  • 1. Data: 2021-09-03 10:52:37
    Temat: Dysk HDD do telewizora - jaki wybrać?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Planuję kupić zewnętrzny dysk twardy o pojemności 1TB podłączany przez
    USB do telewizora, który będzie służył do oglądania filmów, zdjęć itp.
    Waham się między dwoma rozwiązaniami:
    1. Kupić dysk 2.5 cala do laptopa, wsadzić go w kieszeń z końcówką USB i
    to podłączyć do telewizora. Kieszeń już posiadam.
    2. Kupić dysk ,,gotowy" zewnętrzny już z kieszenią USB.

    Skąd takie wahania:
    https://groups.google.com/g/pl.comp.pecet/c/2Byda1BN
    Lng

    Opisałem tu swoje problemy z dotychczasowym dyskiem podłączanym do
    telewizora i nie chciałbym powtórzyć tego błędu.
    Dodam tylko dla zainteresowanych, że podłączyłem ten dysk do innej
    kieszeni jak i bezpośrednio pod port SATA w komputerze i on się tak samo
    zachowuje. Kilka sekund po odczycie danych, niemal natychmiast parkuje
    głowice i licznik RAW parametru C1 zwiększa się. Tak więc problem (taki
    jego ,,urok") jest z tym dyskiem (firmware), a nie z samą elektroniką w
    kieszeni sterującą dyskiem. Dysk co prawda działa, ale już mu nie ufam:)
    Kopia zrobiona i czekam aż padnie:)

    Wracając do zakupów: skłaniam się do rozwiązania 1, bo przynajmniej będę
    wiedział co kupuję, a w przypadku rozwiązania 2 jestem skazany na to co
    włoży do środka producent.

    Jakieś propozycje, sugestie?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2021-09-03 12:39:54
    Temat: Re: Dysk HDD do telewizora - jaki wybrać?
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-03 o 10:52, Tomaszek pisze:

> [...]
    >
    > Wracając do zakupów: skłaniam się do rozwiązania 1, bo przynajmniej będę
    > wiedział co kupuję, a w przypadku rozwiązania 2 jestem skazany na to co

    Najlepiej kup SSD, tak wiem drogie.
    Pozbieraj wszystkie wolne lub prawie wolne dyski w domu i testuj z
    telewizorem.
    Dysk 3,5 cala nie powinien tak szybko parkować ale dochodzi pracujący
    zasilacz na 12v.

    Ja używam do tv pendrajwa.
    Wiem że mała pojemność ale wrzucam to co mam obejrzeć a potem kasuje.
    Więc używam jakiegoś antyka z 16GB pojemności.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2021-09-03 14:44:46
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 03/09/2021 09:52, Tomaszek wrote:
    > Dysk co prawda działa, ale już mu nie ufam:) Kopia zrobiona i czekam aż
    > padnie:)

    Tak jak Ci wyliczylem wtedy, cytat z posta:
    "Ty juz masz 188k zaparkowan, a wiec 33% wartosci granicznej podanej
    przez producenta. W tym tempie, osiagniesz 600k cykli za 4221 dni pracy,
    w twoim tempie sesji, bedzie to za 1064 sesji. A wiec jeszcze 1000
    filmow mozesz obejrzec :) Na kilka lat wystarczy.
    Po przekroczeniu tej wartosci pewnie nie ma juz gwarancji czy cos,
    musialbys zapytac Seagate. Ale dysk moze spokojnie chodzic do milionow
    albo wiecej, kto wie, to juz loteria sprzetowa zapewne. "

    Ile masz zaparkowan teraz? Podaj pelne staty SMART, policzymy jak tam
    progress umierania dysku. Ale podejrzewam, ze zapytac to pytanie o kupno
    dysku mozesz za kilka lat, ten jeszcze pochodzi. Nie ma co wymieniac 1TB
    na kolejny 1TB, jak dziala. Zobacz krzywa awaryjnosci:
    https://usercontent1.hubstatic.com/13054240.jpg

    Twoj juz przeszedl okres dzieciecy i teraz jest w tej dlugiej prostej,
    gdzie sa lata bezawaryjnej pracy (wg statystyki). Kupujac nowy dysk,
    kupujesz znowu kota w worku. :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 4. Data: 2021-09-03 20:41:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-03 o 12:39, RadoslawF pisze:

    > Najlepiej kup SSD, tak wiem drogie.

    Po co?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2021-09-03 20:47:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > to podłączyć do telewizora. Kieszeń już posiadam.
    > 2. Kupić dysk ,,gotowy" zewnętrzny już z kieszenią USB.

    Mam Samsunga HX-M201TCB, teraz to Maxtor M3 Portable się nazywa.
    W środku Samsung ST2000LM005.
    Ileś tam lat wpięty w TV Samsunga, ma się dobrze.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-09-03 21:09:30
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/09/2021 09:52 AM, Tomaszek wrote:

    > Jakieś propozycje, sugestie?

    A karta pamieci micro-sd nie moze byc? Teraz sa juz do 1 TB

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 7. Data: 2021-09-03 21:50:56
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 03/09/2021 20:09, 2late wrote:

    > A karta pamieci micro-sd nie moze byc? Teraz sa juz do 1 TB

    Niezly trolling. Zupelnie jak ten pomysl z SSD powyzej.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 8. Data: 2021-09-03 22:25:07
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/09/2021 08:50 PM, pioruns wrote:

    > Niezly trolling. Zupelnie jak ten pomysl z SSD powyzej.

    Moj TV LG nie obsluguje exFat ale nowsze TV chyba tak.
    Jakie sa inne przeciwskazania?
    Osobiscie najczesciej puszczam na TV filmy z telefonu przez google
    chromecast ale czasem tez cos z pendrive'a, o ile film jest mniejszy niz
    cos ok 4GB i da sie zapisac na Fat32. Mam tez 2 servery DLNA ale tu tez nie
    kazdy format obsluzy albo zagra bez napisow.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 9. Data: 2021-09-04 00:40:04
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

  • 10. Data: 2021-09-04 10:01:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-04 o 00:40, RadoslawF pisze:

    > "do oglądania filmów, zdjęć itp."

    Inaczej.. po co SSD do sporadycznego zapisywania i odczytywania z
    prędkością nie większą jak 48Mbit/s czyli odczyt niecałe 5MB/s dla
    Blu-ray, a w przypadku 4K Ultra HD Blu-ray maksymalnie 144Mbit czyli
    ledwo 15MB/s.
    Przy czym nie podejrzewam aby Tomaszek kupował dysk 1TB aby wrzucić tam
    bezstratnie ledwo kilka filmów UHD-BD 144Mbit po około 60GB każdy.

    Przerost formy nad treścią, jeszcze interfejs USB2.0 w TV.

    --
    Irokez