  • 1. Data: 2019-12-22 09:33:16
    Temat: Dziś Makaron jutro Morawiecki
    Od: p...@g...com

    http://next.gazeta.pl/next/7,172392,25536168,francja
    -idzie-na-wojne-z-suv-ami-wprowadza-drastyczny-podat
    ek.html#s=BoxOpImg2

    20 tyś to niezły początek ;-)

  • 2. Data: 2019-12-22 15:00:55
    Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2019-12-22 o 09:33, p...@g...com pisze:
    > http://next.gazeta.pl/next/7,172392,25536168,francja
    -idzie-na-wojne-z-suv-ami-wprowadza-drastyczny-podat
    ek.html#s=BoxOpImg2

    > 20 tyś to niezły początek ;-)

    niestety u nas jest pęd na duże samochody, ludzie się dorabiają i widzą
    w duzych samochodach symbol swojego sukcesu, duster który stał się n1 w
    polsce jest przykładem tej tendencji w segmencie taniochy

    niektóre małe auta są nieoferowane na rynku polskim ze względu na
    znikome zainteresowanie
    (np 108)

    chociaż pamiętam czasy gdy z rodziną jechaliśmy maluchem w 4 osoby na
    wczasy to bardzo podobają mi się małe auta

    btw każdy facet poniżej 176 nie wsiądzie do małego samochodu a dlaczego?
    można elaborat napisać

  • 3. Data: 2019-12-22 15:06:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, December 22, 2019 at 3:01:40 PM UTC+1, Peter wrote:

    > niestety u nas jest pęd na duże samochody, ludzie się dorabiają i widzą
    > w duzych samochodach symbol swojego sukcesu,

    duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...

  • 4. Data: 2019-12-22 16:45:29
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 22.12.2019 o 15:06 WS <L...@c...pl> pisze:

    > duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...

    Dla kogo?
    Kamil

  • 5. Data: 2019-12-22 16:47:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-22 15:00, Peter wrote:
    [...]
    > niestety u nas jest pęd na duże samochody, ludzie się dorabiają i widzą
    > w duzych samochodach symbol swojego sukcesu, duster który stał się n1 w
    > polsce jest przykładem tej tendencji w segmencie taniochy
    Znaczy się polo, golfy, corsy, fiesty, itp. kupuje plebs, a dumpstery
    kupują paniska? :-D

  • 6. Data: 2019-12-22 17:07:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-22 15:06, WS wrote:
    [...]
    > duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...

    Tak jak i pasy bezpieczeństwa są bezpieczne. Jednak sens używania
    zarówno pasów jak i dużego auta w mieście jest IMO znikomy, bo trzeba
    mocno się postarać (znaczy się być zapierdalaczem), aby w mieście
    odnieść korzyść z owego zwiększonego bezpieczeństwa. W normalnym
    użytkowania w mieście zarówno pasy jaki i duże auto tylko przeszkadzają.

  • 7. Data: 2019-12-22 18:04:03
    Od: p...@g...com

    To nie jest tylko kwestia przeszkadzania.
    Przemysł motoryzacyjny przyłapany na oszustwie zadeklarował kierunek ekologiczny po
    czym zwiększył produkcję ciężkich paliwożernych aut ;-)
    Jest też aspekt bezpieczeństwa w centrach miast tj SUV vs pieszy czy rowerzysta.
    Przypadek z Berlina kiedy to epileptyk w Porsche utrupil 4 osoby (w tym 3letnie
    dziecko) że Niemcy tez zaczynają się zastanawiać jak zdusić tą zarazę ;-)

    https://youtu.be/kYUBZdFgKsM

  • 8. Data: 2019-12-22 18:31:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-22 18:04, p...@g...com wrote:
    [...]
    > Przypadek z Berlina kiedy to epileptyk w Porsche utrupil 4 osoby (w
    > tym 3letnie dziecko) że Niemcy tez zaczynają się zastanawiać jak
    > zdusić tą zarazę ;-)Oj tam, ale przecież np. 911 GT3 RS to nie jest jakieś wielkie
    auto,
    raptem 60-70 cm dłuższe i ze 20 cm szersze od mojej Corsy. :-)

  • 9. Data: 2019-12-22 18:45:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2019 o 17:07, JDX pisze:
> [...]
    > mocno się postarać (znaczy się być zapierdalaczem), aby w mieście
    > odnieść korzyść z owego zwiększonego bezpieczeństwa.

    Problem w tym, że to nie tylko od ciebie zależy. Przecież pogląd, że
    mniej opancerzeni powinni uważać na tych bardziej opancerzonych zamiast
    opierać się o jakieś gusła i mity jak na przykład przepisy drogowe nie
    jest jakiś marginalny...

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2019-12-22 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...

    Moze jakby jezdziły same małe i zamiast x litrów paliwa w miescie
    spalałoby sie dziennie 70%x to to by sie wyrównywało?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,