  • 1. Data: 2011-08-26 13:01:51
    Temat: Dziwny "pożar" z tyłu monitora
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Witam,

    Nie wiem co jest - siedzę, pracuję, nagle z tyłu monitora słychać głośne
    buczenie (jak z UPS-a przy braku napięcia w sieci - upsa nie mam), obraz na
    chwilę przygasł, rozległ się trzask podobny do trzasku przepalanej żarówki, z
    tyłu pojawił się snop iskier, trochę smrodku spalenizny, trochę dymu (b.
    niewiele). Całośc trwała ze 3 sek. poczym wszystko wróciło do normy... Wszystko
    działa OK, obraz na monitorze jak najbardziej poprawny, podświetlenie matrycy
    równomierne.
    Co to mogło być?

    P.S. Monitor Dell LCD 24".

    Dzięki.

    latet

  • 2. Data: 2011-08-26 13:08:28
    Temat: Re: Dziwny "pożar" z tyłu monitora
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 26 Aug 2011 15:01:51 +0200, Latet napisał(a):

    > Co to mogło być?

    Mucha???

  • 3. Data: 2011-08-26 13:40:28
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Latet" <s...@s...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > dymu (b. niewiele). Całośc trwała ze 3 sek. poczym wszystko wróciło do
    > normy... Wszystko działa OK, obraz na monitorze jak najbardziej poprawny,

    Prawdopodobnie strzelił któryś z kondesatorów. A przepalił się tak fikuśnie,
    że zwarcie się "Upaliło" i będzie sobie niby całkiem ok chodził. Aż pewnego
    razu się po prostu nie włączy. Wymiana wszystkich elko to koszt materiałowy
    w granicach 10zł. No i jak sam tego nie dasz rady zrobić, to naprawiacz też
    swoje weźmie.

  • 4. Data: 2011-08-26 13:58:35
    Od: Twat <n...@o...pl>

    > latet

    poleciał kondensator albo warystor zgłupiał i zareagował

    w drugim przypadku nieszkodliwe w pierwszym bym się obawiał

  • 5. Data: 2011-08-26 14:02:53
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > poleciał kondensator albo warystor zgłupiał i zareagował
    > w drugim przypadku nieszkodliwe w pierwszym bym się obawiał

    A czego konkretnie mialbym się obawiać? Pożaru?

    latet

  • 6. Data: 2011-08-26 16:36:24
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Prawdopodobnie strzelił któryś z kondesatorów. A przepalił się tak fikuśnie,
    > że zwarcie się "Upaliło" i będzie sobie niby całkiem ok chodził. Aż pewnego
    > razu się po prostu nie włączy.

    Są objawy...
    Po krótkim wyłaczeniu - włącza się normalnie.
    Ale po dłużym - włącza się migocząc obrazem przez 2-3 sek. (słychać też wtedy
    taki dziwne "elektryczne syczenie"). Jednak po tych paru sekundach - pracuje
    normalnie.
    Nie znam się na elektronice, ale chyba te objawy pasują do przepalenia
    kondesatora.

    Ciekawi mnie, co mogło być tego przyczyną?

    Pozdrawiam,

    latet

  • 7. Data: 2011-08-26 18:47:17
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-26 16:02, Latet pisze:

    > A czego konkretnie mialbym się obawiać? Pożaru?

    tego że uwalone filtrowanie napięć/a uwali coś jeszcze przy okazji i
    wtedy naprawa zamiast kilkunastu zł będzie droższa/nieopłacalna

  • 8. Data: 2011-08-26 18:55:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-26 18:36, Latet pisze:

> [...]
    > kondesatora.
    >
    > Ciekawi mnie, co mogło być tego przyczyną?
    Już masz podaną przyczynę - wyschnięty kondensator elektrolityczny
    wybuchł. Jako że nie był jedyny, to "jakoś to jeszcze działa" ale radzę
    zrobić szybko, bo źle filtrowane zasilanie spowoduje ci ubicie innych
    elektrolitów lub dużo delikatniejszych elementów elektroniki, a wtedy
    naprawa już będzie nieopłacalna.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2011-08-26 22:32:36
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > tego że uwalone filtrowanie napięć/a uwali coś jeszcze przy okazji i wtedy
    > naprawa zamiast kilkunastu zł będzie droższa/nieopłacalna

    Monitor jest na gwarancji (nie ma nawet roku) więc akurat nie o koszty się
    martwię, ale o upierdliwość realizacji gwarancji (konieczność wysłania kurierem
    monitora do serwisu i czekanie pewnie z miesiąc na jego powrót - tyle czekałem
    na wymianę hdd kupionego w tej samej firmie - Agito). Aż sie zastanawiam, czy
    warto się w to bawić, czy nie lepiej znaleźć kogoś w mojej okolicy (W-wa), kto
    by dokonał naprawy od ręki. Gdzie szukać takich speców?
    Chyba że jakiś serwis Dell-a - ale oni nie uznają chyba gwarancji "sklepowej"...

    Dzięki,

    latet

  • 10. Data: 2011-08-27 00:02:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 00:32:36 +0200, Latet napisał(a):

> [...]
    > monitora do serwisu i czekanie pewnie z miesiąc na jego powrót - tyle czekałem
    > na wymianę hdd kupionego w tej samej firmie - Agito).

    Monitor ma na pewno gwarancję producenta, skoro wysyłka kurierem - to
    system door to door. Agito nic nie ma do realizacji gwarancji tego typu,
    zgłaszasz przecież serwis do producenta.

    > Aż sie zastanawiam, czy
    > warto się w to bawić, czy nie lepiej znaleźć kogoś w mojej okolicy (W-wa), kto
    > by dokonał naprawy od ręki. Gdzie szukać takich speców?

    Jesteś absolutnie pewien, że chcesz wysłać gwarancję na monitor do diabła?
    Bo tym się sprawa skończy, gdy do monitora dobierze się jakiś lokalny spec.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"