  • 1. Data: 2009-01-02 17:40:20
    Temat: Dziwny problem z rozdzielczością
    Od: "PiotrekN" <n...@g...com>

    Witam,

    ostatnio pisałem posta, że mój mój obraz na lapku nagle zrobił się miejscami
    zielonkawy, ale ten problem mam jakby za sobą, ponieważ po rozkręceniu
    wyświetlacza odkryłem, że nie łączy taśma w miejscu gdzie wchodzi do
    matrycy. Jednakże jeszcze sie tego problemu nie pozyblem, ponieważ chce zeby
    naprawił to jakis wiekszy specjalista ode mnie.Jakieś 3 dni po tym jak
    pojawił sie problem z kolorami powstał nowy problem:
    http://img152.imageshack.us/img152/899/dsc00668wb2.j
    pg

    Nie mogę zmienić rozdziałki na większą, we właściwościach grafiki mam tylko
    dwie do wyboru: 800x600 i ta która widzicie 1024x768, innych brak, a
    wcześniej laptop pracowal na 1200x960(badź 1024, nie pamietam). Dodam, że na
    zew monitorze na którym pracuje(non stop jest podłaczony do laptopa poprzez
    stację dokującą) wszystko jest w najlepszym porządku. Z ważnych rzeczy kóre
    zauważylem:

    1. tuż po właczeniu kompa na żadnym z monitorów nie widać "BIOSowego ekranu
    startowego", dopiero po chwili na zew monitorze pojawia pasek ukazujacy
    ładowanie sie Viśty.(to samo dzieje sie po odłaczeniu lapka od stacji
    dokującej).

    2. w menaderze urządzeń monitor laptopowy jest określony jako: "Digital Flat
    Panel (1024x768 60 Hz)" a jestem pewien, że wcześniej wykrywało go zupełnie
    inaczej.

    I ogólnie straciłem całkowite zaufanie do HP i nigdy więcej nie kupię
    żadnego produktu tej firmy: laptop ma 1,5 roku (nie jest już na gwarancji,
    kupiony w UK) i już raz był w serwisie,ponieważ mial wady fabryczne typu:
    lekko trzeszczący głośnik i niedopracowana klawiatura.

    Będę wdzięczny za wszelkie rady.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2009-01-02 19:34:56
    Temat: Re: Dziwny problem z rozdzielczością
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "PiotrekN" napisał:

    > odkryłem, że nie łączy taśma w miejscu gdzie wchodzi do matrycy.

    Czyli nie ma pełnej komunikacji między wyświetlaczem a kartą graficzną.

    > 2. w menaderze urządzeń monitor laptopowy jest określony jako:
    > "Digital Flat Panel (1024x768 60 Hz)" a jestem pewien, że wcześniej
    > wykrywało go zupełnie inaczej.

    Skoro nie ma pełnej komunikacji, to system przyjął że podłączony jest
    wyświetlacz typu "Generic" i jedzie na bezpiecznych parametrach. Możesz
    spróbować wymusić "z ręki" zastosowanie właściwego sterownika (da się chyba
    w Viście?).

    > I ogólnie straciłem całkowite zaufanie do HP i nigdy więcej nie kupię
    > żadnego produktu tej firmy: laptop ma 1,5 roku (nie jest już na gwarancji,
    > kupiony w UK)

    Ale za to kupiłeś go z pewnością taniej, więc bilans wyjdzie na zero ;-)

    JoteR

  • 3. Data: 2009-01-02 20:04:16
    Od: "PiotrekN" <n...@g...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:gjlpif$t5a$1@news.interia.pl...

    > Czyli nie ma pełnej komunikacji między wyświetlaczem a kartą graficzną.

    Nie sposób się nie zgodzić :)

> [...]
    > wyświetlacz typu "Generic" i jedzie na bezpiecznych parametrach. Możesz
    > spróbować wymusić "z ręki" zastosowanie właściwego sterownika (da się

    Spróbuje wymusić, pocieszyłeś mnie, miałem bowiem troche mieszane uczucia,
    że coś innego też sie zrypał oprócz tej taśmy.

    > Ale za to kupiłeś go z pewnością taniej, więc bilans wyjdzie na zero ;-)

    Hmmmm, w momencie kupna nie było 14" HP Pavilion w Polsce, w UK zapłacilem
    za to badziewie 695 Funciaków.

    Pytanie z innej beczki, za ile mogę spróbować wystawić takiego lapka obecnie
    na allegro, oczywiście tuż po naprawieniu taśmy?? Czy cena 1500 zł jest
    znacznie przesadzona? (oto konfiguracja
    http://www.laptopsdirect.co.uk/Hewlett_Packard_Pavil
    ion_dv2530ea_GJ018EA-ABU/version.asp).

    I trochę głupie pytanie - czy jest obecnie naprawde warta polecenia marka
    laptopów? Ja np myślę o
    ThinkPadzie(http://www.allegro.pl/item518841699_ibm_
    sl400_14_1_t5670_2x1_8ghz_2gb_160g_kam_xp_vb.html).

    pzdr

  • 4. Data: 2009-01-02 21:14:16
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.01.2009 18:40, PiotrekN pisze:
    > wchodzi do matrycy. Jednakże jeszcze sie tego problemu nie pozyblem,
    > ponieważ chce zeby naprawił to jakis wiekszy specjalista ode mnie.Jakieś
    > 3 dni po tym jak pojawił sie problem z kolorami powstał nowy problem:

    I pewnie jest powiązany z poprzednim, bo układ graficzny
    stracił informację zwrotną od matrycy.

    Usuń pierwszy problem, a potem martw się, czy drugi dalej
    istnieje.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-01-02 21:36:21
    Od: "PiotrekN" <n...@g...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

    > I pewnie jest powiązany z poprzednim, bo układ graficzny
    > stracił informację zwrotną od matrycy.
    >
    > Usuń pierwszy problem, a potem martw się, czy drugi dalej
    > istnieje.

    Tak też uczynię, dzięki i pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-01-02 23:57:23
    Od: "Grzegorz Nowak" <a...@m...com>

    Jak ogladalem Twojego pierwszego posta mialem wrazenie, ze patrze na
    kolejnego zepsutego hp dv2000/6000. Teraz moge byc pewny ;)

    --
    pozdr

  • 7. Data: 2009-01-03 08:05:35
    Od: "PiotrekN" <n...@g...com>

    "Grzegorz Nowak" <a...@m...com> wrote in message

    > Jak ogladalem Twojego pierwszego posta mialem wrazenie, ze patrze na
    > kolejnego zepsutego hp dv2000/6000. Teraz moge byc pewny ;)

    Taaa, ja nikomu tego badziewia nigdy wiecej nie polece, obiecuje :)