  • 1. Data: 2018-09-18 16:45:07
    Temat: EDWARD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    19.09, czyli jutro

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/19-wrześ
    nia-na-drogach-w-całym-kraju-projekt-edward-o-co-w-t
    ym-chodzi/ar-BBNhvtZ

    "European Day Without A Road Death", czyli "Europejski Dzień Bez Ofiar
    Śmiertelnych Na Drogach". Działania prowadzone będą przez policję
    ruchu drogowego państw członkowskich TISPOL oraz podmiotów
    działających w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego na rzecz
    poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    Projekt EDWARD ma za zadanie uświadomić społeczeństwu, że kwestia
    bezpieczeństwa drogowego dotyczy nas wszystkich. Średnio na drogach
    Unii Europejskiej każdego dnia traci życie 70 osób, a 370 tysięcy
    zostaje ciężko rannych. Celem tego dnia jest osiągnięcie liczby "0",
    czyli zero wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym. Wizja ta wydaje
    się niezwykle ambitna, lecz ten dzień stanowi doskonałą okazję do
    zachęcenia wszystkich użytkowników dróg do zmniejszenia ryzyka i
    poprawy bezpieczeństwa podczas prowadzenia samochodu, przemieszczania
    się pieszo, czy też rowerem.

    W akcji EDWARD może wziąć udział każdy za pośrednictwem Internetu.
    Uczynić to można poprzez złożenie zobowiązania na stronie
    projectedward.eu wysyłając wiadomość i uczestnicząc w kampanii
    społecznościowej.
    ,,Moja deklaracja... by w sposób szczególny dbać o bezpieczeństwo na
    drogach...

    Obiecuję, że:.
    -Zadbam o właściwe oświetlenie swojego pojazdu.
    -Będę jeździć tak bezpiecznie, jak to tylko możliwe, niezależnie od
    rodzaju pojazdu, jakim będę się poruszał (samochód, motocykl, rower
    itd.).
    -Będę zwracał szczególną uwagę na pieszych, rowerzystów, dzieci, osoby
    starsze i jeżdżące konno.
    -Będę poruszał się z prędkościami dozwolonymi i bezpiecznymi.
    -Będę zwracał uwagę na stan ogumienia mojego pojazdu.
    [...]
    "

    A mnie sie wydaje, ze bedą suszyc. Mandacik najlepiej uswiadamia :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-09-18 17:24:19
    Temat: Re: EDWARD
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > [...]
    > "
    >
    > A mnie sie wydaje, ze bedą suszyc. Mandacik najlepiej uswiadamia :-)

    a to już się pogodzili z Wszechwładzą i wystawiają mandaty?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2018-09-18 19:09:48
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 16:45, J.F. pisze:
> [...]
    > rodzaju pojazdu, jakim będę się poruszał (samochód, motocykl, rower itd.).
    > -Będę zwracał szczególną uwagę na pieszych, rowerzystów, dzieci, osoby

    Konno, aha -> Po.e.y

  • 4. Data: 2018-09-18 20:46:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup

    >Konno, aha -> Po.e.y

    No wiesz, u nas moze margines nie warty wzmianki ... ale kon swiatel
    nie ma.

    A w takiej Anglii
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pegasus_crossing

    Ale oni sie wypisuja :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-09-23 16:48:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Sep 2018 16:45:07 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > "European Day Without A Road Death", czyli "Europejski Dzień Bez
    > Ofiar
    > Śmiertelnych Na Drogach".

    W skali kraju ile takich dni bez ofiar pamiętasz (nie w sensie akcji
    ale rzeczywistego braku ofiar). Ja pamiętam tylko jeden taki dzień,
    gdzieś w połowie lat 90 u.w., pamiętam że był to piątek.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-09-23 17:36:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2018 16:48:14 +0200, Marek napisał(a):

    > W skali kraju ile takich dni bez ofiar pamiętasz (nie w sensie akcji
    > ale rzeczywistego braku ofiar). Ja pamiętam tylko jeden taki dzień,
    > gdzieś w połowie lat 90 u.w., pamiętam że był to piątek.

    IMO - bez zwiazku.

    Przy obecnych ~3000 ofiarach rocznie, to mi wychodzi z czystej
    statystki ze raz na 10 lat powinien sie taki dzien zdarzyc.

    Ale przeciez nie o to chodzi - jest inicjatywa, jakby obywatele
    podchwycili, to by moze bylo mniej.
    A jak pomoga policjanci, to jeszcze mniej.

    Ale jak dlugo mozna jezdzic wolno ? Jeden dzien - OK :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-09-24 19:58:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W skali kraju ile takich dni bez ofiar pamiętasz (nie w sensie akcji
    >ale rzeczywistego braku ofiar). Ja pamiętam tylko jeden taki dzień,
    >gdzieś w połowie lat 90 u.w., pamiętam że był to piątek.

    No i jest sukces - bez ofiar smiertelnych ... na Mazowszu :-)

    http://www.mazowiecka.policja.gov.pl/ra/dzialania-po
    licji/aktualnosci/23412,Projekt-Edward-podsumowanie.
    html

    J.