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-13 o 12:52, 2late pisze:

    > Tez mam 2 REDy w domowych NASach i chodza bez problemow. Jeden z 10 lat
    > (2 TB) drugi NAS ok. 6 lat (6TB).
    > Ani jednego bad blocka,

    W przypadku Redów 6TB jakie miałem, to tak nie działa że bad-blocki się
    pokazują. On po prostu nagle znika bez jakichkolwiek sygnałów
    ostrzegawczych. Zdziwiony co się dzieje robisz restart NAS'a i wtedy
    zaczyna piszczeć, zgrzytać i NAS wywala błąd. Dysk jako podstawka pod
    krótszą nogę stołu na ogródku bo dostępie do danych zapomnij.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2021-09-14 15:12:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 13.09.2021 o 16:13, ąćęłńóśźż pisze:

    > OIDP od dawna nie produkują Greenów.

    Nie wiem, czy produkują, czy nie produkują, ale kupić można.